שלב המחקר הראשוני ייצא לדרך כבר בימים הקרובים והוא כוללך סקר מקיף בקרב תושבי העיר, שמטרתו להעניק תמונת מצב עדכנית אודות רצונותיהם וצרכיהם של התושבים.
מהלך מיתוג העיר הינו תהליך רב מימדי המצריך התחשבות בהיסטוריה ובנכסים של העיר מחד, וראייה עתידית; כלכלית, חברתית ופוליטית מאידך. התהליך הינו רב שכבתי ומחייב התוודעות להיבטים שונים של קבוצות האוכלוסייה המגוונות של העיר והמגזרים העסקיים הפועלים בה.
תהליך המיתוג מהווה מהלך ראשון מסוגו שמבצעת העירייה והוא משמעותי לצורך הרכבת זהות עירונית שתשמש מקור גאווה לתושביה.בנוסף לתושבים צפויים להשתתף בתהליך המיתוג גם קהלים נוספים, מתחומי עניין ממוקדים, כדוגמת נציגי העירייה, חברי מועצת העיר, אנשי רוח, אמנים, נציגי וועדי השכונות ועוד.
יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה: "אנו יוצאים לדרך חדשה ומרגשת שמטרתה למממש יחד את חזון העיר. באמצעות תהליך המיתוג ושיתוף התושבים, אין לי ספק שהרצליה תבודל מערים אחרות באיכותה ופעילותה. בנוסף, יעניק המיתוג יתרון להרצליה בתחומי השקעות ממשלתיות ומיזמים עסקיים".
אייל כ"ץ, מנכ"ל OPEN:" אנו שמחים על זכייתנו במכרז. האתגר בתהליך המיתוג של העיר הרצליה הינו להתחבר לחזון שגובש על ידי העירייה, לחולל מותג שיתמוך ביעדים האסטרטגיים שהוגדרו, וכן ליצור מותג נחשק עבור התושבים, העובדים בעיר, הנופשים, המשקיעים ומשפחות צעירות המחפשות מקום לבסס בו את עתידם."