בימים אלה, בהם הצופים בערוצים המסחריים משתיקים את הטלוויזיה ברגע שבו עולה אייקון הפרסומות, ומעבירים לתחנה אחרת ברדיו ברגע שבו המוסיקה הופכת לשלל תשדירי פרסומת, הפרסומאים מנסים לחפש אלטרנטיבות ולקדם את מוצרי המפרסמים בדרכים חדשות. במסגרת זו התוכן השיווקי בערוצי הרשות השנייה אושר לאחרונה, באחד מאתרי האינטרנט הוכרז על מבצע לחיפוש שטחי פרסום חדשים ומקוריים, ואף ניתן לראות אנשים שמוכרים את פדחתם כשטח פרסומי.
חברת "פוקוס מדיה ממוקדת" בשיתוף עם חברת I-Com Mobile משווקת פלטפורמה חדשה לפרסום במוסדות אקדמיים מובילים בישראל, כגון אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת דרבי, מכללת רמת-גן ועוד. במסגרת הפרויקט הפרסומי, ייפרסו באזורים מרכזיים בכל מכללה מסכי פלאזמה ענקים עליהם יוצגו הפרסומות. על כל פרסומת יופיע מספר לשליחת הודעת MMS עם צילום הפרסומת על הצג או SMS עם קוד המבצע, זאת בהתאמה אישית לכל קמפיין על-פי בחירת המפרסם, וכתגובה יקבל שולח ההודעה הטבה/ הנחה על המוצר שפורסם.
מ"פוקוס מדיה" נמסר כי היתרון המרכזי בשיטת הפרסום החדשה הוא הנעה לפעולה של הצרכן, אשר מביע עניין אקטיבי במוצר ובכך הופך להיות צרכן פוטנציאלי קבוע של החברה המפרסמת ומוצריה. כאן נכנס לתמונה הפיתוח הטכנולוגי של חברת I-Com Mobile: החברה מפנה את ההודעות המתקבלות הן עבור השתתפות במבצע והן עבור שילוב במאגר לקוחות פוטנציאלי של המפרסם. באופן זה, מתקבל אצל החברה המפרסמת מאגר של מספרי טלפון של צרכנים רלבנטיים למוצריה.
בנוסף, אומרים בחברה, ניתן להגדיר במבצע שעם שליחת התמונה/ קוד המבצע יש להוסיף פרטים נוספים כגון שם מלא וכתובת, וכך ניתן לקבל מאגר עשיר בפרטים על כל לקוח.
הפיתוח של I-Com Mobile מאפשר גם משלוח הודעת תגובה לשולח ההודעה, עם טופס מילוי חכם אקטיבי על-ידי הצרכן. החברה המפרסמת יכולה לשאול את הצרכן האם יהיה מעוניין בקבלת הודעות על מבצעים ומוצרים חדשים, עם בקשה למילוי השם, כתובת למשלוח דואר או כתובת אי-מייל, וכך הצרכן יכול להביע את רצונו באופן פעיל לקשר עתידי עם החברה המפרסמת.
"האקטיביות של הלקוחות בשיטה זו ותגובתם לפרסום מהווה גם מדד להצלחת הקמפיין", אומר שחר אמיתי, מנכ"ל I-Com Mobile, "בפרסום בטלוויזיה קשה להעריך לכמה צרכנים רלבנטיים למוצר הגעת, וכמה מהם הונעו לפעולה ישירות בעקבות הקמפיין. בזכות שילוב הפיתוח שלנו בשיטת פרסום זו, הלקוח יכול לקבל משוב פעיל ומדויק על הלקוחות הרלבנטיים אליהם פנה".
לדברי מיקי בן-שטרית, מנכ"ל פוקוס מדיה: "מיקום הצגים במוסדות אקדמיים מפלח קהל יעד ספציפי, וכך הפנייה לציבור הצרכנים הרלבנטי ללקוח הינה ממוקדת טווח גילאים והשכלה אקדמית- בהתאמה ספציפית לקהל היעד".
"הצגים בדרך לחדירה למוסדות נוספים", מוסיף מיקי, "בימים אלה אנחנו מקיימים מגעים עם אוניברסיטת תל-אביב להצגת המסכים גם בשטחה, ובעתיד נתפרש גם באזורים אחרים".