"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במגזר הדתי, והרוסי במחירים ריאליים לסיכום החצי הראשון של שנת 2005. לתשומת לבכם: מכיוון שמדובר במחירים ריאליים מוערכים, בסיטואציה בה ההבדל בין הגופים המדורגים הייתה פלוס מינוס 3% , יהיה באותו המקום בדרוג יותר מגורם אחד.
מהנתונים עולה כי במגזר הרוסי תת ענף תקשורת סלולרית עולה מקום מהחציון המקביל אשתקד, ומתמקם במקום הראשון בטבלה עם הוצאה לפרסום של כ- 1.9 מליון דולר תוך כדי שהוא מחליף מקומות עם תת ענף כבלים לוויין. המפרסמת המובילה בקטגוריית הסלולר היא פרטנר באמצעות משרד הפרסום ת"א מוסקווה עם פרסום בולט לחבילות השונות שלה. קטגוריה נוספת צומחת מתוך הדרוג הוא תת ענף רכב פרטי העולה כ- 4 מקומות ומתמקם במקום השמיני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 405 אלף דולר. המותגים המובילים בפרסום הם: הונדה באמצעות משרד מקאן אריקסון וסוזוקי באמצעות משרד שמעוני פינקלשטיין.
המפרסמים המובילים במגזר הרוסי הינם: סנו ו- HOT שממשיכות להיות המפרסמות המובילות במגזר בהתאמה. השינויים הם בקרב חברות הסלולר: פרטנר אורנג' היא המפרסמת הסלולרית המובילה החציון לעומת פלאפון בחציון המקביל אשתקד. תנובה ממוקמת החציון במקום השבועי ביחד עם סופר- פארם ופרסום בולט ליופלה WHITE ול-SLAVAS SNOWSHOW באמצעות משרד תל אביב מוסקווה. שטראוס עלית לעומתה, עדיין לא נכנסת לטבלת ה- 20 במגזר.
משרד תל אביב מוסקווה ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.2 מליון דולר. נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "משרד הפרסום תל אביב מוסקווה ממשיך להפגין עוצמה פרסומית גם בשנת 2005 תוך כדי עבודה עם מפרסמים בולטים במגזר כמו HOT, פרטנר, תנובה, קווי זהב אל על ועוד. במקום השני בטבלה ממשיך להיות ממוקם משרד מקאן אריקסון המצליח החציון לצמצם פערים עם תל אביב מוסקווה ולייצר קמפיינים בולטים ל-YES, מקדונלדס, אסם סלקום ועוד".
באשר למגזר הדתי חרדי מציין נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "במבט על רשימת תתי הענפים המובילים בפרסום במגזר עולה תמונה שונה מזו שהורגלנו לה ממגזרים אחרים וזאת עקב אורח החיים השונה של האוכלוסייה הדתית חרדית. ניתן לראות שתת ענף תקשורת סלולרית ממוקמת בחלק התחתון של הטבלה בשל חרם פרסום הסלולר על המדיות שהטילו הרבנים למעט פרסום למירס שקיבלה "תו תקן סלולרי כשר". לעומת זאת תת ענף דיור הוא המוביל את הטבלה עם פרסומות לפרויקטים רבים לאוכלוסיה הדתית וזאת בשל העובדה שאוכלוסיה זו מרבה לקנות דירות ומושג הלחיות ביחד בשכירות מקבל פחות. עוד ניתן לראות כי במקום קטגוריות מובילות שהורגלנו לראות במגזרים האחרים כמו כבלים/לווין, רכב פרטי ועוד אנו רואים במגזר זה פרסום בולט דווקא לגני אירועים עקב תחרות עזה בקטגוריה זו, מוצרי חלב, תכשיטים וספרים".
את קטגוריית המפרסמים במגזר זה מובילה סנו באמצעות פרסום אפיקים ומימד את טבלת המפרסמים עם פרסום בולט לסנו מקסימה וסנומט. שטראוס עלית שמבצעת חדירה השנה למגזרים, מסמנת וי וממוקמת חזק במגזר במקום השני באמצעות בולטון פוטנציאל ובקרבתה בטבלה נמצאת תנובה באמצעות פרסום גל.
את טבלת משרדי הפרסום מובילים בצוותא פרסום אפיקים ובולטון פוטנציאל עם השקעה ריאלית בפרסום של כ- 1.1 מליון דולר. לא הרחק מהם ממוקם פרסום גל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 970 אלף דולר. יעקובי מציין כי רוב משרדי הפרסום בעשירייה המובילה הם עצמאיים וותיקים וכי עדיין לא ניכרת דריסת רגל של המשרדים הגדולים במגזר זה למעט מקאן אריקסון וטריו. כמו כן החרם הפרסום על חברות הסלולר פוגע השנה במיוחד במשרדי הפרסום שלהם: אפיקים, מימד ומקאן אריקסון.