חדש על המדף: "סודות המותגים" –חושף את סיבות הנסיקה והקריסה של 100 מותגים בינלאומיים


בעולם השיווק חיוני ללמוד מהצלחות ומהכישלונות של המותגים המובילים בעולם על מנת לדעת כיצד לפעול וממה להיזהר בפעילות עסקית. ספר חדש מצטרף בימים אלו למדף הספרים: "סודות המותגים" – ספר חדש בו ניתן לקרוא על 50 ההצלחות ו-50 הכישלונות של המותגים הכי מוכרים מאז תחילת המאה ה-20 ועד ימינו: קולגייט, הובר, הארי פוטר, נוקיה, פורד, ברבי, אדידס ועוד מותגים שהצליחו ברמה בינלאומית. בספר ניתן לקרוא גם על הסיבות לכישלונם של מותגים כמו: וירג'ין קולה, הבושם של הארלי דייווידסון, הניו קוק, פלאנט הוליווד והיוגורט של קוסמופוליטן שנחשבים למותגים שקרסו וכשלו.



את הספר כתב מאט הייג, יועץ בריטי עצמאי בתחום המיתוג שזכה להערכתם של אנשי אקדמיה ומומחים לשיווק ולמיתוג ברחבי העולם. הוא מתאר בלשון בהירה את 100 המקרים המעניינים ביותר של מותגים שונים ומצביע על הסיבות לנסיקה וקריסה. על המותגים הכושלים אומר הייג: "אם דימוי המותג נפגם עקב שערורייה תקשורתית או אירוע מעורר מחלוקת או אפילו שמועה המתפשטת באינטרנט, החברה כולה עלולה למצוא את עצמה בצרות צרורות. אולם לחברות אין דרך להיחלץ מהמצב. הן אינן יכולות להחזיר את מחוגי השעון אחורנית לעידן שבו מיתוג לא היה חשוב. ומלבד זאת, הן יכולות לצמוח בקצב מהיר מאי פעם באמצעות יצירת זהות מותג חזקה. מכאן שמיתוג שוב איננו רק דרך פשוטה למניעת כישלון. הוא הכול. חברות שורדות או מתמוטטות על בסיס כוח המותג שלהן".



לדברי מחבר הספר, מיתוג הוא כיום ההיבט החשוב ביותר בעסקים. "בין אם העסק הוא בנק ובין אם הוא חנות צעצועים, המותג הוא שיכתיב את הצלחתו או את כישלונו, כיוון שהצלחת המותג היא הצלחת העסק. המשוואה נדמית אולי פשוטה, אולם הניסיון לזהות מה בדיוק גורם למותג להצליח אינו פשוט כלל, מאחר שאין שני מותגים זהים לחלוטין. למעשה, כל הרעיון העומד מאחורי מיתוג הוא לבדל מוצר או עסק מסוים ממתחריו".



הספר "סודות המותגים" מודפס על ידי הוצאת ידיעות ספרים וספריית גלובס. הוא כולל 336 מותגים ומחירו המומלץ הוא 88 שקלים.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

mao-43-oo-pm-making-ai-a-key-part-content-tab-2-virtual-twin-712x402
 בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_