חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת" המתמחה בניתוחי תדמית בתקשורת מציגה לראשונה את דירוג "חביבי התקשורת" המתבסס על ניתוח החברות בכותרות ובכותרות המשנה לפי Share Of Positive Voice. מדובר במדד המשקלל את שווי החשיפה החיובית והנטרלית ומפחית מהן את החשיפה השלילית של החברות והאישים לפי משקלות שונים. המדד מחשב את שווי הכתבה לפי משקלות שונים, שבכותרות / כותרת משנה שלה הופיעה הישות המנותחת. כל 10 החברות והאישים הנמצאים בטבלה בולטים באופן חיובי ולראשונה בישראל מתפרסם גם השווי הכספי של החשיפה.
הנתונים, המתפרסמים לראשונה במתכונת זו, חושפים כי בחציון הראשון של 2008 כיכבו בכותרות: תאגידי אינטרנט, מוסדות פיננסיים, ענק תרופות, יצרנית מזון וחברת כימיקלים.
גוגל שזוכה ללא מעט תקשורת, מובילה באמצעות שטרן אריאלי את טבלת "חביבי התקשורת" בחשיפה חיובית בכותרות בשווי מוערך של כ-6.42 מיליון ₪. גוגל בולטת בתקשורת עקב השקת גרסא עברית לשירות בלוגר, נבחרה שנה שנייה ברציפות כמקום העבודה הטוב ביותר בארה"ב, מובילה את רשימת המותגים בעולם בפעם השנייה ברציפות עם ערך מותג מוערך של 86 מליארד דולר, ביקורו המתוקשר של אחד מהמייסדים: סרגי ברין, בישראל, וכמובן שיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו.
מיקרוסופט מתחרתה של גוגל ממוקמת במקום השני, עם שווי החשיפה חיובית המשוקללת של כ- 5.14 מיליון ₪. מיקרוסופט בולטת בתקשורת באמצעות הדוברת סיגל סיון יידוב עם פרישתו המתוקשרת של המייסד והיו"ר ביל גייטס, נסיונותיה לקנות את יאהו, רכישת YaData וקידארו הישראליות, הקמת מעבדות חדשנות בישראל, כנס TECH ED 2009 באילת, ביקורו של המנכ"ל סטיב באלמר בישראל ועוד.
בית ההשקעות פסגות, ממוקם במקום השלישי באמצעות פליישר יועצים לתקשורת. פסגות בלטו עקב זכייה בדירוג גלובס עם מנהלי הקרנות הטובים ביותר, כניסה לתחום קרנות הפנסיה עם איילון ביטוח, השלמת רכישת גדיש ועוד.
את העשירייה סוגר בנק לאומי שבאמצעות הדובר אבירם כהן הוא הבנק היחיד בעשירייה עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של 1.98 מיליון ₪. לאומי מוזכר לחיוב בכותרות עקב הקצאת 9% מהבעלות מהבנק לעובדים, הטבות לתושבי שדרות ועוטף עזה, הערכות רבות של כלכלני הבנק על מצב המשק ועל מניות שונות, התקנת 40 כספומטים לנכים, 2007 כשנה הטובה ביותר בתולדות לאומי, הפקדת מטבעות בשירות עצמי, מכירת האחזקות בהוט לנטוויז'ן ועוד.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "אין ספק כי לחברות הטכנולוגיה ישנה נוכחות בולטת ב"חביבי התקשורת" שכן חלק גדול מהידיעות עליהן מגיעות ישירות מחו"ל. בולטות בהקשר זה YAHOO ו- FACEBOOK שנכנסו לעשירייה ללא מערך יח"צ מקומי כלל".
נוחי דנקר הוא "חביב התקשורת" בחציון הראשון של 2008 עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של 2.8 מיליון ₪. נתי יעקובי: "אין ספק כי דנקנר הוא נער הזהב של המשק הישראלי הנהנה מתדמית מצליחן בתקשורת, שמגלה עניין במהלכיו העסקיים ומפרגנת לו עד מאד על גיבושה המוצלח של קבוצת IDB." דנקנר בלט בכותרות עקב העמקת האחיזה בחברות שבשליטתו בצל ירידות השערים בבורסה, מימוש 3.3% ממניות סלקום, קבלת אזרחות כבוד מקריית מלאכי על רקע תרומתו למען הקהילה, רכישת מטוס מנהלים, תחזיות מצב המשק, שנת שיא ל- IDB וחלוקת בונוסים רבים למנהלים, קניית מניות הוט מבנק לאומי, 5 שנים לעסקת IBI ועוד.
יצחק תשובה, שותפו של דנקנר לבניית מלון הפלאזה בלאס וגאס, ממוקם במקום השני, עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ- 2.6 מליון ₪. תשובה בלט בכותרות בשעה שנבחר למנהל המוערך ביותר לפי סקר bdi בשלתוכניתו החדשה להחיות את פרוייקט תעלת הימים. תשובה לא עוצר בווגאס, ירחיב את רשת מלונות פלאזה. בנייני היוקרה של תשובה ואייל עופר מובילים את שוק הנדל"ן במנהטן לשיאים. קבוצת דלק: יצחק תשובה הצליח לייצר 1.1 מיליארד שקל רווחים.
ארקדי גאידמק שבד"כ שובר שיאי כותרות, ממוקם במקום השלישי בלבד ב"חביבי התקשורת" עקב שיקלול לא מעט אזכורים שלילים כגון סופשבוע חושף: כך פועל באין מפריע המנגנון של גאידמק לכיבוש השלטון בישראל. רוני מאנה משיב לכתב התביעה של גאידמק: "לא נגרם נזק לשמו הטוב משום שאין לו שם טוב". ועדת הכלכלה נגד גאידמק: מקדמת הצעת חוק שתמנע ממנו להגיש תוכנית טלוויזיה. המשטרה חוקרת: האם בכירים בבנק הפועלים סייעו לגאידמק להלבין הון. תביעה: ארקדי גאידמק לקח לכיסו 365 מיליון דולר מכספי ממשלת אנגולה ועוד.
מנגד גאידמק אוזכר בכותרות רבות גם לחיוב כמו למשל הפרסומת של פלאפון עם גאידמק הזכורה והאהובה ב-2007. נחת לגאידמק – רדיו 99 יעבור ב-2008 לרווחיות. גאידמק הביא מיגוניות לשדרות. פורשי הגימלאים הופכים לסיעה של גאידמק – גאידמק מכריז על הקמת מפלגת צדק חברתי. גאידמק ישקיע 30 מיליון שקל בשיפוץ בתים של ניצולי שואה. ארקדי גאידמק, שחקני בית"ר והאוהדים חוגגים את הדאבל ועוד.
יעקובי מציין : "אין ספק כי החציון נכנסו לטבלה אנשי עסקים שהופיעו בצל אירועים שזכו לסיקור מתמשך במדיה, ויהיה מעניין לבחון אם ישמרו על הבולטות שלהם גם בחציון הבא: שי אגסי בהקשר למכונית החשמלית, רומן אברמוביץ מעסיקו לשעבר של המאמן אברם גרנט בצ'לסי, וכמובן רמי לוי עם תחרות העופות המוזלים מול קו אופ".