אחד השינויים הבולטים בעשור האחרון היה הופעת כלכלת היוצרים – ההזדמנות לאנשים להתפרנס באמצעות המדיה החברתית והאינטרנט. מגפת הקורונה חיזקה את כלכלת היוצרים. שילוב של סגרים ואבטלה שלח את היוצרים לחפש דרכים חדשות להתפרנס ובמקביל נתן לאנשים יותר זמן לחפש תוכן ודרכים למלא את שעות הפנאי שנוצרו להם. אם פעם רופא, מורה ומפתח היו נחשבים למקצוע, אז היום להיות קריאטיבי הופך להיות גם מקצוע. על פי סקר שבוצע לאחרונה בארה"ב ילדים מעדיפים להיות יוטיובר מאשר אסטרונאוט. וזה כבר לא מפתיע.האפשרות להרוויח כסף ממשהו מלהיב מפתה. מדוע להשקיע את ימיך בעבודה משעממת בשכר מינימום כאשר אתה יכול להתפרנס בכבוד מלעשות משהו שאתה אוהב?
כלכלת היוצרים מתייחסת לעסקים הרבים שנבנו על ידי יוצרים עצמאיים, החל מבלוגים ועד סופרים, כדי לייצר רווחים מעצמם, מכישוריהם או מיצירותיהם. זה גם מקיף את החברות המשרתות את היוצרים האלה, מכלי יצירת תוכן ועד פלטפורמות ניתוח. את המספרים סביב כלכלת היוצרים קשה לאמוד במלואם, בהתחשב בהגדרה הרחבה של המונח "יוצר", שיכול להתייחס לכל אחד מתחביבים שמוכרים קובצי PDF לצד לבלוגרים מקצועיים, ושלל הדרכים למכור את העבודה שלו.
יותר מ-50 מיליון אנשים ברחבי העולם רואים עצמם כיוצרים, על פי SignalFire. מתוכם 46.7 מיליון חושבים עצמם חובבנים, כשלמעלה משני מיליון מחשיבים את עצמם כיוצרים מקצועיים, ומשתכרים מספיק מהתשוקה שלהם כדי להחשיב אותה כהכנסה במשרה מלאה. כמחצית היוצרים המקצועיים, מיליון איש בקירוב, מרוויחים את כספם ביוטיוב, כאשר 25% מרוויחים את כספם באמצעות אינסטגרם. פלטפורמה משמעותית נוספת ליוצרים מקצועיים היא Twitch, עם 300,000 סטרימרים מקצועיים. 200,000 הנותרים, מרוויחים הכנסות יוצרים ממקורות אחרים, כגון משחק, מוזיקה, פודקאסטים, בלוגים, כתיבה והמחשה. יוצרים חובבים רבים עדיין מכניסים הכנסה מסוימת בזכות היצירתיות שלהם, רק שהיא לא מספיקה בשביל לוותר על עבודתם.
אחת הבעיות שעומדים בפניה היוצרים היא הקושי להתפרסם בתחילת דרכם. ישנם כמה כוכבי-על אשר מניבים הכנסות מדהימות. ריאן קאג'י בן התשע הרוויח 29.5 מיליון דולר ביוטיוב בשנת 2020. קיילי ג'נר יכולה להרוויח יותר ממיליון דולר לכל פוסט באינסטגרם ממומן. אדיסון ריי לקחה הביתה כ -5 מיליון דולר בשנה עד יוני 2020 באמצעות טיקטוק. עם זאת, נדרשת עבודה ניכרת ומינון טוב של מזל כדי להגיע לכל דבר בסמוך לרמת רווחים זו. החלק הקשה ביותר בלהפוך ליוצר הוא השגת בסיס מעריצים ראשוני.
רוב היוצרים מרוויחים רק הכנסה מוגבלת או אפסית. חות משני אחוז מיוצרי התוכן ב- Patreon (פלטפורמה המספקת כלים עסקיים ליוצרי תוכן להפעלת שירות מנוי) הרוויחו שכר מינימום חודשי בשנת 2017. ואכן, מחקרי Graphtreon גילו כי הרוב המכריע של היוצרים ב- Patreon מרוויחים מהפלטפורמה בין $ 1 ל $ 100 לחודש. זו, למעשה, עדות לכך שחסר מעמד בינוני לכלכת היוצרים. בכל ענף יצירתי, יש אחוז קטן יחסית של מגה-כוכבים המייצרים רמות אדירות של כסף. בסופטיפיי 43,000 אמנים (כ -1.4% מכלל הפלטפורמה) מקבלים 90% מתמלוגים, בממוצע 22,395 $ לאמן לרבעון. יהיו, כמובן, כמה מגה-סטארים מוסיקליים שעושים הרבה יותר מכך. 98.6% מהאמנים של ספוטיפיי הנותרים מרוויחים רק 36 דולר לאמן לרבעון.
פלטפורמות הסושיאל בכדי לעמוד במשימתן לקרב את העולם זה לזה, צריכות להתייחס ליוצרי תוכן, גדולים וקטנים, כמשתמשים העיקריים שלהם. מודל ההכנסות שהפך אותם לעשירים בעבר, כבר לא מספיק היום. למרות שיוצרים רבים עומדים בפני אתגרי פרנסה, ישנה, לדעתי, אופטימיות מספקת כדי שכלכלת היוצרים תמשיך להתרחב. זה נותן תקווה חדשה לאנשים והזדמנויות עבורם ללכת אחר התשוקות שלהם. בעולם לאחר ההיכרות עם הקורונה, כלכלת היוצרים מציעה הזדמנויות ייחודיות לאנשים לעבוד מהבית ולהתרכז בכישורים שפיתחו לאורך זמן. ההזדמנות הינה כפולה ופועלת גם על המותגים שיכולים לאתר את היוצרים שמתאימים לקחת את סיפור המותג למחוזות חדשים ומרתקים.