בשלב ראשון ישקיע יקבי בנימינה במהלך כמיליון וחצי דולרים, עיקר ההשקעה הראשונית כולל הקמת המערך הלוגיסטי (רכישת משאיות ורכבי חלוקה, הקמת מחסן) וגיוס והכשרת כוח אדם. הקמת מערך הפצה עצמאי הינו המהלך הראשון אותו מבצע יקבי בנימינה לאחר רכישתו ע"י קבוצת חצי-חינם
במהלך 7 השנים האחרונות, בוצעה ההפצה הבלעדית בישראל של יקבי בנימינה על ידי חברת "שקד" המתמחה בשיווק יינות. ובעלת רשת החנויות "דרך היין" במהלך תקופה זו בוצעה פעילות עצמאית של היקב אל מול חברות התעופה, חברת "ג'יימס ריצ'רדסון" מפעילת הדיוטי פרי, מרכז המבקרים של היקב, ומערך הייצוא של היקב, המהווה 22% ממחזור המכירות של היקב.
המוצרים של יקבי בנימינה משווקים כיום במאות נקודות מכירה ובהן: רשתות השיווק, חנויות היין, מסעדות, בתי מלון, חנות ג'יימס ריצ'רדסון, חברות תעופה ועוד.
אילן חסון מנכ"ל יקבי בנימינה מוסר: " תהליך חשיפת היין בפני קהלי היעד, הינו קשה ותחרותי מתמיד ושם המשחק הוא חוזקו של הגוף המפיץ. שיתוף הפעולה של יקבי בנימינה וחברת שקד הוביל במהלך 7 השנים האחרונות להליך הדרגתי של כניסה למוקדי שיווק נוספים ולנקודות מכירה איכותיות למוצרי בנימינה. לאור המהלכים השונים שהתרחשו ביקב בשנים האחרונות ששיאם היה רכישת היקב ע"י קבוצת חצי חינם, החלטנו כי אנו מוכנים ומזומנים לעמוד באתגר ההפצה העצמית של מוצרינו. כמו כן, אנו מעריכים את חשיבות הקמת מערך שיווק והפצה עצמאי להידוק הקשר האישי עם לקוחות היקב, ערך חשוב בעידן בו אנו עובדים כיום"
טל שקד:" הפרידה היא על דעת שני הצדדים שרוצים להתרכז בפיתוח מותגי הבית שלהם"
מנתוני יקבי בנימינה עולה כי היקב מחזיק כיום בנתח של % 7 משוק היין הישראלי עם 2.5 מליון בקבוקים בשנה. המחזור הכספי של היקב הסתכם בשנת 2007 בסך של 45 מיליון ₪, נתון המהווה גידול של 8% לעומת שנת 2006.
בתחילת השנה ערך היקב הליך מיתוג מחודש , בו הושקעו כמיליון ₪. במסגרת זו הוחלף לוגו היקב וצורף הסלוגן "אנשים שאוהבים יין". מהלך זה מהווה המשך לתהליך מיתוג כל סדרות היין של היקב בשלוש השנים האחרונות. רכישת היקב על ידי בעליה של רשת חצי חינם, נבעה מתוך האמונה בחוזקו של המותג, ופוטנציאל הרווח הגלום בו ובעלי היקב שותפים לחיזוק וקידום המותג בנימינה בשוק המקומי והבינלאומי.