יועצת התקשורת של הנשיא: "אי אפשר לזנוח את הזירה של המאס מדיה"

איילת פריש, מנהלת הניו מדיה של נשיא המדינה שמעון פרס, סיפקה אמש הצצה לעבודת הניו מדיה המקיפה, והפורצת דרך במונחים ישראלים שמתבצעת סביב הנשיא.


"פרס 360 – הכוונה היא 360 על 360 – שהכוונה היא ל- 360 מעלות גם בכלים וגם בקהלים", אמרה פריש והסבירה כי " מנהיג אמיתי צריך לשרת ולא למשול. תפקיד המנהיג הוא לדבר בגובה העיניים. מסתכל למגוון קהלים, מתאים לשפה, ועובד בצורה מדודה רגשית, עם הרבה מאוד קהלים, ולרדת לעם".


אחד מהדברים שציינה פריש היא העבודה האינטנסיבית מסביב לשעון. כי בעוד במדיה המסורתית יש " תלות בזמן , תלות בתוכניות טלוויזיה. הדוברים מכירים את את העבודה האינטנסיבית שיש עד הצהריים עד סגירת הליינאפים. נו מור, אפשר לעבוד 24 שעות ביממה. כמו דקות אחרי כל אירוע התוכן מהאתרים מופיע".


אך מצד שני במהלך תיאור ההשקה של פעילות הפייסבוק של הנשיא, ציינה פריש כי "אי אפשר לזנוח את הזירה של המאס מדיה. כל קמפיין לא יהיה מצטיין אם הוא לא יקיף גם את המדיה המסורתית. בהשקה של פרס, בשעה 8 בערב שחררנו דיסק לכל המהדורות. כל המהדורות, כולל האתרים שדרו את ההשקה".


בהשקה המדוברת נעזרו בשירותיו של מייסד פייסבוק, צוקרברג, ובאיש הרימקסים והאינטרנט, נוי אלוש:


"פרס התחיל מאוחר בפעילות במדיה החברתית. החלטנו שאם אנחנו לא יוצרי םהשקה שידברו עליה, נשאר מאחור. אז מה יותר דרמטי, ממיזוג בין מר פייסבוק לאדם שבקרוב ימלאו לו 90. החלטנו לצאת מחוץ לקופסה ולהתפרע, פרס היה המום עם מהצוות של נוי אלוש שהגיע ללשכה. החלטנו להכניס אותו לבית הנשיא ליום שלם. יצרנו קליפו מטורף. ולמעשה, תחת מיתוג השלום, פרס הציע חברות לכל אדם בעולם", אמרה פריש.


בין היתר תיארה פריש את כל הערוצים ודרכי הפעולה בהן נוקט צוות הניו מדיה. בין היתר, מאחר ובישראל " אין לנו צלמים מובילי ציוץ", הובאו לישראל צלמי אינסטגרם פופולאריים מהעולם לסיור בישראל ולפגישה עם הנשיא. שיתופי פעולה גם הם מהווים כר לפעילות נרחבת, כדוגמת ברכת רמאדן ייחודית עם Israeli Project. ואף שימוש בפלטפורמה החדשנית שפיתח הזמן יוני בלוך, כדי לאפשר קיום ראיון אינטראקטיבי עם הנשיא בתוך יוטיוב.


לסיכום,סיפרה פריש, שהצוות הופתע לגלות שלעיתים דווקא הדברים הקטנים, כמו שיתוף בשירים שהנשיא אוהב, מביאים לתגובות רבות.


בחירות ברשת


רועי גולדנברג, כתב האינטרנט של גלובס, הציג את הציונים שגלובס חילקו לפעילות האינטרנט של המפלגות המובילות.


עובדה אחת שבלטה בסקירה של גלובס היא שאף אחת מהמפלגות לא השכילה לפתח אפליקציה לסלולר. רק ישראל ביתנו התאימה את האתר לסלולר. וכן, בעוד שטוויטר פעיל בחו"ל, בארץ לא יודעים להשתמש בכלי, וממחזרים בו בעיקר סטטוסים מהפייסבוק.


קדימה, הייתה עם הציון הנמוך ביותר, כשההחלטה לוותר על אתר נתפסת כויתור על קהל מסוים של גולשים. ש"ס התמקמה במקום השישי עם אתר שמכיל הרבה מידע, אבל שאינו ברור ומסודר, ורק 1,500 עוקבים בפייסבוק. הבית היהודי תפסה את המקום השלישי והמפתיע, עם אתר רענן וצעיר, שמניע לפעולה והבלטה של המצע. עבור יש עתיד שתפסה את המקום השני, ציינו לטובה את פעילות האינסטגרם שלה. ובמקום הראשון עומדת ישראל ביתנו.


היי, זאת שלי


בבפאנל שנערך לאחר מכן, הציגה טלי עובדיה, סמנכ"ל התוכן של וואלה, את התפיסה כי אולי מנהיגים לא אמורים להתעסק בכתיבת סטטוסים ותגובות לגולשים.


"מה שמטריד כאן, הוא מה קורה למנהיגים בתקשורת החדשה. כשהם הופכים לעובדים בתקשורת החדשה, ומכורים לה, ומפעילים צבא של אנשים, ומתגאים שהמנהיג יושב וכותב אל העם. אני חושב שמנהיגות נבחרת, וחלק מהחובות שלה הוא לייצר מהט מלמעלה, ולא להתמודד לפי סקר מתמיד. הם חיים לפי סקר מתמיד", אמרה עובדיה. " מנהיג שצריך לנהל תהליכים ארוכים, לא מסוגל לעשות את זה".


הדברים נאמרו לאחר שמנהל קמפיין הדיגיטל של שלי יחימוביץ' סיפר כיצד שלי טורחת להדגיש שהיא כותבת סטטוסים בעצמה באמצעות הפתיח "היי, זאת שלי":


"הסיפור של היי שלי הוא סיפור יפה, חשוב לה אותנטיות. יש פוליטיקאים שלא כותבים בעצמם הודעות. לשלי היה חשוב שכאשר היא מתקתקת אנשים ידעו שזו היא ולא העוזרים. בשלב מסויים זה נהיה מוזר לאנשים ושאלו למה היא כותבת היי זו שלי. היא החליטה לרדת מזה באיזשהו שלב, ואז קמה התקוממות להחזיר את זה".

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח