חדשות בעילום שם: פורטל חדש מנסה לשנות את כללי המשחק

מתוך ביקורת על דפוסי העבודה של התקשורת הישראלית, נולד פורטל חדשות ותוכן חדש באינטרנט- thepulse, "דופק החדשות של ישראל", שמתיימר להתחרות בשחקנים הוותיקים והגדולים בתחום החדשות באינטרנט. מלבד חידושים טכנולוגיים ועיצוביים, thepulse מביא איתו גם גישה שונה לעריכת החדשות, ולהגשתן – בניגוד למקובל עד היום, הכתבים והעורכים באתר שומרים על עילום שם.



הפורטל החדש, הפועל בכתובת www.thepulse.co.il, מפעיל מספר ערוצי חדשות המתעדכנים באופן רציף, מתחומים כמו פוליטיקה, ביטחון וחינוך, לערוצים ייעודיים כמו סביבה, בריאות, בידור, יופי, אוכל, טכנולוגיה ותיירות, ועד לערוצי נישה בתחומים כמו אקדמיה, צרכנות, משפט, שיווק וחדשות מקומיות. בהמשך מתוכננת לקום בפורטל גם מערכת פורומים וערוץ משחקים ופנאי.



"התקשורת הישראלית עסוקה רוב זמנה בלסנן חדשות ולתת להן פרשנות, במקום בלפרסם אותן" אומר העורך הראשי של האתר החדש "המון סיפורים טובים ולא מעט מידע שימושי לציבור אינם מתפרסמים באף כלי תקשורת, והמשימה שלנו היא לשנות את זה, ובתקופת ההרצה שערכה שלושה חודשים, הוכחנו שאנחנו מסוגלים לקיים פורטל מעניין ורלוונטי שמתבסס על חדשות אמינות ובדוקות שכלי תקשורת אחרים אינם מפרסמים בד"כ, או לעיתים מפרסמים אחרינו".



"ההחלטה העקרונית להימנע מפרסום שמותיהם של הכתבים והעורכים ב- thepulse אמורה דווקא להפוך אותו למקור מידע אמין יותר" אומר תום וגנר, מנכ"ל משרד יחסי הציבור "אפדייט תקשורת שיווקית" שנשכר ע"י הפורטל החדש, שהוקם ע"י משקיעים שגם הם בחרו להישאר בעילום שם. וגנר מנהל למעשה את הקשר של המערכת האנונימית עם העולם החיצון, והוא המקורב היחידי למיזם ששמו נמסר לפירסום.



"הכיוון אליו הלכה התקשורת הישראלית עורר מצב בו אנשים מתייחסים לא רק לחדשות, אלא גם למי שמביא אותם. יש לא מעט אנשים שמתייחסים לחדשות שמגיש רוני דניאל, למשל, בצורה שונה לגמרי מהחדשות שהם שומעים מפיו של אמנון אברמוביץ', שלא לדבר על יאיר לפיד, מאחר ושבצדק או שלא בצדק, הם ועיתונאים אחרים הפכו למזוהים עם אג'נדה מגמתית. ב- thepulse מתכוונים פשוט להביא את החדשות, ואת הדברים שאומרים האנשים שעושים אותם, מפיהם באופן ישיר, עם מעט מאוד פרשנות והרבה פחות סינון" מסביר וגנר.

אולי יעניין אותך

הלן דורון לימודים מהבית צילום יחצ (2) (Custom)
16383picaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

שולחן קינוחים
יאיר ניצני בקמפיין עיגול לטובה עבור המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין - צילום
נגה גלנצר - צילום באדיבות המצולמת