יוסף בראל: "מנהלים מצפים בדרך כלל מיועץ יח"צ להיות "קוסם" עם יכולת להכניס למדיה כמעט כל ידיעה"

"מנהלים מצפים בדרך כלל מיועץ יחסי הציבור שלהם להיות 'קוסם' בעל יכולת להכניס למדיה כמעט כל ידיעה בכל זמן נתון. תפיסה שכזו מהווה בסיס לחוסר שביעות הרצון של מנהלים מיחסי הציבור וגורמת לרוב החיכוכים בין יועצי יחסי הציבור לעיתונאים", דברים אלו אמר היום יוסף בראל, מנכ"ל חברת אינטגרל ומרצה בכיר בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי של המכללה למינהל במסגרת הרצאה בנושא "היערכות העוסקים בתקשורת שיווקית, פרסום ויחסי ציבור במסשבר הנוכחי". ההרצאה נערכה בכנס המקצועי השנתי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שנערך היום במלון דן כרמל בחיפה.



"בין אנשי יחסי הציבור והעיתונאים יש לא פעם מתח, היעדר אמון ויריבות", הוסיף בראל ואמר כי "מצב זה הינו פועל יוצא של עבודה המכוונת להשיג נראות והכנסה אגרסיבית של חומרים למדיה מתוך רצון לרצות את מנהלי הפירמות".



בראל הוסיף ואמר: "קמפיין יחסי ציבור זול יותר ומהיר הרבה יותר מקמפיין מסורתי. המשבר הנוכחי הוא ההזדמנות ליחסי הציבור כי פונקצית יחסי הציבור מופעלת בדרך כלל על בסיס מטרות טקטיות ולא על בסיס יעדים של הטווח הארוך. בנוסף, עבודה נכונה ברשתות החברתיות והבלוגים המובילים עשויה להשפיע באופן דרמטי על אמון הצרכנים בחברה ובמותגים. בעידן בו הצרכנים מבצעים את פעולות הצריכה בשיקול דעת יכול קמפיין יח"צ נבון להשפיע על תוצאות של מנועי החיפוש באינטרנט".



"השינויים החזויים בהתנהגויות הצריכה מחייבות את הפירמות להיערך לביצוע סידרת התאמות בפעילות השוטפת ומעבר מפעילות מבוססות תפיסת Pull לפעילות מבוססת Push", ציין בראל והוסיף: "במשבר הנוכחי צפוי כי היקף הפרסום יקטן והתקציבים יתפלגו בערוצי פרסום שונים תוך התאמה למאפייני הצריכה החדשים ולהתנהגויות הצרכנים החדשות. בקידום מכירות צפוי גידול משמעותי ומיידי בתחום הקד"מ אשר מאופיין באפשרות השפעה חיובית ובאופן מיידי על המכירות".



"אני מניח שארגונים רבים יורידו מחירים בעיתות משבר על מנת לזכות בלקוחות בטווח הקצר, אך אני סבור שזו אסטרטגיה שאינה נכונה. מחיר נמוך גורר כמעט בהכרח לפגיעה מותג, אי יכולת להעלות את המחיר למעלה בחזרה, בעיות פיננסיות ובטווח הבינוני הוא פוגע ביציבות העסקית של הפירמות", ציין בראל.



אולי יעניין אותך

 סתיו מנכל בלנדר ישראל צילום סיון פרג'
 משרדי
 פרטנר
 רייבנבך צילום דקלה הוסטיק (9)
allmarketing262
allmarketing284

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח