זוגיות- גרסת הפרסומות

בשבוע האחרון צפינו בסנדי ואקי רבים על המילקי בפעם המי יודע כמה ואת סהר ובשבקין רבים על טיפת החומוס האחרונה של מעדני מיקי .


כשהיינו ילדים למדנו על זוגיות מהאגדות – תפוחים מורעלים, אחיות חורגות ומכשפות מרושעות, שהכינו אותנו לקשיים שמציבה האהבה. אבל היום אנו רוכשים את הקסם של גרסת הפרסומות, בה שני בני הזוג צובעים ביחד את הבית ומלכלכים אחד את השני בכוונה, רבים , משלימים ואחר כך מטיילים על החוף בשקיעה או יושבים על הספה יחד כשבאמצע גולדן רטריוור ושיר נעים ברקע. הם מתאהבים מעל הראש, מתחתנים בחתונת ענק, מביאים 2.4 ילדים .. והכול בשלושים שניות .


הפרסומת האחרונה למילקי גרמה לי לחשוב שכשאקי וסנדי "רבים" בכל פעם מחדש את שיר המילקי, זה לא רומנטי , זה פשוט מביך וצורם. נכון, מדובר במותג מנצח. מילקי הוא אחד המעדנים הנמכרים ביותר ושולט כמעט כמו מונופול בתחום מעדני הקצפות, ובכל זאת, האם לא מיצינו את אקי וסנדי? אפילו הם מיצו אחד את השנייה ..


לעיתים הפרזנטורים ודמותם האמיתית עלולים להשתלט על המסר הפרסומי ואז עלול להיווצר מצב בו הפרסומת מייצגת את הפרזנטור ולא את המותג.


האם במקרה של מילקי, לא כך הם פני הדברים ?
שימוש בזוגות סלבריטאים בפרסומות נראה במבט ראשון כפתרון קל ומהיר. הציבור מזהה את הזוג המפורסם, וההנחה היא שהוא עוקב אחריו, אולי גם מזדהה איתו ורוצה להיות כמותו ודרך "החיבור" עם אותו זוג נוצר גם חיבור למותג אבל , במקביל לשימוש הנרחב בדמויות מפורסמות עולה השאלה לגבי התועלת ברתימתן לקמפיין. האם הן לא מסיטות אליהן את תשומת הלב של הצרכן ובכך המותג יוצא נפסד?


אבל איך בוחרים את הזוג הנכון? זה שיגרום להזדהות עם המותג, אבל לא יאפיל עליו? זה שיהיה אמין וזכיר גם אחרי ש-15 דקות התהילה נגמרות ?


חשוב לוודא שהחיבור בין הזוג המפורסם לבין תוכנה של הפרסומת לא ייראה מאולץ. דוגמה לשימוש מאולץ אנו רואים גם בפרסומת האחרונה של מעדני מיקי, בה מככבים נתן בשבקין מ"הישרדות" וסהר מ"היפה והחנון". בסלון ישראלי טיפוסי עם מקרר טיפוסי של זוג רווקים , מספרים לנו זוג הסלבס (שכבר הספיקו להיפרד) סיפור עוד יותר טיפוסי על קופסת חומוס ריקה, וליקוק לא מגרה בכלל של השאריות .


התובנה היא (איך לא?) – טעם ישראלי , תובנה לעוסה מכל עבר, שלא מעט מותגים עושים בה שימוש כשהבולטת בהן היא תנובה עם "גבינות הבית" .


יודעים מה ? זה בסדר שכמה מותגים יעשו שימוש באותה תובנה ובתנאי שהפתרון הקריאטיבי יעיד על יצירתיות ואפילו חדשנות באופן העברת המסר , אבל במקרה של חומוס מיקי גם השימוש בזוג הסלבס לא "עושה" את העבודה: בשבקין לא נראה כמו הגבר שאנו רוצות לידינו על הספה, אוכל כמו חזיר, לבוש בחולצת סיירת כשהוא עונד גורמטים על ידו וצווארו.


וסהר ? גם היא לא ממש "בת השכן ". אנשים מתאהבים במותגים בדיוק כפי שהם מתאהבים באנשים, לכן השימוש בפרזנטורים יכול לעשות טוב או רע למותג בתנאי שבוחרים את הזוג הנכון


ומיהו הזוג הנכון ?
זוג שישדר את אותם הערכים אשר המותג רוצה ושואף לשדר, שמעניק השראה ושבסופו של יום יעלה את ערכו של המותג בעיני הלקוחות שלו. תהליך הבחירה אינו פשוט והוא כרוך בהרבה יותר מאשר לבחור את כוכבי הריאליטי האחרון. זהו תהליך עסקי מתוכנן למשעי בעל מיקוד אסטרטגי , שצריך לעבור כחוט השני בכל תכנון של קמפיין שיווקי ופרסומי .


זוג הסלבס שנבחר צריך לייצר מיקוד למסר שרוצים להעביר ולמגנט את הקהל תוך הישענות על אהבתו של הציבור לזוג, ומבלי לפגוע בערכי הליבה של המותג או במיצוב של המותג אחרי הכול צרכנים לא מעוניינים לרכוש מוצר שייתפס בעיניהם כזול, לא איכותי ובעל תדמית שלילית.


צרכנים רוצים לדעת שהם קונים מוצר מצליח , יוקרתי ואיכותי ושהתדמית של המותג תהיה חיובית


טלי גדי הינה מומחית לשיווק ואסטרטגיה למותגים בתחום הלייף סטייל וה- WELL- BEING



אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח