יתרונות וחסרונות של פרסום דרך קמפיין גוגל שופינג (Google Shopping)

הכותב יהודה מילוסלבסקי – מומחה מוסמך לפרסום בגוגל

מה זה גוגל שופינג ואיך הוא יכול לקדם עסק?

גוגל שופינג הוא שירות, המאפשר לגולשים לחפש מוצרים ולהשוות מחירים. למפרסמים הוא מספק פלטפורמה לפרסום וקידום מוצרים של חנויות מקוונות במסגרת קמפיין ממומן, שמטרתו להגדיל את המכירות.

את הפרסומים הגולשים יכולים לראות בדף התוצאות הראשי של גוגל:

<span ";"="">

 

או בכרטיסיית השופינג:

 

כדי לפרסם בגוגל שופינג, הקמעונאי עושה שימוש ב- 2 פלטפורמות:

1.     גוגל אדס – Google Ads (אדוורדס לשכבר), שמסייעת לו לנהל את הקמפיין, לשלוט בתקציבים, בהצעות המחיר, בהגדרות המיקום ובתזמון הצגת המודעות ולבצע אופטימיזציה על סמך תובנות מביצועי הקמפיין.

2.     גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center), שמאפשרת לקמעונאי לשמור את 'פיד המוצרים' שלו, הכולל מאפיינים ותכונות שונות של המוצרים עצמם, כולל מחירים, צבעים, מידות ועוד.

יתרונות הפרסום בשופינג

נוכחות נרחבת

גוגל שופינג מציגה יותר ממודעה אחת עבור חיפושים של משתמשים. משמעות הדבר היא, שבכל פעם, כאשר המודעות של המפרסם רלוונטיות למשתמשים, עשויות להופיע אחת או יותר ממודעות השופינג של המפרסם. כמו כן, עשויות להופיע מודעות מסוגים שונים, כך שבתוצאות החיפוש יופיעו במקביל גם מודעות טקסט וגם מודעות שופינג של אותו מפרסם.

ניהול קמפיינים אינטואיטיבי ממוקד מכירות

להבדיל ממודעות גוגל אחרות, בקמפיין שופינג, גוגל לא מסתמך על מחקר מילות מפתח, אלא על מאפייני המוצרים, אשר המפרסם מעלה למרצ'נט סנטר.

המשמעות של זה היא, שהקמעונאי יכול לעדכן מידי יום את המלאי, ומבלי לבזבז על כך תקציבי פרסום או זמן במחקר מילות מפתח, גוגל יזהה את המוצרים המוצעים לצרכנים ויציג אותם בחיפושים הרלוונטיים.

תנועה איכותית שנכנסת לאתר המכירות

מכיוון שגוגל שופינג מאפשר ללקוח לערוך סקר שוק, להשוות מחירים ולקבל אינפורמציה רבה על המוצרים שהוא בוחן, הקלקה על המודעה מסמלת את הרלוונטיות של המוצר לגולש, מה שמוביל רק לידים איכותיים לאתר וחוסך לקמעונאי פרסום של עשרות, ואפילו מאות, מודעות ידנית.

עלות הקמפיין

בהשוואה לקמפיין רגיל ברשת החיפוש של גוגל, המחיר פר קליק בקמפיין גוגל שופינג נמוך יחסית.

חסרונות הפרסום בשופינג

למרות כל היתרונות של קמפיין שופינג, יש לו גם מספר חסרונות.

 

פרסום בשופינג לקידום אתרי מכירות בלב

הפרסום לא מתאים לכל נישה או לנותני שירותים – לא ניתן לפרסם במסגרת הקמפיין שירותים או תחומי פעילות ונישות כמו נדל"ן, כלי תחבורה, כרטיסים לאירועים ועוד.

 

שיעור קליקים (CTR) נמוך יותר מאשר בקמפיינים ברשת החיפוש

הנה דוגמא לשני קמפיינים באותה קבוצת מוצרים. שיעור הקליקים בקמפיין רגיל ברשת החיפוש עומד על כמעט 40%. לעומת זאת שיעור הקליקים בקמפיין שופינג עומד על 0.84% בלבד. 

מצד השני, עלות ההמרה (המחיר שהלקוח משלם עבור הרכישה באתר) נמוכה יותר בקמפיין שופינג – 24.59 ₪, לעומת 34.55 ₪ בקמפיין רגיל ברשת החיפוש:


 

חוסר שליטה

כפי שציינו לעיל, מערכת הפרסום מחליטה על הצגת מודעות שופינג על בסיס נתוני המוצר ולא על בסיס מילות מפתח. לכן, עבודה על מילות שלילה, או Negative Keywords (מילות מפתח לא רלוונטיות עבור המוצרים שלכם) ייקח יותר זמן במסגרת ניהול קמפיין שופינג ביחס לקמפיין חיפוש רגיל.

 

דרישות מינימליות לאתר

כללים קפדניים החלים על חנויות אינטרנטיות והמוצרים שלהן עלולים לחסום גישה לקידום ממומן מסוג זה עבור לקוחות מסוימים. ישנן מספר דרישות סף למעוניינים לפרסם דרך גוגל שופינג, העיקריות שבהן:

 

–        התאמת המוצרים למדיניות הפרסום של גוגל באופן כללי – בגוגל אסור לפרסם מוצרים מזויפים, סמים ו"אביזרים" לשימוש בסמים, תחמושת וכלי נשק, מוצרי טבק וכדומה.

–        שימוש בפרוטוקול מאובטח (https) באתר.

–        היכולת לשלם עבור רכישות באתר אונליין.

–        הטמעת סל קניות באתר.

–        תיאור ברור של תנאי הרכישה והמדיניות להחלפה והחזרה של מוצרים שנרכשו.

–        תנאי מבצעים פשוטים וברורים.

–        פרסום מוצרים הנמצאים במלאי בלבד.

רוצים לוודא שקמפיין שופינג מתאים לקידום החנות שלכם? לחצו כאן והרשמו לפגישת ייעוץ עם מומחי הקידום הממומן של מילוסלבסקי מרקטינג!

 

אולי יעניין אותך

amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13
1470635_10152393321274918_216161207_n

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח