המכירות הפומביות והקבוצתיות שולטות על כ- 90% משוק המסחר האלקטרוני. כך עולה מסקירה שערכה חברת CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. עוד עולה מהסקירה כי נפח המסחר המקוון בישראל הסתכם בשנת 2005 בכ- 1.5 מיליארד ש"ח והשוק, הצומח בכל שנה בכ- 20%, עתיד להמשיך ולצמוח. זאת על בסיס מגמת הגידול באוכלוסיית הגולשים והעמקת תרבות הגלישה והרכישה באינטרנט. בנוסף, מסקירת CIA עוד עולה כי חנויות החשמל משיבות מלחמה והצליחו להביא לירידה בקניית מוצרי חשמל באינטרנט.
מהסקירה של CIA עולה כי כ- 2.7 מיליון ישראלים גולשים באינטרנט כל יום. מתוכם כ- 40%, שהם כ-1.1 מיליון ישראלים, רוכשים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט על בסיס קבוע. מרבית המכירות הן בתחום האלקטרוניקה והמחשוב. הפופולריות של המכירות הפומביות והקבוצתיות לא מפתיעה את מי שמכיר את המנטליות הישראלית. הישראלי רוצה לצאת מנקודת הנחה שהוא "סידר" כביכול את המערכת בכך שהוא זה ש"בחר" כמה לשלם עבור המוצר.
עוד עולה מסקירת CIA, המתמחה באספקת מידע אודות מוסר התשלומים הצרכני והעסקי, כי המכירות המקוונות נערכות בעיקר בשעות הערב והלילה, זמן שיא של גולשים באינטרנט. הסיבה העיקרית לכך היא כדי שהספקים יוכלו למכור את המוצרים במחירים סבירים ולא במחירי רצפה. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל במכירות פומביות יש מחיר התחלתי.
השוק נשלט על ידי ארבע שחקניות עיקריות: אולסייל, P1000, נענע שופס (לשעבר נטאקשן) ווואלה שופס. כ-80% מהגולשים מבקרים בארבעת האתרים העיקריים הללו.
על פי כלכלני CIA, השוק המקוון דינאמי ומשתנה כל כמה חודשים. עם זאת מציינים כלכלני החברה כי צמיחת השוק המקוון בשנים האחרונות עודדה את החנויות המסורתיות להציע לצרכן הממוצע הזדמנויות חדשות למבצעים ייחודיים מידי שבוע ולהשקיע יותר בחווית הקניה עבור לקוחותיהם. בין היתר מתבטא השיפור בחווית הקניה, במתן התנסות במוצרים ועיצוב חדשני לסניפים. בנוסף, השכילו חנויות החשמל המסורתיות, להשתמש באתר זאפ כדי להוכיח ללקוח שהאינטרנט אינו זול יותר. באמצעות השיפור ושינוי הדעה הרווחת לגבי אטרקטיביות המחירים באינטרנט הצליחו חניות החשמל לנגוס באופן משמעותי בנתח השוק של אתרי המסחר האלקטרוני. מנתוני CIA עולה כי מכירות מוצרי החשמל באינטרנט, שהינן הענף הנמכר ביותר באתרי המכירות המקוונות, ירדו בתקופה האחרונה בכ- 10% לטובת רשתות וחניות למוצרי חשמל.