"יפעת בקרת פרסום" מוציאה את דירוג הפרסום במגזר הערבי לתאריכים ינואר – אוקטובר 2005. "יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במגזר הערבי במחירים ריאליים לסיכום עשרת החודשים של שנת 2005.
סלקום היא המפרסמת המובילה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כחצי מליון דולר תוך דגש מיוחד על פרסום I MODE וסלקום ווליום באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון. פלאפון ממוקמת במקום החמישי עם הוצאה לפרסום של כ- 310 אלף דולר באמצעות פובליסיס סקטורס ואילו פרטנר כלל לא נמצאת בעשיריית המפרסמים הפותחת במגזר הערבי. גם הטוטו והווינר פופולריים במגזר והראיה לכך היא מיקומה הגבוה של המועצה להסדר ההימורים בספורט המפרסמת באופן בולט בשילוט החוצות של חברת יארא וברק וברשת ד' באמצעות פרסום אסווק.
תנובה מתמקמת במקום השלישי עם הוצאה לפרסום של כ- 380 אלף דולר בעיקר לקמפיין "תנובה תמיד בבית" ושוקו SHOCK בעוד ששטראוס עלית אינה מופיעה בעשירייה המובילה. מפרסם דומיננטי נוסף במגזר הערבי הוא המשרד לתחבורה המרבה בחסויות ברשת ד' באמצעות לפם.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: מפרסמי עשירייה ראשונה קלאסיים במגזר הכללי כדוגמאת פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור כמעט שאינם מורגשים בפרסום במגזר הערבי.
פובליסיס סקטורס במקום הראשון ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום במגזר הערבי עם לקוחות מובילים כדוגמת תנובה, החברה המרכזית למשקאות המובילה בפרסום באינטרנט באתר יאהלא הפופולרי במגזר, פלאפון, בזק ועוד. במקום השני ממוקם מקאן אריקסון עם פרסום לסלקום, מקדונלדס, קו אופ הריבוע הכחול ועוד. במקום השלישי ממוקם פרסום אסוואק עם לקוח עיקרי ודומיננטי: המועצה להסדר ההימורים בספורט. המשרד עובד גם עם איטונג, קופ"ח מאוחדת ועוד.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המגזר הערבי, כמו מגזרים אחרים, מורכב ממשרדי פרסום עצמאים ומיחידות השייכות למשרדי פרסום כלליים. במקרה של המגזר הערבי ניתן לחלק גם את הפעילות הגיאוגרפית של המשרדים למרכז: פובלסיס, מקאן, אסוואק, לפם, אפאק, מגזרים וטריו ולנצרת: מזאווי, איוב, יארא ומשעור אנד V. ניתן לומר באופן כללי כי משרדי הפרסום הממוקמים במרכז עובדים יותר עם לקוחות ארציים לעומת משרדי הפרסום הממוקמים בנצרת מה שבא לידי ביטוי בהיקפים הכספיים של המשרדים.
סכומי הכסף המושקעים במגזר אינם משמעותיים עדיין וכפי הנראה מצב זה ימשך אלא אם כן יבוצע חינוך שוק או שתיווסף מדיה טלביזיונית פרסומית. המדיות הפרסומיות העיקריות במגזר הם העיתונים ובמיוחד עיתוני סוף השבוע, חברות החוצות יארא וברק, רדיו ותחום האינטרנט שמתחיל לקבל תנובה.
הערה – הדירוג אינו כולל פעילויות קד"מ, יח"צ, הפקות דפוס ואת רדיו אל שמס.