חנה מוניץ, מנכ"ל האופרה הישראלית, נבחרה לאשת השיווק של חודש יוני 2010

חנה מוניץ נבחרה ידי חברי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאשת השיווק של יוני 2010 בזכות קידום תיירות התרבות בישראל והעלאת האופרה נבוקו במצדה. מוניץ מכהנת כמנכ"ל האופרה הישראלית תל-אביב יפו מזה 15 שנה. מאז התמנתה מוניץ לתפקיד מנכ"ל האופרה הישראלית היא פועלת להחדרת והנחלת אמנות האופרה ברב קהלים נרחבים בציבור הישראלי. במטרה לחשוף את האופרה באופן נרחב ולא רק לקהלים ה"טבעיים" של שוחרי מוסיקה קלסית. המהלך של “נבוקו”" הוא נקודת שיא נוספת בהשגת יעדים אלה. ל”נבוקו” הגיעו קהלים שלא נחשפו קודם לכן לאופרה ולאור התגובות הנלהבות על עוצמת החוויה נראה כי חלקם הגדול יחזור לאולם האופרה.



מוניץ בחרה באתר המצדה להעלאת האופרה "“נבוקו”" מאת ורדי, בזכות הערך ההיסטורי ל המקום במודעות הבינלאומית והישראלית כאחד. ותוך הבנה כי השילוב של מצדה עם הפקה אופראית בסדר גודל יהווה גורם בעל כוח משיכה משמעותי גם לתיירות בינלאומית.



בהיערכות חסרת תקדים הוקם במשך 6 חודשים למרגלות המצדה מתחם ענק שדרש עבודות תשתית ממושכות הכוללות יישור שטחים, סלילת דרכי גישה, הקמת טריבונות המכילות 6500 מושבים, תשתית מים, חשמל, מגרש חנייה ענק וכו'. זאת לצד גיוס חסויות ושיתופי פעולה עם בנק דיסקונט, המועצה האזורית תמר, מנהלת אתר המצדה,התאחדות מלונות ים המלח,משרד התיירות, וגורמים נוספים. השותפות עם בנק דיסקונט הניבה בין היתר תשדירים בערוצים המרכזיים של הטלוויזיה בישראל- תרומה גדולה להנגשת המושג אופרה בקרב קהלים רחבים.



שבועות לפני העלאת "“נבוקו”" ובמהלך האירוע וכן לאחריו זכה “נבוקו” לסיקור מסיבי בכלי התקשורת הישראלים והבינלאומיים באמצעות רשתות טלוויזיה מרכזיות מרחבי העולם ששלחו צוותים למצדה, בפלטפורמות של פריים טיים ועמודי חדשות. מדובר על סיקור החורג ממסגרת עמודי התרבות הפנימיים בארץ ובעולם.



מכירת הכרטיסים החלה מיום פרסום ההודעה הראשונה על הפרויקט ותוך זמן קצר נמכרו כל שלושת המופעים הראשונים. סה"כ צפו באופרה 45,000 איש מתוכם 4000 תיירים שהגיעו במיוחד מחו"ל. יש לציין כי חבילת תיור עלתה בממוצע 5,000 יורו והמשמעות הכוללת היא הכנסה של קרוב ל-100 מיליון יורו למדינת ישראל וזאת לבד מהעצמה כלכלית שזכה לה אזור ים המלח והדרום כולו מהסטיבל על ידי תיירות הפנים והעסקת כ-2500 עובדים שרובם מהאזור.


הפקת "נבוקו" הניחה את היסודות לפסטיבל אופרה בינלאומי שנתי למרגלות המצדה שיורחב כבר בשנה הקרובה לעיר הבירה וכבר עתה יש תוכנית הפקות שנתית עד לשנת 2011. יצוין כי שנה לפני המועד, צפויים להגיע כ-8000 תיירים למופעי "אאידה" שיועלו בעונה הבאה למרגלות המצדה.

אולי יעניין אותך

בן סוכמן קרדיט - צילום עצמי
16411picaa1
16268pica6
16259pica6
15775PICA6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים