עשרות שנים מאז הוחדרה לישראל מקבלת "בירה מכבי", הבירה הכי ישראלית שיש, טעם חדש במראה חדשני, בפתוח משותף של "היינקן" העולמית, השותפה בחברת טמפו הישראלית, יצרנית המשקה.
"בירה מכבי" החדשה הינה עשירה יותר בטעם, עשירה במאלט ובעלת אחוז אלכוהול גבוה יותר (5%).
לדברי גיא צוקרמן, מנהל חטיבת הבירה בטמפו: "מכבי החדשה קיבלה ציונים גבוהים ביותר במבחני בדיקה עיוורת מול בירות בנל"א אחרות".
"מכבי" ישראל הושקה בשנת 1968 ומאז נמכרו ממנה מאות מיליוני בקבוקים. ל"מכבי" קהל לקוחות נאמן עם פלח שוק יציב יחסית, כ-11% משוק הבירה בישראל.
בנוסף למשקה ששונה, עוצב גם הבקבוק מחדש ע"י פיליפ בולקיה. לדבריו "העיצוב החדש שומר על הערכים הקיימים של מכבי – פשטות, ישראליות ושורשיות והיא מתחזקת בערכים נוספים כמו איכות וטרנדיות במטרה למשוך צרכנים חדשים למותג, תוך שמירה על הצרכנים הנאמנים הקיימים".
"הצרכן הנאמן שלנו מזהה את המכבי שלו ומוצא בה את מה שהוא אוהב, אולם גם צרכנים חדשים ימצאו בה רעננות ומודרניות שלא היו בה פעם", מוסיף בולקיה.
לדברי צוקרמן: "מדובר באחת מהפעמים הבודדות בה היינקן העולמית לוקחת חלק פעיל ובלתי נפרד בפיתוח של תוצרת מקומית. בדרך כלל היא עושה זאת רק במסגרת מחלקות המופ במפעלים בהולנד".
ההחלטה לשתף פעולה בפיתוח המחודש של מכבי נעשה לאחר בחינת הפוטנציאל השיווקי של המשקה בארץ.