בשבוע שעבר גילו כמה בעלי עסקים החברים באתר "עסקים עושים עסקים" כי הם מופיעים לכמה שניות במהדורות החדשות בטלביזיה.
מהן הפעולות שבעלי עסקים יכולים לעשות כשהם מקבלים חשיפה תקשורתית ?
מהדורות החדשות עסקה בחשיפת פרטי כרטיסי האשראי ובהקשר הזה פורסם שם האתר והופיעו לכמה שניות תמונות החברים. מעבר לעניין חשיפת כרטיסי האשראי המעסיק בימים אלה את כל המדינה, יש כאן הזדמנות ללמוד כיצד ניתן להשתמש במדיה למינוף ולקידום העסק – גם אם החשיפה היא לזמן קצר במיוחד.
מהן הפעולות שניתן לבצע, מבחינת התקשורת השיווקית ?
ארגונים ועסקים מקבלים לעיתים חשיפה תקשורתית כאשר הם מתראיינים עם גורמים נוספים בכתבה לאחד מכלי התקשורת. כלומר החשיפה היא לא רק עליהם, אלה הם מקבלים אזכור- לעיתים בהבזק תמונה, או באזכור שמם בלבד. אם העניין הזה ייזום, כדאי להיום מודעים לצרכים שנזדקק להם בהמשך: פרטי ההתקשרות עם המדיה, שם הכתב, התחקירן או המפיק, מתי העניין יתפרסם (ברדיו, בטלביזיה, בעיתון, באינטרנט וכו')
העסק שלכם קיבל אזכור של זמן קצר ? בואו נחשוב אילו עוצמות וחוזקות יש בכתבה ששודרה, וכיצד ניתן להשתמש בחוזקות הללו לצורכי שיווק, ורק אז ננסה לחשוב כיצד לבצע זאת.
כדאי לזכור, מדובר בתקשורת המונים- משך זמן החשיפה הוא חשוב, אולם הוא אינו הדבר היחיד החשוב. למדיה חיים משלה, והם נטולי מקום וזמן.
מה בכל זאת יכולים בעלי עסקים המוזכרים בכתבה לעשות:
1. להכניס עדכון לאתר האינטרנט שלהם, ולכל ערוצי התקשורת שלהם במדיה החברתית ולהבליט את העובדה שהם מוזכרים בכתבה. כדאי להימנע מגישה שיפוטית. אין צורך לכתוב "הייתה כתבה בטלביזיה, אבל ראו אותי רק ל- 2 שניות".
2. להוסיף את הכיתוב: צוות של ערוץ 2, ליווה אותי במהלך יום עבודה, במסגרת כתבה שהוא מכין על כך וכך. הכתבה שודרה בחדשות ערוץ 2.
3. לחפש בכתבה frame שמייצג את פעילות העסק. למעשה ייצרתם "מוצר תקשורתי" כעת אפשר להעתיק את התמונה הזו, לפרסם אותה עם "כיתוב תמונה", לתת לה שם ותיוג ולהפיץ אותה, להדפיס אותה, לצרף אותה לניוזלטר, לשלוח אותה במייל ללקוחות עם סיפור קצר והצעת הנחה או מבצע וכד'.
4. להקרין את הכתבה בפורמט "לופ" במרכז מבקרים, בחנות, בדוכן ביריד בכל מקום שבו יש לקוחות פוטנציאליים.
5. לשלוח את הקישור לכתבה ללקוחות.
6. לחדש את הקשר עם צוות הצילום. האם אתם יכולים לשחזר את פרטי ההתקשרות עם התחקירנית או עם המפיקה. בחודש הבא תוכלו ליזום פנייה אליהם ולהציע להם תוכן לכתבה עליכם.
7. לתמלל את הקטע ולערוך אותו על גבי נייר לוגו שלכם.
8. לתרגם את הקטע ולהכין אותו להפצה לאוכלוסיות יעד חדשות דוברי שפות.
ובכל מקרה לברך על כך שקיבלתם חשיפה חיובית בתקשורת המונים – גם אם היא לשניות אחדות.
רק חדשות טובות !
הכותב הוא יונתן פרנקל – תקשורת שיווקית מופרעת