תחרות האפי 2023
MAX , yes ו"זכרון בסלון" הם הזוכים הגדולים
עוד זכו בפרסי זהב: איקאה, דלתא, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים – חטיבת החלב, טמבור, יד שרה, יפאורה, לאומי, מזרחי טפחות, מיטב בית השקעות, מנורה מבטחים, עמותת הגשמת חלום, קופת חולים מאוחדת, רב בריח, שטראוס ותנובה – אלטרנטיב
בטקס פרסי תחרות האפי 2023, שנערך אמש במוזיאון תל אביב, בנוכחות 350 בכירי קהילת השיווק והפרסום של ישראל, הוענקו פרסים על הצטיינות באפקטיביות שיווקית ופרסומית למהלכים שיווקיים שנערכו בשנת 2023.
במקום הראשון בקטגוריית האפי פלטינום זכו 2 מתמודדים על הישג שיווקי מרשים לאורך שנים:
MAX תחת הכותרת: "המסע המופלא של max שבירת קונבנציות בדרך להובלה" משרד הפרסום קבוצת McCann
ו yes- עם המהלך: "איך הפכה חברת הלווין למלכת הסטרימינג של ישראל – סיפור המהפך האסטרטגי של yes שהשיב אותה לצמיחה והפך אותה מחברת לווין לחברת I.P המובילה בישראל" משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY
בפרס הכסף בקטגוריית האפי פלטינום זכתה פז yellow עם המהלך : "אפליקציית YELLOW משנה הרגלים של עשרות שנים ומגדירה מחדש מה זו נוחות על הדרך! " משרד הפרסום קבוצת McCann
עמותת זכרון בסלון, זכתה בפרס הגרנד אפי על המהלך השיווקי המוצלח : איפה אתם עושים את יום השואה? השאלה שהפכה את "זיכרון בסלון", ממנהג נקודתי למסורת ישראלית חדשה, מהלך זה אף זיכה אותם בפרס זהב בקטגורית פעילות חברתית וציבורית – עמותות. משרד הפרסום קבוצת McCann
למקום השני בקטגורית אפי פלטינום הגיעה פז yellow אשר זכתה בפרס נוסף בטקס – בפרס הכסף בקטגוריית רכב ותחבורה, עם המהלך: Charging Forward: הענק הצהוב של פז כובש היום את קטגוריית המחר. משרד הפרסום קבוצת McCann
למקום השלישי בקטגוריית האפי פלטינום הגיע דור אלון עם המהלך: מיני סופר אלונית: זה לא מיני הצלחה, זה סופר הצלחה! משרד הפרסום מנצ'
זוכים נוספים שהוכרזו במהלך הערב:
דלתא עם משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY – זכו בזהב בקטגוריית יופי, אופנה וטיפוח עם המהלך: " איך חדשנות טכנולוגית מרגשת, בקטגוריה משעממת, מייצרת צמיחה דו ספרתית לדלתא ". משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY
2 מהלכים זכו בזהב בקטגוריית מהלכי שיווק – Business to business
מזרחי טפחות עם המהלך: " שפיץ לעסקים – איך מזרחי-טפחות עמד לצד בעלי העסקים שהבנק שלהם שכח אותם כל הדרך לצמיחה דו-ספרתית". משרד הפרסום ראובני פרידן
רב בריח עם המהלך: רב בריח פותחת דלת לקהל המקצועי וכובשת את קטגוריית דלתות הפנים!
משרד הפרסום ראובני פרידן.
