יום העסקים הקטנים: ביסוס עסק מצליח

לקראת יום העסקים הקטנים שיחול בחודש הבא, בפעם השנייה ברציפות, החלטתי הפעם גם אני להעניק לבעלי העסקים הקטנים בארץ מספר טיפים ממוקדים.
מאחורי היוזמה המבורכת עומד אמנם בנק הפועלים, אך היא פתוחה לכל בעל עסק אשר מעוניין לקחת בו חלק ולהציע מבצעים מיוחדים לקונים, המתבקשים להעדיף ביום זה לבצע את רכישותיהם דווקא בעסקים הקטנים והעצמאיים, על פני הרשתות הגדולות והתאגידים. ללא ספק, מדובר ביוזמה ברוכה ונחוצה, אך מה לגבי שאר ימות השנה, בהם נאבקים העסקים הקטנים לשרוד אל מול מתחריהם עתירי התקציב המנהלים מסעות פרסום חוצי מדיה?
כאשר עובדים כחלק מצוות גדול, קל במיוחד למנות מישהו מסויים לניהול הפיתוח העסקי של החברה, או לחלק את הטיפול בשווקים פוטנציאליים בין מספר בעלי תפקידים, אך כאשר בעל עסק ניצב כמעט לבדו ולא נהנה ממערך עובדים רחב ומסור, קשה מאוד למצוא את הזמן להקדיש לפיתוח העסק ושיווקו. מאתגר-אך הכרחי, שכן מספר חודשים של עבודת שיווק מסורה וחכמה יכולים לעשות את כל ההבדל בין עסק מקרטע לבין עסק בצמיחה ובעל עתיד מבטיח.
לכן, כאשר אתם ניגשים לבניית תכנית עסקית, נסו לשלב בה חלק הדן בזיהוי קהלי מטרה חדשים עבור העסק ופניה אליהם. בדיוק כשם שאתם מקדישים את זמנכם ומרצכם לעבודה היום-יומית ולתפעול העסק, נסו גם להקדיש מספר שעות מוגדר בשבוע לביצוע פעולות שיווקיות, במספר דרכים:



1. יצירת קשרים עסקיים – או כפי שאלו מכונים בעולם העסקי כיום "נטוורקינג". על מנת ליצור קשרים עסקיים יש מאין, נסו להשתתף באירועים ובכנסים המיועדים לבעלי עסקים בדיוק כמוכם. תוכלו למצוא כאלו בפורומים ובקבוצות בלינקדאין ובפייסבוק המיועדות לכך. לכשתגיעו לאירוע המדובר, אל תנקטו בגישה עסקית ישירה מידי ו"מכירתית", אלא הסתכלו על כך כהזדמנות ארוכת טווח ליצירת קשרים מקצועיים שיכולים להוביל בעתיד לפעולות עסקיות מוצלחות. חלקו ואספו כרטיסי ביקור.


2. שימוש במדיה חברתית – בעידן העסקי הנוכחי, לא ניתן להתעלם מהכוח העצום שיש למדיה החברתית. לכן, הקפידו ליצור עבור העסק שלכם פרופיל בלינקדאין, מפורט ככל שניתן, אשר יתפקד ככרטיס הביקור הווירטואלי של העסק שלכם. במקביל, צרו גם פרופיל עסקי בפייסבוק, אשר ישמש אתכם לצורך יצירת קשר ישיר ואינטראקציה עם הלקוחות שלכם, הלקוחות הפוטנציאליים ועסקים המשיקים לכם.


זכרו שמדיה חברתית ניזונה בעיקר מדימויים ולכן השתדלו לחלוק תמונות ווידאו עם העוקבים שלכם, לצד טקסטים מעניינים וקישורים לחומרים רלוונטיים ו"קלילים" יותר. אתם כמובן גם מוזמנים לבדוק האם קהל היעד שלכם נמצא גם ברשתות חברתיות נוספות (פינטרסט או אינסטגרם למשל) ולפתוח גם בהם חשבונות, רק אל תשכחו תמיד לקשר בחזרה את החומר אותו אתם חולקים לאתר הבית שלכם.

3. קשרי מדיה – מקומונים ואתרים עסקיים רבים אוהבים לתמוך בעסקים מקומיים וקטנים, במידה ויש להם סיפור טוב מספיק מאחוריהם או מוצר ייחודי. לצורך כך, תזדקקו להודעה לעיתונות אשר תכלול את הסיפור האישי שלכם, כשהוא ערוך וכתוב בצורה נכונה ומפתה עבור אמצעי המדיה השונים. כאן בדיוק נכנסים לתמונה משרדי היח"צ, המתמחים בדיוק בכך ואלו בהחלט יכולים ליצור עבורכם חשיפה תקשורתית רחבה, בעלות נמוכה יותר באופן משמעותי מעלותן של פרסומות או מודעות קנויות.


4. שיווק ופרסום ישיר – פרסום ושיווק ישיר יכולים להיות יעילים מאוד עבור העסק שלכם, במידה ויש לכם תקציב לכך. צרו חומרי פרסום ישירים, כמו עלוני מידע, ברושורים וכו', אותם תוכלו לחלק בתיבות הדואר למשל וצרו גם ניוזלטרים חודשיים, אשר ישלחו ישירות לתיבות המייל של קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם, שיכללו מבצעים מיוחדים, כתבות מעניינות וטיפים מקצועיים. אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, גם כאן תוכלו להיעזר במשרדי היח"צ, אשר יפרסו בפניכם את כלל הפתרונות השיווקיים המתאימים לכם, ינסחו עבורכם את הטקסטים השיווקיים המתאימים ויפיקו אותם עבורכם. וזכרו תמיד לשתף את העוקבים שלכם ברשתות החברתיות בחומרים השיווקיים אותם תייצרו.



כל הטיפים האלו מהווים חלק מאסטרטגיה שיווקית מוצלחת לקידומו של עסק קטן והם מבטיחים את צמיחת העסק. אך חשוב לזכור לעולם לא לנוח על זרי הדפנה ולא להפסיק לנקוט בפעולות שיווקיות אלו ברגע שאתם חשים שהעסק שלכם כבר התחיל לצבור תאוצה. סיפורי ההצלחה שלכם, המודל העסקי-שיווקי המוצלח וציוני דרך במסע אל הפסגה העסקית, יכולים להוות בתורם חומרים יקרי ערך לפעולות השיווקיות שלכם. לכן, פרסמו את סיפורי ההצלחה שלכם ואת העדויות של לקוחותיכם המרוצים באתר, במדיה החברתית ועוד. תוכלו גם לפתוח בלוג אשר ילווה אתכם במסע לקידום העסק, בו תעניקו טיפים מניסיונכם האישי לבעלי עסקים אחרים.



ולסיום, לא משנה באילו כלים תבחרו להשתמש לצרכי השיווק שלכם, לעולם אל תפסיקו להקצות זמן ואנרגיה לניסוח מסרים שיווקיים חכמים ויעילים וודאו שאלו מגיעים לקהל היעד הנכון, באמצעים המתאימים לכך.



* הכותבת היא מנכ"לית לוטן תקשורת

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח