התקשרו אלי חברים ואמרו לי שראו אותי בטלביזיה- טיפ בתקשורת שיווקית

בשבוע שעבר גילו כמה בעלי עסקים החברים באתר "עסקים עושים עסקים" כי הם מופיעים לכמה שניות במהדורות החדשות בטלביזיה.


מהן הפעולות שבעלי עסקים יכולים לעשות כשהם מקבלים חשיפה תקשורתית ?



מהדורות החדשות עסקה בחשיפת פרטי כרטיסי האשראי ובהקשר הזה פורסם שם האתר והופיעו לכמה שניות תמונות החברים. מעבר לעניין חשיפת כרטיסי האשראי המעסיק בימים אלה את כל המדינה, יש כאן הזדמנות ללמוד כיצד ניתן להשתמש במדיה למינוף ולקידום העסק – גם אם החשיפה היא לזמן קצר במיוחד.


מהן הפעולות שניתן לבצע, מבחינת התקשורת השיווקית ?



ארגונים ועסקים מקבלים לעיתים חשיפה תקשורתית כאשר הם מתראיינים עם גורמים נוספים בכתבה לאחד מכלי התקשורת. כלומר החשיפה היא לא רק עליהם, אלה הם מקבלים אזכור- לעיתים בהבזק תמונה, או באזכור שמם בלבד. אם העניין הזה ייזום, כדאי להיום מודעים לצרכים שנזדקק להם בהמשך: פרטי ההתקשרות עם המדיה, שם הכתב, התחקירן או המפיק, מתי העניין יתפרסם (ברדיו, בטלביזיה, בעיתון, באינטרנט וכו')


העסק שלכם קיבל אזכור של זמן קצר ? בואו נחשוב אילו עוצמות וחוזקות יש בכתבה ששודרה, וכיצד ניתן להשתמש בחוזקות הללו לצורכי שיווק, ורק אז ננסה לחשוב כיצד לבצע זאת.


כדאי לזכור, מדובר בתקשורת המונים- משך זמן החשיפה הוא חשוב, אולם הוא אינו הדבר היחיד החשוב. למדיה חיים משלה, והם נטולי מקום וזמן.


מה בכל זאת יכולים בעלי עסקים המוזכרים בכתבה לעשות:


1. להכניס עדכון לאתר האינטרנט שלהם, ולכל ערוצי התקשורת שלהם במדיה החברתית ולהבליט את העובדה שהם מוזכרים בכתבה. כדאי להימנע מגישה שיפוטית. אין צורך לכתוב "הייתה כתבה בטלביזיה, אבל ראו אותי רק ל- 2 שניות".


2. להוסיף את הכיתוב: צוות של ערוץ 2, ליווה אותי במהלך יום עבודה, במסגרת כתבה שהוא מכין על כך וכך. הכתבה שודרה בחדשות ערוץ 2.


3. לחפש בכתבה frame שמייצג את פעילות העסק. למעשה ייצרתם "מוצר תקשורתי" כעת אפשר להעתיק את התמונה הזו, לפרסם אותה עם "כיתוב תמונה", לתת לה שם ותיוג ולהפיץ אותה, להדפיס אותה, לצרף אותה לניוזלטר, לשלוח אותה במייל ללקוחות עם סיפור קצר והצעת הנחה או מבצע וכד'.


4. להקרין את הכתבה בפורמט "לופ" במרכז מבקרים, בחנות, בדוכן ביריד בכל מקום שבו יש לקוחות פוטנציאליים.


5. לשלוח את הקישור לכתבה ללקוחות.


6. לחדש את הקשר עם צוות הצילום. האם אתם יכולים לשחזר את פרטי ההתקשרות עם התחקירנית או עם המפיקה. בחודש הבא תוכלו ליזום פנייה אליהם ולהציע להם תוכן לכתבה עליכם.


7. לתמלל את הקטע ולערוך אותו על גבי נייר לוגו שלכם.


8. לתרגם את הקטע ולהכין אותו להפצה לאוכלוסיות יעד חדשות דוברי שפות.



ובכל מקרה לברך על כך שקיבלתם חשיפה חיובית בתקשורת המונים – גם אם היא לשניות אחדות.


רק חדשות טובות !


הכותב הוא יונתן פרנקל – תקשורת שיווקית מופרעת

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח