לאחרונה ביצע ארגון Superbrands בישראל מחקר צרכנים מקיף, במסגרתו נבדקו עוצמתם של כל המותגים בישראל, האם הם סופרברנדס ("מותגי על") וכיצד הצרכנים מדרגים אותם בפרמטרים של איכות, מובילות ועוד.
מלבד מותגים מסחריים – נבדקו גם אישי ציבור ופוליטיקאים, כאשר בין האישים שהוכרזו על ידי הארגון כמותגי על בישראל – היה גם איש התקשורת יאיר לפיד.
כשהיא מנתחת את נתוני מחקר הסופרברנדס מסבירה עמיעד כי "מבין כל הפוליטיקאים המכהנים כיום, מלבד ראש הממשלה נתניהו, הצרכנים הכתירו את יאיר לפיד כ"מותג על" – סופרברנדס – בעוד שאר ראשי המפלגות נמצאים הרחק מאחור. שני אישי הציבור הנוספים, שהציבור בישראל חושב כיום שהם מותגי על הם הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. פוליטיקאים אחרים וביניהם אהוד ברק, ציפי לבני ואחרים – רחוקים מאוד מסטטוס הסופרברנדס".
"את מעמדו כמותג-על צבר לפיד בהיותו מחוץ לפוליטיקה, אולם הוא יכול למנף את מעמדו כמותג על כדי לצבור יותר אוהדים ובוחרים למפלגתו. מן המחקר שערכנו ניתן לראות הבדלים ברורים בתפיסת האיכות בין לפיד, שכ-33% מהציבור תופסים אותו כמותג איכותי, לבין ראש הממשלה נתניהו שרק 22% חושבים שהוא איכותי או ציפי לבני – שרק 13% מהציבור תופסים אותה כמותג איכותי".
"הבדלים נמצאים גם בתפיסת המובילות. בעוד ש-46% מהציבור מעריך שלפיד יהיה מותג מוביל גם בעוד 5 שנים, רק 28% חושבים כך על נתניהו ו-13% מעריכים שלבני תהיה מותג מוביל בעוד 5 שנים. תוצאות כאלה יכולות להוות רוח גבית עבור לפיד, משום שהציבור מאמין שלפיד נמצא כאן – כדי להישאר".
מחקר הצרכנים של סופרברנדס בישראל נערך על פי מתודולוגיית המחקר של ארגון הסופרברנדס העולמי, על מדגם ארצי ומייצג של 800 צרכנים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת. המחקר נערך על ידי מכון המחקר מרקט ווטש בבעלות אבינעם ברוג. מתוך המחקר: