חדשנות דיגיטלית בעולם הרכב

השבוע צפיתי בסרט דוקומנטרי מרתק שעסק בהשפעה של המכונית החשמלית על תעשיית הרכב הבינלאומית רווית היצרים והאתגרים, בדגש על חברת TELSA בניצולו של אילון מוסק. למי שלא מכיר, אילון מוסק הוא איש רב פעלים (וקבלות) שנחשב כיום לאחד המנכל"ים היצירתיים, חדשניים ובעלי החזון המשפיעים ביותר בעולם. מלבד העובדה שאילון מוסק נמנה עם מקימי חברת PayPal(שלימים נמכרה ל- eBay ), הוא כיום משמש כמנכ"ל ו- CTO של חברת SpaceX וגם משמש כמנכ"ל חברת הרכבים החשמליים TELSA אותה הקים. קל להבין מהרגע הראשון למה אילון מוסק נחשב לאגדה עוד בחייו, נדמה שהוא מצליח למקד את הצורך האמיתי של הלקוחות שלו ולכוון ולגייס את העובדים שלו לחשוב כמוהו ולייצר מוצרים חדשניים שהם לגמרי Disruptive בשוק בו הם פועלים.



חברת TESLA נחשבת לסיפור סינדרלה בשוק הרכב הבינלאומי, כשלאורך השנים הצליחה להציג רכבים פורצי דרך מבחינת הטכנולוגיה וכמובן הביצועים בשטח. הרכבים של TESLA הם ביטוי לחדשנות אמיתית ופורצת דרך החל מהחומרים שהרכבים מורכבים מהם, שיטת השיווק והמכירה, העמידה חסרת הפשרות בבטיחות (הרבה יותר אגב מרכבים סטנדרטיים בשוק) וכמובן העובדה שמדובר במכוניות חשמליות וכתוצאה מכך חסכוניות וידידותיות לסביבה. חשוב לזכור שקברניטי ענף הרכב פועלים באחד מהענפים התחרותיים ביותר בעולם, עליהם להתמודד עם שלל אתגרים כלכליים, תרבותיים וטכנולוגיים המשפיעים הלכה למעשה על הרכבים היוצאים מפס היצור שלהם: עצם השאלה האם יש עתיד לרכב החשמלי והאם הוא יהפוך יום אחד לנחלת הכלל ייצרה אין ספור דיונים וספקולציות.



חלק מהמנכל"ים הגדולים בתעשייה (ו- GM בראשונה) זלזלו לחלוטין בחזון המכונית החשמלית בכלל ובמאמצים האדירים של מוסק ועובדיו בפרט. מצד שני, שינויים בכלכלה העולמית ועם התפתחות הטכנולוגיה כמו גם הציפייה הצרכנית לחדשנות אמיתית בעולם הרכב טרפו את הקלפים וגרמו גם לאחרון ההססנים לשקול את נושא הרכב החשמלי מחדש. עד כדי כך שיצרניות רכב כמו ניסן עיצבו מחדש את האסטרטגיה העסקית ארוכת הטווח שלה ומכוונת לשוק החשמלי.


אבל המטרה של הפוסט הזה הוא ממש לא להתמקד ברכבים של חברת TESLA , אלא דווקא באפליקציית סמארטפון שלה. חלקכם יתקשה להבין את הקשר בין מכונית לאפליקציה, אחרים יגידו ש"כבר עשו את זה" (יצרניות רכב כגון BMW, GM ונקסוס הציגו בעבר אפליקציות שאמורות לספק לבעלי הרכבים ערך מוסף בהקשר של נסיעה ושימוש ברכב, אך בסופו של דבר רוב האפליקציות הללו מתמקדות בעזרה בעת תאונה או חילוץ במקרה שהרכב נתקע).


הגישה של TESLA שונה, והיא מתבטאת בצורה מדהימה (בעיני) באפליקציה המיועדת לבעלי דגם ה- TELSA MODEL S , המעניקה ערך מוסף ב-4 ערוצים עיקריים:



1. צפייה במד הטעינה של הרכב (למזלזלים שביניכם, מתי בפעם האחרונה יכולתם לבדוק את מד הדלק ברכב שלכם ישירות מאפליקציה?) ובכלל צריך לזכור שכשמדובר במכונית חשמלית, האפשרות לדעת מכל מקום וזמן מה רמת הטעינה הופכת למאוד משמעותית עבורכם. כך למשל תוכלו להציץ באפליקציה בזמן שהרכב מוטען בחניה, ולהמשיך בסידורים שלכם באין מפריע.


2. מעקב פיזי של הרכב בזמן אמת כולל כיווני נסיעה ומהירות ע"ג מפה (שימושי במיוחד בחניונים גדולים בהם אתם לפתע צריכים להיזכר איפה החנתם, ושימושי גם נניח כשהילדים שלכם לקחו את רכב לנסיעה עם חברים ואתם מעוניינים לדעת איפה הם נמצאים, כמה מהר הם נוסעים וכו' – במקום להתקשר ולהציק להם בשאלות, המידע שבאפליקציה מראה לכם את הכל בזמן אמת).


3. שליטה מרחוק על נעילת הרכב, חלונות ואורות (ולהפעיל את האורות בזמן החיפוש של הרכב בחניה).


4. שליטה מרחוק על הטמפרטורה הפנימית ברכב (שימושי במיוחד בימי חורף קרים או ימי קיץ לוהטים שבהם הכי כיף שהרכב ממתין לכם בטמפרטורה המתאימה למזג האוויר).


לסיכום : עולם הרכב עובר תהפוכות רבות בשנים האחרונות, וממש בשבוע האחרון קראתי שאפל וגוגל נמצאות במרוץ אסטרטגי שמטרתו להטמיע ברכבים חדשים את מערכות ההפעלה שלהן (לא ברמת המנוע כמובן אלא יותר בנושא צריכת המדיה, ההתקשרות מהרכב, חיבור הרכבים לרשת ועוד). בקיצור, יהיה מאוד מעניין בשנים הבאות גם אם לא תנהגו במכונית חשמלית בקרוב.



קישור לאפליקציה של TESLA >>



פורסם בRedefine | Digital Inspiration & Strategy

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tomerchen1
OMER1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח