חיפוש השווא אחרי הגביע הקדוש

בתמונה: החיפוש הכי מטופש אחר הגביע הקדוש – מונטי פייתון והגביע הקדוש


תעשיית האינטרנט התבגרה. בריכת השיווק המקוון מלאה בשחיינים מקצוענים, כרישים, חובבנים, וגם סתם ילדים צעקנים. כמו בבריכה, חוק הכלים השלובים קיים גם ברשת, וכל פעם שנוסף אזור חדש לבריכה, מתרחש סחף מהיר של מים ושחקנים חדשים לאותו אזור עד שגם הוא מתמלא. כמובן שהמקצוענים יודעים לזהות את המקומות החדשים ושוחים אליהם מהר יותר, אך גם השחקנים החלשים לומדים להגיע לשם במוקדם או במוקדם. כאשר פינטרסט נפתחה, הראשונים שנכנסו בה לפעילות זכו לחשיפה חזקה מול קהל יעד של משתמשים מאמצים מוקדמים. כיום יש הרבה יותר משתמשים, אבל גם התחרות חזקה מאוד והקידום ברשת דורש מאמצים גבוהים.


בניגוד לעבר, כמעט ולא ניתן לנצל "וואקום" של פעילות. ותיקי השיווק באינטרנט יספרו על ההצלחות הנפלאות שהיו להם עם פרסום ב- Google Adwords, ושהיום הכל כל כך רווי שהמחירים זינקו, והקמפיינים כמעט לא כדאיים. הדברים נכונים גם בפייסבוק, בקידום בגוגל, בפינטרנט, ולמעשה בכל תחום חדש (על אף שיש האומרים שהפרסום במובייל עדיין נמצא בשלביו המוקדמים, ולשחקנים בו יש תוצאות מרשימות). זמינות של כלים טכנולוגיים מתקדמים יותר, גם היא מסייעת לשחקנים קטנים יותר לסגור פערים מול הכרישים של התחום.


גם המדיה המקוונת, מצדה, עברה לשלב בוגר יותר, כשרוב האתרים והאפליקציות כבר מחפשים את הרווחיות בשלבים מוקדמים של פעילות, ומונעים "ניצול" של הפלטפורמה בחינם. פייסבוק בהחלט מובילה את המגמה – כשבשנים האחרונות הגבילה מאוד קידום ושיווק דרך הפלטפורמה ללא השקעה של כסף בפרסום.


אז מה עושים?


דבר ראשון, לא מצפים לניסים. אני עדיין שומע מעסקים קטנים כי הם מחפשים דרך לעשות שיווק באינטרנט בלי השקעה גדולה. הגביע הקדוש הזה לא קיים, ואף גבירה לא תעלה מבריכת השיווק ותעניק להם את חרב האקסקליבר של השיווק.


דבר שני, בונים תוכנית עסקית. יש להקצות מראש את הסכום הרצוי לצרכי שיווק, ולהתייעץ עם מומחים לגבי התמורה שיכולה להתקבל בהתאם לתחום הפעילות והתחרות בו. בתוכנית העסקית צריך לבחור את האפיקים הנכונים ביותר לפעול בהם.


דבר שלישי, משקיעים בחוויה כוללת. פעילות השיווק לא תעבוד באינטרנט אם כל שרשרת הערך אינה תואמת. אמינות ברשת היא דבר חשוב, וחוסר תאימות בין מה שמובטח למה שמתקבל היא תאונה שממתינה להתרחש. כך לדוגמא, אם בונים סיפור מסביב למוצר בפייסבוק, אך המוצר עצמו מוצג בצורה שונה לחלוטין באתר, הגולשים ינטשו מייד אחר שינחתו באתר.


דבר רביעי, חישוב כיוון מחדש. השיווק באינטרנט יכול להיות בור ללא תחתית. למזלנו הבור הזה מגיע עם פנס – ובכל נקודה בדרך אפשר לבחון איפה אנחנו עובדים ומה התוצאות. עם השקעה של תקציב נמוך יחסית (שהוקצה מראש בתוכנית העסקית), ניתן לדעת האם הכיוון שנבחר הוא נכון. אם לא, אין מה להתעקש וללכת עם הראש בקיר, יש לנסות משהו אחר.


דבר חמישי, פילוח. הפילוח הוא המרכיב החשוב ביותר כאן להצלחה. קמפיינים מוצלחים באמת (כאלה שמספקים רווחיות) מתחילים בפילוח נכון של קהל היעד, ובניה של פניה מתאימה לכל קהל. רק כך מגיעים באמת לאופטימיזיצה, ועוד אפשר למצוא אזורים שקטים ומרווחים לפעולה ב"בריכה".


לסיכום, הבריכה עמוסה והמים קרירים, אך בעבודה נכונה וללא קסמים, ניתן להשיג את הרווחיות הרצויה.


* המאמר בחסות Fortissimo Smart-Media – מנצחים על השיווק באינטרנט


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח