יקיר ליסיצקי מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון איגוד המסעדות והברים בישראל

יקיר ליסיצקי מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון איגוד המסעדות והברים בישראל. בישיבת הדירקטוריון האחרונה של איגוד המסעדות והברים בישראל הוחלט על מינויו של ליסיצקי לאחר בחירה בפה אחד לתפקיד יו"ר דירקטוריון האיגוד, שכן ליסיצקי מהווה אחד מהקולות המובילים והבולטים בשנים האחרונות, בפעילות לטובת התעשייה. ליסיצקי (39) הוא אחד מדמויות המפתח בהנהגת ענף המסעדנות בארץ, אקטיביסט חברתי שהטביע את חותמו עוד במאבקי התעשייה בתקופת הקורונה המורכבת והקשה, והוא ממשיך לשמש כקול בעלי העסקים גם בימים מאתגרים אלו של מלחמת חרבות ברזל. 

איגוד המסעדות והברים בישראל הינו עמותה רשומה משנת 2001, הפועולת לטובת המסעדנים ומייצג את בכירי המסעדנים הותיקים, בין היתר: חיים כהן, רותי ברודו, ירזין סלע, דושי לייטרסדוף, שלומי סלמון, ניני נוף, איציק חנגל, אילן ואמיר אופנהיימר, איציק אדרי, מבכירי ומייסדי הענף ויושבי ראש האיגוד לשעבר, מיכה סול, טל שטרן ועפרה גנור, בעלי רשתות ומסעדנים מוכשרים רבים נוספים.

ליסיצקי החל את פעילותו בענף המסעדות כבר בגיל 13, בפינוי כלים ברשת "אפרופו" ומילא מאז את כל שדרת התפקידים בתעשייה. כיום בעלים ומנכ״ל של מסעדת ״85/15״ בכיכר רבין, מתחם "רעמסס" בשוק היווני ביפו ופאב ״הבור״ בשדרות רוטשילד, אשר יחדיו מעסיקים ומפרנסים כ-100 עובדות ועובדים בשלל מקצועות ההסעדה. 

במסגרת פעילותו כיו"ר הארגון ליסיצקי יעסוק בחיזוק הפלטפורמה, גיוס משאבים, הרחבת האיגוד בפריסה ארצית, הפחתת העומס הרגולטיבי הפוגע אנושות בכדאיות הפעלת המסעדות בישראל, מיצוב הענף כמקצוע, ופעילות רבה וענפה להעלאת הרווחיות בענף. בימים אלו, בראי המלחמה המתמשכת הארוכה ביותר בהיסטוריה, הענף שרוי בסיכון הגבוה ביותר להמשך קיומו מאז קום המדינה. ליסיצקי פעיל ללא לאות בוועדות הכנסת הרבות ומהווה גורם משמעותי בפעילות ובמאבק להקצאת עובדים זרים ייעודיים לענף המסעדות. כמו כן, בימים אלו, לאחר הודעתה החד צדדית של רשות המיסים כי בכוונתה לגבות מע"מ על הטיפים, סוגייה בוערת המהווה חרב על צוואר המסעדנים ופעילות עסקיהם, פעל ליסיצקי נחרצות לבטל את רוע הגזרה, ליזום ולהוביל מהלכים, לרבות הצעת חוק בשיתוף נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, המייצרת וודאות לענף וקובעת פטור ממע״מ על הטיפים באופן מוחלט, סוגיה במחלוקת מזה עשרות שנים. 

מינויו של ליסיצקי, ברוח שינוי מרעננת, המייצגת שילוב בן דורי של המסעדנים הותיקים והחדשים, תחזק את השדרה הניהולית של הארגון ותסייע לאיגוד לעמוד בפני האתגרים הרבים העומדים בפנינו לרבות פתרון משבר כ"א חריף, המאיים על המשך קיומן של אלפי מסעדות וברים בישראל.

אולי יעניין אותך

David Gee
Eyal - ZutaCore (1)
רן גוראון- קרדיט רמי זרנגר (1)
ערן ארליך
מימין לשמאל יואב הורוביץ, צבי ימיני, אורית אפרתי, שיזף רפאלי
דר שלומית ירון

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

יואב בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
רשת-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_
אילוסטרציה