חמשת השלבים ביצירת קורס אינטרנטי

לא מספיק שיש לכם ידע טכני ומידע להעביר
בכדי להקים קורס אינטרנטי מוצלח. בכדי להגדיל את הסיכויים להצלחת הקורס באופן
משמעותי ולמקסם את ההשפעה שלו על התלמידים הפוטנציאליים- כדאי ורצוי לבנות את
הקורס לפי שלבים פשוטים וברורים אך מדויקים.

לעיתים כמות המידע הקיימת והרצון להעביר את המידע גובר על ההבנה של מה ניתן
להעביר בקורס דרך האינטרנט מה שבסופו של דבר גורם לאיבוד הקהל במקום להגדלה שלו.
השלבים של יצירת קורס אינטרנטי אמנם נראים פשוטים למדי וברורים מאליו אך תתפלאו
לגלות שדווקא בגלל סיבות אלה אנשי מקצוע רבים לא פועלים לפיהם- מוציאים קורס
אינטרנטי ומתפלאים מדוע לא הצליח.


השלב הראשון-הגדרת קהל היעד.

הגדירו את הצרכים של התלמידים שלכם ובהתאם
לכך את מטרת הקורס. סביר להניח שיש לכם לא מעט ידע בתור אנשי מקצוע שאתם ממש רוצים
להעביר הלאה אבל תשאלו את עצמכם- מי הוא קהל היעד של הקורס ומה הם הצרכים של אותו
קהל יעד לפני שאתם מתיישבים לבנות את הקורס. לאחר שיש לכם קהל יעד מפולח ואתם
יודעים מה הוא מחפש וצריך תוכלו לנפות מהמידע והידע שלכם את מה שלא רלוונטי לקורס
ולמקד את מטרת הקורס בהתאם לקהל היעד.


השלב השני- יצירת תוכן ממוקד.

ברגע שהמידע מועבר בצורה נגישה ומעניינת
ובעיקר ברורה וממוקדת- ניתן להעביר בקורס כל נושא שהוא. החוכמה היא להשתמש
בדוגמאות מעולם התוכן של התלמידים שישתתפו בקורס והצגת תרחישים אמיתיים ורלוונטיים
בכדי להעביר ולהבהיר נקודות חשובות. ככל שתשכילו להשתמש בעולם התוכן של רוכשי
הקורס ככה החומר יוכל לעבור בצורה ברורה וממוקדת יותר מה שימקסם וייעל את השפעת
הקורס ואת התוצאות שלו.

איך תדעו מה מעניין את קהל היעד שלכם
ובאילו נושאים להתמקד?

הדרך הבסיסית והפשוטה ביותר היא לערוך סקר
בין רוכשי הקורס הפוטנציאליים ולשאול אותם- מה הייתם רוצים לדעת על….? או להציג
נושא ולבדוק עניין. השאלות הנפוצות של הקהל הן אלה שתצטרכו לענות עליהן בקורס.
התייחסו לכל מידע שאתם מקבלים שכן הוא יסייע לכם לייצר את הקורס הנכון ולהעביר את
המסר השיווקי המתאים במהלכו. הדרך השנייה היא קבוצת חשיבה שמורכבת מתלמידים פוטנציאליים, קבוצה שבה
יוצרים מפת חשיבה. במרכז המפה יש נושא שמועבר בקורס ובהתאם זורקים רעיונות לאוויר
ורושמים את כל הנושאים והשאלות שעולות סביב אותו נושא- שלכם ושל קהל היעד וכך
מתחיל להתקבל מבנה לקורס.


השלב השלישי- בחירת פורמט מתאים

ברגע שיש לכם קהל יעד מדויק ונושא לקורס
אתם צריכים להחליט כיצד המסרים שלכם יעברו בצורה הטובה ביותר. בשלב זה יש צורך
לשלב בין היכולות שלכם ונקודות החוזקה שלכם לצרכים ורצונות של קהל היעד- אודיו,
וידיו, טקסט או שילוב שלהם ביחד- צילומי מסך עם הקראה, נתונים כתובים בלבד- כל אלה
צריכים להיות מועברים בצורה מקצועית והטובה ביותר בהתאם ליכולת שלכם ולקהל היעד.
אין מה להעביר קורס מצולם אם אתם לא טובים בלדבר מול מצלמה ואין מה לטרוח ולהכין
קורס כתוב אם קהל היעד שלכם הוא קהל שבעיקר ופה בווידיאו.


השלב הרביעי- בניית תבנית מוגדרת

אין צורך להמציא את הגלגל לאורך הקורס ואין
צורך לחשוב בכל פעם על דרך אחרת להעביר את המידע במהלך השיעור הספציפי או במהלך
הקורס הכללי. מומלץ לבנות תבניות מוגדרות לשיעורים ובנות את הקורס לפיהן. בתוך
התבניות המוגדרות של הקורס הכניסו הנעה לפעולה בשיטות שונות שיניעו את תלמידי
הקורס לצרוך ממכם קורסים נוספים או את השירותים שלכם. כמו כן הוסיפו אינטרקציה עם
התלמידים במהלך השיעור- תנו להם משימות, עודדו אותם לשאול שאלות- פעולות שתהפוכנה
את הקורס לפעילות דו סטרית שהתלמידים מעוניינים להמשיך ולקחת בה חלק.


השלב החמישי- ניטור ביצועים

השלב הזה מתרחש לאחר שמספר תלמידים סיימו
את הקורס או לפחות חלק ממנו וזאת בכדי ללמוד הלאה. חשוב לנטר את הביצועים של
התלמידים במהלך הקורס ובסופו, למדוד ולהשוות לקורסים אחרים עם הזמן וגם לבדוק איפה
היו נקודות בעיתיות שחזרו על עצמן, וכך תדעו מה לשפר בקורסים הבאים. מומלץ לבצע
סקר שביעות רצון ממוקד עם שאלות מכוונות בסיום כל קורס בכדי ללמוד ישירות מקהל
היעד.


* אסף אפשטיין הוא מוביל קורסים דיגיטלים ואוטמציות לעסקים.


אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח