התפקיד של יחסי ציבור בפיתוח מותג Budweiser Budvar






מבשלת הבירה Budweiser Budvar הוקמה ב- 1895 ונמצאת עד היום במלואה בידיים צ'כיות – 100 אחוז בעלות המדינה. ככזו הינה "המוהיקני האחרון" בין 5 מותגי הבירה הצ'כיים הגדולים ביותר.

Budweiser Budvar הוא אחד ממותגי היצוא הצ'כיים הגדולים ביותר, כאשר השווקים העיקריים הם גרמניה (בירה יבוא מס' 2), בריטניה (הבירה הצ'כית הנמכרת ביותר), סלובקיה, אוסטריה (בירת יבוא מס' 1), רוסיה (בירה צ'כית מס' 1), ארה"ב, צרפת ועוד.

חשוב לציין כי בירה באדוויזר האמריקנית המיוצרת ונמכרת ע"י קונצרן אנהויזר בוש (מס' 1 בארה"ב) אינה הבירה הצ'כית, אך לקונצרן האמריקני הזכויות על השם מ- 1939, והבירה המקורית נמכרת בארה"ב כ"בירה צ'כית" ולא תחת שמה.

איכות היא דגש חשוב בייצור הבירה. היא מכילה כישות (Hops) מזאטק, שעורה ממורביה ומים מבארות ארטזיאניות המגיעים היישר מעידן הקרח. אין זה עניין של מה בכך ש- Budweiser Budvar שרדה שתי מלחמות עולם, תקופה סוציאליסטית/קומוניסטית, מהפכת 1968, ועומדת בהצלחה במלחמה המתמדת עם האח הגדול: קונצרן אנהויזר בוש האמריקני, שהשתלט על המותג בארה"ב.

יחסי הציבור
ליחסי ציבור היה ויש תפקיד מרכזי בפיתוח מותג Budweiser Budvar, במיוחד לאור תקציבי השיווק הקטנים של החברה. האסטרטגיה בה היא נקטה כדי לענות על החסרונות של היותה חברת צ'כית ועל המחסור בתקציבי שיווק בינלאומיים גדולים: ביצוע פעולות שיווק ממוקדות ומסעות יחסי ציבור ספציפיים.

פעילות יחסי הציבור של החברה מנוהלת באופן פנימי, תוך הסתייעות לפי הצורך במשרדי יחסי ציבור בצ'כיה, גרמניה, אוסטריה, רוסיה וארה"ב.

המסרים אותם משדרת Budweiser Budvar הם:
* צ'כיה – יש מוניטין טוב לבירה צ'כית.
* איכות פרמיום – לקהל מטרה המחפש מוצרי איכות.
* מסורת – קל יותר לסמוך על מוצרים קיימים ותיקים.
* עדכניות – אנשים לא רוצים להזדהות עם מוצר מיושן.

כמובן שבכל מדינה מופעלת גישה שונה, תוך מעקב אחרי מסגרת האסטרטגיה.

Budweiser Budvar שמה דגש מיוחד על השוק הבריטי, בו יש לה חברה-בת משנת 2002, ושוב: עם תקציב שיווק קטן בהשוואה למותגים אחרים.

הפעילות בבריטניה מתבצעת ע"י איש שיווק ואחראי יחסי ציבור פנימי – ללא משרד יחסי ציבור, וזאת בשוק המוגדר כשוק בירה קשה, תחרותי ותובעני.

בכל זאת, ההישגים בבריטניה ב- 2003 היו מרשימים מאוד: גידול של 46 אחוז בתחום בירה לאגר פרמיום ארוזה (בזמן בו כל הקטגוריה ירדה ב- 5 אחוזים באותה תקופה). Budweiser Budvar הפכה למותג השלישי הנמכר ביותר מסוגה בבריטניה, ונבחרה כ"מותג הגזעי" ל- 2003.

הפעילויות שבוצעו:
* קשרי מדיה.
* כיסוי של עיתונות ארצית ומקצועית, רדיו וטלוויזיה.
* סיורי עיתונאים, הודעות לעיתונות, תגובות מהירות וחכמות.
* שימוש ב- Advetorials (ג. יפית לא המציאה את הכתבות הפרסומיות) הממוקדים במוצר ובתגובות.

Budweiser Budvar נותנת חסויות לפעילויות ספורט: קבוצת כדורגל מהליגה הסקוטית הראשונה, שבוע צ'כיה בעיר לידס, ונתנה חסויות להצגות ואירועי מוזיקה. חסויות נוספות הן בארועי מדיה כמו פרס מגזין המלונות והמסעדות למסעדה הלונדונית של השנה, פרס הבר הטוב ביותר, ופרס איגוד כתבי הבירה בבריטניה כן ניתנה חסות לפעילויות לימוד והדרכה בתחום הבירה ולפסטיבל הבירה הבריטי הגדול.

Budweiser Budvar – הוכחה נוספת לכך שבתקציבים מצומצמים ניתן להגיע לתוצאות גבוהות עם פעילות יחסי ציבור חכמה.

* הכתבה פורסמה באתר אכול ושטו במדור "פרסום הכרסום" (www.foodis.co.il)

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח