חברת זנלכל פרסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים לשנת 2010.
ההכנסות ברבעון השלישי לשנת 2010 הסתכמו בכ- 46.6 מיליון ש"ח, קיטון של כ- 2% בהשוואה לכ- 47.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ- 12% בהשוואה לרבעון השני של 2010, שהכנסותיו הסתכמו בכ- 41.6 מיליון ש"ח בהתאם לתוכנית השנתית של החברה.
הרווח הגולמי הסתכם בכ- 13 מיליון ש"ח (27.8% מהמחזור), בהשוואה לכ- 14.7 מיליון ש"ח (31.1% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 12%. בהשוואה לרווח הגולמי ברבעון השני של 2010, שהסתכם בכ- 11 מיליון ש"ח (26.6% מהמחזור), חל גידול של כ- 18% ברווח הגולמי וכן חל שיפור ברווחיות הגולמית.
הרווח התפעולי הסתכם בכ- 6.5 מיליון ש"ח (14% מהמחזור), בהשוואה לכ- 8.7 מיליון ש"ח (18.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 26%. בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון השני של 2010, שהסתכם בכ- 5 מיליון ש"ח (11.9% מהמחזור), חל גידול של כ- 30% ברווח התפעולי וכן חל שיפור ברווחיות התפעולית. ברמה השנתית החברה צומחת בפעילותה הכוללת ולצורך כך משקיעה משאבים נוספים בהתאמת יכולותיה התפעוליות, הלוגיסטיות והטכנולוגיות כאחת, כולל התאמת התמהיל השיווקי שלה (מחקר, קידום מכירות, פרסום) ליעדי מכירות חדשים.
הוצאות המימון נטו קטנו והסתכמו בכ- 1.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 1.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ושיעורן מהמחזור ירד מ- 3% אשתקד ל- 2.8% ברבעון הנוכחי.
הרווח לפני מס הסתכם בכ- 5.2 מיליון ש"ח (11.1% מהמחזור), בהשוואה לכ- 7.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (15.3% מהמחזור), קיטון של כ- 29%.
הרווח הנקי הסתכם בכ- 3.9 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 10.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (הרבעון המקביל אשתקד כלל הכרה בהכנסת מס חד פעמית בעקבות קיטון צפוי בשיעורי המס- סך ההטבה כ-4.6 מלש"ח).
ההכנסות תשעת החודשים הראשונים לשנת 2010 הסתכמו בכ- 131.1 מיליון ש"ח, גידול של 12% בבהשוואה לכ- 117 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, הנובע מהעמקת פעילות החברה מול לקוחות מרכזיים בשוק המקומי ומהרחבת פעילותה מול לקוחות חדשים בחו"ל.
הרווח הגולמי הסתכם בכ- 34.9 מיליון ש"ח (26.6% מהמחזור), בהשוואה לכ- 35.8 מיליון ש"ח (30.6% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 3%.
הרווח התפעולי הסתכם בכ- 16.4 מיליון ש"ח (12.5% מהמחזור), בהשוואה לכ- 19 מיליון ש"ח (16.3% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון נטו קטנו והסתכמו בכ- 3.7 מיליון ש"ח, בהשוואה ל- 3.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, אך שיעורן מהמחזור ירד מ- 3.3% אשתקד ל- 2.8% בתשעת החודשים הראשונים של 2010. הוצאות המימון נטו משקפות את נפח ומבנה האשראי של החברה ומצביעות על יציבות בתחום זה במשך השנה הקלנדרית האחרונה.
הרווח לפני מס הסתכם בכ- 12.7 מיליון ש"ח (9.7% מהמחזור), בהשוואה לכ- 15.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד (13% מהמחזור), קיטון של כ- 17%.
הרווח הנקי הסתכם בכ- 9.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 15.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד אשר כלל הכרה בהכנסת מס בעקבות קיטון בשיעורי המס, בסך של כ- 5 מיליון ש"ח.
פיני גורביץ', מנכ"ל החברה, מסר: "בתשעת החודשים של השנה אנו עומדים ביעדי הצמיחה שלנו בהתאם לתוכנית הרב שנתית ושומרים על מובילותינו בשוק המקומי, זאת על אף התגברות התחרות בענף. במקביל, אנו ממשיכים להשקיע בהרחבת פעילות הייצוא שלנו ובוחנים, בין היתר, שיתופי פעולה עם קמעונאיים מובילים בשוק האמריקאי, בנוסף לפעילותנו באירופה. במהלך הרבעון הושקה בישראל סדרה של שבעה מוצרים חדשים באריזות פח אישיות פרי פיתוחנו בטעמי העולם (שעועית מתוקה בנוסח בוסטון, שעועית מנומרת בסגנון איטלקי, שעועית שחורה בנוסח ברזילאי, פול ירוק, חומוס ענק ועוד) אשר זוכה להצלחה ולביקוש רב בקרב הצרכנים."
"בנוגע לירידה ברווחיות חשוב לי לציין", הוסיף גורביץ', "כי בתוכנית האסטרטגית הרב שנתית שלנו לקחנו בחשבון שחיקה ברווחיות הן הגולמית והן התפעולית, לאור הגדלת היקף ההשקעות בפיתוח טכנולוגי ובחדשנות וכמובן בשיווק ומכירות אשר נועדו לתמוך בצמיחה, במקביל להתמודדות עם התחרות המקומית. עם זאת זהו פרמטר מהותי עבורנו כך שיחד עם השחיקה ברווחיות, אנו מקפידים ומצליחים לשמור על שיעורי רווחיות נאים בהשוואה לענף."