יחסי ציבור לעסקים קטנים

מה עולה בראשכם כשאתם שומעים את הביטוי "יחסי ציבור"? סביר להניח שתגובתכם כבעלי עסקים קטנים תהיה זהה לחלוטין לזו של בעלי עסקים גדולים יותר. אני פועלת בתחום היח"צ כבר הרבה מאוד שנים, אך עדיין מוצאת את עצמי מופתעת בכל פעם מחדש כשאני שומעת שרוב הלקוחות מפרשים את המושג יח"צ כקשרי עיתונות בלבד, או יותר גרוע, הם מבלבלים בינו לבין פרסום. בכל מקרה, כמעט כולם מניחים בתחילה כי שרותי יחסי ציבור בם אלמנט שיווקי יקר, אשר נועד אך ורק לשירותן של חברות גדולות במשק.



האמת היא, שאף לא אחת מההנחות שפרטתי למעלה נכונות כלל וכלל. אין ספק שיח"צ מתמקד בחלק גדול מהזמן בקשרי עיתונות וקווי תקשורת, אך האמת היא שבעידן הנוכחי, יחסי הציבור כוללים עוד כל כך הרבה מעבר: תוכן וידאו, כיסוי וחשיפה תקשורתית, תוכן סלולארי, כתיבה שיווקית, קופירייטינג, קווי תקשורת, ניוזלטרים ועוד.



אלמנטים אלו, המרכיבים את עולם היח"צ כיום, רלוונטיים וחשובים יותר מתמיד דווקא עבור עסקים קטנים: בעלי חנויות, פרילאנסרים, יזמים, כותבים, יועצים, אומנים ולמעשה כל מי שמנהל עסק קטן ובינוני ואינו מודע לשפע ההזדמנויות הקיימות כיום לקידום עסקיו, מעבר לפרסום המסורתי. זהו בדיוק המקום לציין כי אמנות יחסי הציבור מצריכה ידע רב, מחקר ותכנון – אך לא בהכרח הוצאה כספית גדולה!



על מנת להתחיל בתכנון יחסי הציבור הנכונים עבור העסק שלכם, ראשית כדאי להבין כי כל מטרת היח"צ היא למעשה לתקשר את המסר המדויק והנכון לקהל מטרה מפולח ונכון. לצורך כך, אחד הדברים הראשונים בהם צריך להתחיל הוא לברר מיהו קהל היעד המדויק של העסק. באופן מפתיע, ישנן גם לא מעט חברות גדולות במשק שמפספסות לאתר את קהל המטרה שלה…



קהל היעד או המטרה מוגדר כקבוצת אנשים שהם בעלי עניין בפעילותו של העסק שלך והכוונה היא לאו דווקא לקהל לקוחותיכם המשלמים. קהל היעד שלכם קרוב לוודאי יכלול גם את התקשורת המקומית, הקהילה שסביבכם, הספקים שלכם, העובדים שלכם בעבר ובהווה, המתחרים שלכם ועוד. הדבר החשוב ביותר אולי לזכור בהקשר זה שבכוחו של קהל המטרה שלכם להעביר הלאה מידע חיובי או שלילי עליכם.


לאחר שלב ראשוני וחשוב זה, ניתן ליצור תוכנית יח"צ עבור העסק, כזו שתתקשר את המסרים המתאימים והנכונים ביותר עליכם ועל העסק שלכם ושהם מכוונים במדויק לקהל היעד, אשר יתקל במסרים אלו בכתבות באמצעי המדיה- הישנה והחדשה, בניוזלטרים ייעודיים שתשלחו אליו, בעמודי החברה ברשתות החברתיות שתפתחו ועוד. בשלב זה חשוב גם להציב יעדים מובהקים אליהם אתם שואפים להגיע באמצעות יחסי הציבור, שכן אחרת, איך תדעו אם הצלחתם או לא?


אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח