טיפ ארנון ממן: איך למנוע קליקים בלתי אפקטיביים ולהגדיל ROI?








קמפיין הקישורים הממומנים של רננה כרמי (שם בדוי), מעסה רפואית מנוסה, היה בנוי נכון. תחומי עבודתה הכוללים סוגים שונים של עיסויים, חולקו למספר מסעות פרסום: עיסוי שבדי, עיסוי ארומתרפי ועיסוי רקמות עמוק. כל מסע פרסום הוביל לדף נחיתה נפרד, וכל דף נחיתה היה כתוב ומעוצב היטב וכלל דרכים נוחות ליצירת קשר מיידי.


כדי למנוע אי הבנות באשר לטיב העיסויים הכלולים בשירותיה, ציינה רננה בהבלטה רבה בדפי הנחיתה את השורה לא כולל מין.


תחילת הדרך נראתה מבטיחה ביותר. כמות החשיפות היתה גבוהה מאוד, ומספר הקליקים היומי הגיע לכ-50 בממוצע. אחוז ההקלקות טיפס גבוה (מעל 10%), והיה ברור שהמודעות לוכדות את עיני הלקוחות הפוטנציאליים ומפתות אותם להקליק ולנחות היישר בדף הנחיתה.


אלא שכאן, פחות או יותר, נסתמה הצנרת. זרם הנוחתים בדף הנחיתה הפך לטפטוף איטי להחריד של לקוחות, ובמילים מקצועיות יותר, ההקלקות לא הפכו להמרות. תקציב הפרסום של רננה התבזבז על קליקים בלתי יעילים שהלכו לאיבוד ולא הגיעו ליעדם הסופי – יצירת קשר טלפוני או שליחת טופס "צור קשר".


בבדיקת מילות המפתח של הקמפיין נראה, במבט ראשון, כי הכל בסדר. מילת המפתח המרכזית ברשימה היתה כמובן עיסוי. ובנוסף, הואריאציות המתבקשות: עיסוי שבדי, עיסוי ארומתרפי, עיסוי רקמות עמוק, על פי תחומי התמחותה של רננה.


אז מדוע לא הפכו הקליקים להמרות? מדוע בוזבז כל כך הרבה כסף על קליקים לא איכותיים?


כדי לגלות זאת, מעמידה גוגל לרשותנו כלי חשוב ורב עוצמה: זהו כפתור קטן הנקרא"ראה מונחי חיפוש", לחיצה על כפתור זה שולחת הוראה למערכת גוגל אדוורדס להציג את הביטויים האמיתיים שהוקלדו על ידי הגולש. ואכן, כפתור זה גילה את ה"מוקש" שחיבל במערכת הקישורים הממומנים של רננה והפך אותה לבלתי כדאית כלכלית.


כל מה שהיה צריך לעשות כדי לאתר את ה"מוקש" הוא לסמן את המילה עיסוי, לקבוע טווח תאריכים רחב מספיק, נניח 60 הימים האחרונים, וללחוץ על הכפתור. האמת התגלתה כאן במערומיה, תרתי משמע. מסתבר שביותר מ-80% מהפעמים שהמילה עיסוי הוקלדה, נוספה לה מילה אחרת שעשתה את כל ההבדל: עיסוי משחרר, עיסוי סקסי, עיסוי הרפייה, עיסוי אינטימי, עיסוי אירוטי, עיסוי עד הסוף, ועוד ועוד ביטויים שאין זה המקום לפרטם, אך משמעותם ברורה: 80% מהמקליקים על המודעה של רננה חיפשו חוויה מינית כזו או אחרת. החדשות המאכזבות הגיעו אליהם רק אחרי ההקלקה, כאשר נתקלו בשורה המודגשת לא כולל מין. עבור רננה זה היה כבר מאוחר מדי. היא שילמה כבר עבור ההקלקה היקרה והמיותרת לחלוטין.


אז איך מונעים הקלקות מבוזבזות?


גוגל מעמידה לרשותנו מספר אפשרויות מצויינות. לא תמיד נצטרך להמתין להצטברות מידע בכפתור "ראה מונחי חיפוש". היגיון בריא ומחשבה יצירתית יכולים להקדים תרופה למכה.המערכת מאפשרת לנו ליצור רשימת מילות מפתח שליליות. כלומר, מילות מפתח שהקלדתן מונעת מראש את הופעת המודעות, וממילא את ההקלקות עליהן. אילו רננה היתה מכלילה ברשימת מילות המפתח השליליות את המילים משחרר, סקסי, עד הסוף, הרפייה ומילים נוספות ממשפחה זו, ניתן היה למנוע חלק גדול מאותם 80% קליקים מבוזבזים ולסגור את הקמפיין בפני אלה שטעו וסברו כי מדובר בעיסוי הכולל שירותי מין.



דרך נוספת למנוע הסתננות ביטויים בזבזניים היא להגדיר את מילת המפתח ב"התאמה מדויקת", כלומר, לתחום את המילה [עיסוי] בסוגריים מרובעים. עבור גוגל זוהי הוראה להעלות את המודעות רק כאשר מופיעה המילה עיסוי לבדה, ללא כל מילה נוספת לפניה או אחריה. כך אין צורך אפילו בהגדרת מילות מפתח שליליות. זוהי סגירה הרמטית ומדוייקת של מילת המפתח.


הכותב הוא ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי", בין שלושת היחידים בישראל, של גוגל ADWORDS.


אתר ארנון ממן יועצים: www.arnonmaman.com


להלן צילום מסך ממנו ניתן להגיע לכפתור הרצויי "מונחי חיפוש".





אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח