יפעת מציגה את דירוג הפרסום של המגזר הדתי – חרדי: המפרסם המוביל בשני המגזרים- סנו

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במגזר הדתי, והרוסי במחירים ריאליים לסיכום החצי הראשון של שנת 2005. לתשומת לבכם: מכיוון שמדובר במחירים ריאליים מוערכים, בסיטואציה בה ההבדל בין הגופים המדורגים הייתה פלוס מינוס 3% , יהיה באותו המקום בדרוג יותר מגורם אחד.




מהנתונים עולה כי במגזר הרוסי תת ענף תקשורת סלולרית עולה מקום מהחציון המקביל אשתקד, ומתמקם במקום הראשון בטבלה עם הוצאה לפרסום של כ- 1.9 מליון דולר תוך כדי שהוא מחליף מקומות עם תת ענף כבלים לוויין. המפרסמת המובילה בקטגוריית הסלולר היא פרטנר באמצעות משרד הפרסום ת"א מוסקווה עם פרסום בולט לחבילות השונות שלה. קטגוריה נוספת צומחת מתוך הדרוג הוא תת ענף רכב פרטי העולה כ- 4 מקומות ומתמקם במקום השמיני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 405 אלף דולר. המותגים המובילים בפרסום הם: הונדה באמצעות משרד מקאן אריקסון וסוזוקי באמצעות משרד שמעוני פינקלשטיין.



המפרסמים המובילים במגזר הרוסי הינם: סנו ו- HOT שממשיכות להיות המפרסמות המובילות במגזר בהתאמה. השינויים הם בקרב חברות הסלולר: פרטנר אורנג' היא המפרסמת הסלולרית המובילה החציון לעומת פלאפון בחציון המקביל אשתקד. תנובה ממוקמת החציון במקום השבועי ביחד עם סופר- פארם ופרסום בולט ליופלה WHITE ול-SLAVAS SNOWSHOW באמצעות משרד תל אביב מוסקווה. שטראוס עלית לעומתה, עדיין לא נכנסת לטבלת ה- 20 במגזר.



משרד תל אביב מוסקווה ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.2 מליון דולר. נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "משרד הפרסום תל אביב מוסקווה ממשיך להפגין עוצמה פרסומית גם בשנת 2005 תוך כדי עבודה עם מפרסמים בולטים במגזר כמו HOT, פרטנר, תנובה, קווי זהב אל על ועוד. במקום השני בטבלה ממשיך להיות ממוקם משרד מקאן אריקסון המצליח החציון לצמצם פערים עם תל אביב מוסקווה ולייצר קמפיינים בולטים ל-YES, מקדונלדס, אסם סלקום ועוד".




באשר למגזר הדתי חרדי מציין נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "במבט על רשימת תתי הענפים המובילים בפרסום במגזר עולה תמונה שונה מזו שהורגלנו לה ממגזרים אחרים וזאת עקב אורח החיים השונה של האוכלוסייה הדתית חרדית. ניתן לראות שתת ענף תקשורת סלולרית ממוקמת בחלק התחתון של הטבלה בשל חרם פרסום הסלולר על המדיות שהטילו הרבנים למעט פרסום למירס שקיבלה "תו תקן סלולרי כשר". לעומת זאת תת ענף דיור הוא המוביל את הטבלה עם פרסומות לפרויקטים רבים לאוכלוסיה הדתית וזאת בשל העובדה שאוכלוסיה זו מרבה לקנות דירות ומושג הלחיות ביחד בשכירות מקבל פחות. עוד ניתן לראות כי במקום קטגוריות מובילות שהורגלנו לראות במגזרים האחרים כמו כבלים/לווין, רכב פרטי ועוד אנו רואים במגזר זה פרסום בולט דווקא לגני אירועים עקב תחרות עזה בקטגוריה זו, מוצרי חלב, תכשיטים וספרים".



את קטגוריית המפרסמים במגזר זה מובילה סנו באמצעות פרסום אפיקים ומימד את טבלת המפרסמים עם פרסום בולט לסנו מקסימה וסנומט. שטראוס עלית שמבצעת חדירה השנה למגזרים, מסמנת וי וממוקמת חזק במגזר במקום השני באמצעות בולטון פוטנציאל ובקרבתה בטבלה נמצאת תנובה באמצעות פרסום גל.



את טבלת משרדי הפרסום מובילים בצוותא פרסום אפיקים ובולטון פוטנציאל עם השקעה ריאלית בפרסום של כ- 1.1 מליון דולר. לא הרחק מהם ממוקם פרסום גל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 970 אלף דולר. יעקובי מציין כי רוב משרדי הפרסום בעשירייה המובילה הם עצמאיים וותיקים וכי עדיין לא ניכרת דריסת רגל של המשרדים הגדולים במגזר זה למעט מקאן אריקסון וטריו. כמו כן החרם הפרסום על חברות הסלולר פוגע השנה במיוחד במשרדי הפרסום שלהם: אפיקים, מימד ומקאן אריקסון.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח