מחקר שערכה חברת "יפעת מחקרי מדיה" בנושא התדמית של יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, בשבוע האחרון של בין ה-18-25 במרץ קובע, שברק זכה בתקופה זו לכ-210 כתבות מתוכן 79 כתבות בולטות בהן שמו הופיע בכותרת ו/או תמונתו, או תמונותיו פורסמו בכתבה.
נתי יעקובי מנכ"ל חברת "יפעת מחקרי מדיה" מציין, שהשווי הכספי של סה"כ החשיפה התקשורתית של אהוד ברק, בשבוע האחרון 5.13 מיליון ₪.
מתוכו- 2 מיליון ₪ שווי סיקור תקשורתי חיובי (לטובת עמדתו להצטרפות מפלגת העבודה לממשלת נתניהו), 925 אלף ₪ סיקור תקשורתי שלילי (נגד המהלך) ו-2.2 מיליון ₪ שווי סיקור ניטראלי.
הפיק התקשורתי החיובי הגבוה ביותר של ברק היה מן הסתם היום, יום לאחר ניצחונו הגדול בוועידת מפלגת העבודה, ואילו הפיק התקשורתי השלילי הגבוה ביותר היה ב- 20/3 עקב כתבה גדולה באחד ממוספי סוף השבוע בהם צוטטו את איתן כבל ושאר מתנגדי המהלך. נתון מעניין נוסף הוא שכ- 67% מהכתבות שעסקו בנושא כללו את תמונתו של ברק.
למרות שהנתונים הבאים אינם משוקללים בתוצאות המחקר, יש לזכור כי ברק עשה כותרות בתקופת הניתוח גם בשל ביקורו באוהל המחאה למען גלעד שליט והעובדה שלא פינה לבסוף תשע משפחות מהישוב עופרה, למרות שהתחייב לעשות כן.
נתי יעקובי מוסיף ומציין, ש"האופוזיציה התקשורתית למהלך של ברק היתה מורכבת מהתבטאויות של מספר חברי כנסת מהעבודה, שהבולטת מבינהן מבחינה תקשורתית היה אשת התקשורת לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ, עם שווי חשיפה לדיעותיה של כ- 850 אלף ₪".