בשבוע שעבר התקיים בהתאחדות התעשיינים מרחב צפון יום עיון ייחודי בנושא "שיווק דיגיטלי – כיצד מנהלים את זה"?. יום העיון התקיים בעקבות צורך של מנהלים בתעשייה להבין כיצד הם יכולים לנצל את יכולות השיווק הדיגיטלי לשיפור המכירות של מוצרים הנמכרים בדרך כלל לחברות אחרות ולא לאנשים פרטיים (B2B).
חנן לב, יועץ ומרצה לשיווק דיגיטלי חדשני, ואדר חי, מומחה לשיווק דיגיטלי מבוסס נתונים, (חברת SocialValley) הציגו בפני המשתתפים סקירה מקיפה על יכולות ומטרות השיווק הדיגיטלי, ככלי שיווק מדויק, מדיד ואינטראקטיבי של מוצרים ושירותים.
בהרצאותיהם הסבירו חנן ואדר כי "רוב החברות משלמות הרבה כסף כדי להביא תנועה לאתר שלהן, ומפסיקות להשקיע בהפיכתם ללקוחות בתוך האתר, זה כמו לפתוח חנות במקום יקר כדי שיכנסו הרבה אנשים אבל המוכרת יושבת בצד עם הסמארטפון ולא מספקת מענה הולם ללקוחות".
בהמשך הרצתה ענבר בזק ממשרד הפרסום הדיגיטלי "דה מרקט", על מקרי בוחן מיוחדים בשיווק של חברת "טבע נאות".
ענבר סקרה קמפיין ייחודי בישראל לחברת טבע נאות, ששילב פעילות בפייסבוק ובווטסאפ. לדבריה, "בכדי להיות יצירתי בשיווק, יש להבין לעומק מה באמת מעניין את הלקוחות ואיך ניתן להגיע אליהם".
עוד הרצה ארנון ברזילי, מנהל חווית לקוח בחברת Oracle, אשר הסביר מדוע חווית הלקוח היא הגורם שיוצר בידול בין מוצרים כיום ולכן חשוב מאוד להשקיע בה בכל מגע של הלקוח עם החברה.
לדברי ליאור אפלבאום, מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים שפתח את יום העיון, "התאחדות התעשיינים מרחב צפון רואה חשיבות רבה בעריכת היכרות עם כלי שיווק מתקדמים לתועלת התעשיינים. השיווק הדיגיטלי הוא תחום דינמי, שמתחדש כל העת, והעמקת ההיכרות עם האפליקציות השונות שלו חיונית ליצירת אפקטיביות שיווקית. יום העיון סייע למשתתפים, ביניהם מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק ומכירות ומנהלי מרקום, להכיר את האתגרים וההזדמנויות שטומן בחובו השיווק הדיגיטלי, על מנת לעשות בו שימוש מושכל לתועלת הגדלת המכירות".