חברת כצט (CTS), אחת מחברות הפארמה המובילות בישראל, משיקה בימים אלה אתר אינטרנט חדשני בעל תקן חדש מטעם עמותת נגישות ישראל, בהשקעה של 150,000 ₪ . האתר מותאם לאוכלוסיות מיוחדות, בהם עיוורים, בעלי לקויות ראייה ובעיות מוטוריקה עדינה וכן קשישים, זאת במטרה להנגיש להם את תכני האתר לצד הקהל הרחב.
באתר יתפרסמו כתבות בריאות מפי מומחים בנושאים שונים ומגוונים, מידע אודות מוצרי כצט ואופציה לרכישתם און-ליין.
הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות מתבטאת בתכנים נקיים מתגיות, אשר לא מהווים הפרעה לעיוורים וללקויי ראיה בעלי ציוד ממוחשב מיוחד לגלישה אינטרנטית. כמו כן, לצד כל תמונה באתר יופיע תיאור התמונה בכתב, כך שהמחשב יוכל להקריא את הכיתוב לבעלי הציוד המיוחד. האתר מתאפיין בתפריטים איטיים ויציבים טכנולוגית המתאימים לאוכלוסייה מבוגרת ולבעלי בעיות מוטוריות. כמו כן, ישנה הקפדה יתרה על צבעים ניגודיים ונוחים לקריאה לבעלי לקויות ראיה וכן אפשרות להגדלת והקטנת הטקסט.
רשת האינטרנט הופכת להיות חלק בלתי נפרד מחיינו והיא מספקת לנו מידע ושירותים בכל תחומי החיים. בעוד שאתרי אינטרנט זמינים ונגישים כמעט לכל דורש לא כך הדבר עבור אנשים עם מוגבלות. מוערך כי 20% מהאוכלוסייה בישראל הינם אנשים עם מוגבלות בדרגות שונות הזקוקים לסיוע בנגישות בכלל ובגלישה באתרי אינטרנט בפרט. עובדה זו לצד העובדה שמרבית אתרי האינטרנט אינם נגישים מקשה מאוד על אנשים עם מוגבלות לגלוש ברשת האינטרנט ולנצל את משאביה האדירים.
אילנה אלון, אחראית נכסים דיגיטליים בחברת התרופות "כצט" מוסיפה: "כצט" חרטה על דגלה את עקרון יצירת שוויון הזכויות וההזדמנויות בקהילה. החברה רואה בהנגשת אתר האינטרנט של החברה מעשה ערכי-מוסרי היכול להשפיע על איכות חייהם של מאות אלפי אנשים ופותחת בפניהם אפשרות להיות חברים שווי-זכויות ושווי-הזדמנויות בחברה הישראלית".