חברת טיפקום, מקבוצת פישמן ,המתמחה באספקת פתרונות ושירותים סלולריים לעסקים, משיקה את מערכת ה- Soprano (www.Soprano.co.il) – מערכת מבוססת Web לשליחה "חכמה" של הודעות SMS.
לדברי עופר אגמון, מנהל החטיבה העסקית בטיפקום, בפיתוח המערכת ועד שלב ההשקה הושקעו למעלה ממיליון ₪. לדבריו, "המערכת פותחה לאחר תהליך מעמיק שארך למעלה משנה והושלם לאחר אפיון והבנת הצרכים מול לקוחות החברה. ב Soprano הוטמעו מכלול התכונות והדרישות כך שללא ספק, ה- Soprano הינה המערכת האולטימטיבית לארגונים וללקוחות עסקיים. אגמון מציין ואומר כי ה – Soprano מעוררת עניין רב בקרב ארגונים שמעוניינים למכור אותה ללקוחותיהם העסקיים במודל Reseller." עוד מעדכן אגמון כי לקראת סוף רבעון 3, 2007, יוכלו לקוחות ה- Soprano ליהנות מהגרסא החדשה התומכת בשליחת הודעות MMS.
לדברי מושיק חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות בטיפקום: "מערכת ה – Soprano מתבססת על ארכיטקטורה ותשתית הנדסית מהמתקדמות שיש. התשתית מאפשרת למערכת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בהיבט של עמידה בעומסים וקצבים, תוך כדי הקפדה על יציבות ויתירות. עוד הוסיף חן כי אחד מיתרונותיה הבולטים של ה – Soprano, הוא ממשקי ה API המתקדמים המאפשרים ללקוחות גמישות גבוהה ויכולת פיתוח פתרונות IT מותאמים אישית לדרישות הארגון, כל זאת במהירות ויעילות מרבית."
בישראל נשלחות מדי יום כ- 9 מיליון הודעות SMS בממוצע, ומספר זה נמצא במגמת עליה. כיום מדובר על כ- 3.3 מיליארד הודעות בשנה. חברות הסלולר בישראל רושמות כ- 8% מסך הכנסותיהן (כ- 900 מיליון שקל בשנה) משירותי ערך מוסף ותוכן הכוללים גם הודעות SMS. הכנסות חברות הסלולר משירותי SMS נאמדות בכ- 650 מיליון שקל בשנה, שהם כ- 5% מסך ההכנסות בענף. ההערכות הן כי עד שנת 2010, יישלחו בעולם כ- 2.3 טריליון הודעות SMS אשר ייצרו לחברות הסלולר הכנסה שנתית של 72.5 מיליארד דולר.