זכיה נוספת בזהב קטגוריה מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית
שייכת לטמבור. עם המהלך: " ירוק ששווה זהב: שתי מילים וצבע שיצרו סיפור שלם –
השקת סופרקריל ECO מקפיצה את המכירות וההעדפה לטמבור ". משרד הפרסום קבוצת McCann
3 מהלכים זכו בזהב בקטגוריית מזון
החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ – חטיבת החלב
עם המהלך: טרה-נספורמציה בשוק החלב! איך עשינו פריצת דרך משמעותית ישר מהמחלבה. משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב PUBLICIS
שטראוס עם המהלך: אין תחליף לגעגוע: כך הצליחה שטראוס לחזור מהמשבר הגדול בתולדותיה חזקה מתמיד. משרד הפרסום: באומן בר-ריבנאי
תנובה – אלטרנטיב: עם המהלך: דרך טעימה להביא לצמיחה :תנובה כובשת את שוק הטופו בעזרת חיבור למוטיבציה בלתי צפויה. משרד הפרסום: קבוצת McCann
מנורה מבטחים זכו בזהב בקטגוריית מוצרים דיגיטליים ואוטומציה
עם המהלך: מוציאים את הראש מהחול – כך גרמנו לעשרות אלפי ישראלים להתגבר על הפחד ולהתחיל להבין את הפנסיה שלהם. משרד הפרסום: יהושע/TBWA
יפאורה זכו בזהב בקטגוריית משקאות
עם המהלך: איך עשינו עניין מהסודה וצמחנו ב11% כשכלל השוק צונח ב8%?
משרד הפרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY
מיטב בית השקעות זכו בזהב בקטגוריית פיננסים
עם המהלך: הופכים לבית ההשקעות הגדול בישראל
לאומי זכו בזהב בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית – מגזר עסקי
עם המהלך: על ציפי לא עובדים: לאומי נלחמים בהונאות פיננסיות של בני הגיל השלישי ומגיעים לכל מבוגר שלישי בישראל! משרד הפרסום: קבוצת McCann
שני זוכים נוספים בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית – עמותות
עמותת הגשמת חלום, עם המהלך: לראשונה לאחר 53 שנים, נבחרת ישראלית משתתפת במונדיאל! משרד הפרסום: ברוקנר/יער/לוי
יד שרה, עם המהלך: בזמן שהפוליטיקאים רבים על כיסאות, יד שרה דואגת למי שבאמת צריך כיסא
עם משרד הפרסום: ראובני פרידן / ארלו דיגיטל
איקאה זכו בזהב בקטגוריית קמעונאות
עם המהלך: סבתא בישלה הצלחה: איקאה חוגגת את הגיל השלישי החדש ומקפיצה את תדירות הביקורים בסניפים. משרד הפרסום: קבוצת McCann
קופת חולים מאוחדת זכו בזהב בקטגוריית שירותים, נופש ופנאי
עם המהלך: איך העלינו את מאוחדת לליגת העל של קופות החולים, והבאנו רמה אחרת לשירותי הרפואה בישראל? משרד הפרסום: LEAD Ogilvy
עוד זכו בתחרות האפי: בפרסי כסף: yellow פז , סיבוס, גלידות נסטלה, זוגלובק, מזרחי טפחות, אמישראגז, מגדל פיקס – ביטוח רכב, פרטנר, יוחננוף, Yes + Fiber
בפרסי ארד: דור אלון, דיסקונט, אחת מ9, MAX, מכבי תנועה עולמית.
תחרות האפי 2023, נערכת בהובלת איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמרכז הישראלי לניהול (המי"ל). באירוע השתתפו מעל 350 איש, בהם מנכ"לים וסמנכ"לי השיווק של החברות המובילות במשק לצד בכירים מעולם הפרסום.
תחרות האפי היא תחרות בינלאומית יוקרתית המתקיימת בלמעלה מ- 50 מדינות ברחבי העולם. התחרות בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקיים והפרסומיים האפקטיביים ביותר, והפכה עם השנים למותג יוקרתי ולאות של הכרה והוקרה למהלכים אלו, בקרב כל העוסקים בעשייה השיווקית ובתעשיית השיווק והפרסום בישראל. זו השנה ה- 22 בה מתקיימת התחרות בישראל, כאשר 44 מהלכים הגיעו לגמר והתחרו ב- 20 קטגוריות שונות.
המהלכים דורגו על ידי צוות של כ- 80 שופטים, בהם מנכ"לים, מנהלי שיווק, פרסומאים ואנשי אקדמיה. הליך השיפוט בתחרות כלל שני שלבים, הראשון אונליין והשני פרונטאלי, בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, לצד צפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלכים ומפגש משותף של צוותי שיפוט במסגרתו התקיים דיון, לאחריו השופטים התבקשו להעריך את העבודות שקראו. את קטגוריית האפי פלטינום דירגו המנכ"לים של החברות המובילות במשק, בראשותו של אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון, yes ויו"ר תחרות האפי.