כיצד הפך הטלפון הסלולארי לנותן שירות אולטימטיבי?!

לכל אחד יש היום טלפון סלולארי, יותר מזה: יש בתים שמוותרים על הטלפון הקווי ומעדיפים לצייד את כל בני הבית בסלולארי, והגיל ההתחלתי לאוחז בטלפון נייד רק הולך ופוחת. שלא לדבר על מדינות עולם שלישי, תושבי אזורים נידחים ששנים נמנע מהם החיבור לקווי הטלפוניה, בשל מגבלות פיזיות, והרשת הסלולארית היא זו שהביאה להם את הגאולה ואת הקשר עם העולם הרחב.



גם ההתפתחות הטכנולוגית בתחום זה, המכשירים המתקדמים, הממשק הידידותי וקצב העברת הנתונים המהיר תרמו להבנה כי הטלפון הסלולארי הוא הוא הבא בעולם השירות. בשנים הקרובות, צופים בעולם עליה בהיקף של פי 10 ויותר, בתחום היישומים הניידים.



אם משווים את הטלפון הסלולארי למחשב ולשימוש ברשת האינטרנט, הרי שהוא ללא ספק רווח יותר, זמין יותר ונגיש יותר ומאפשר לנותן השירות לפגוש את הלקוח שלו בכל רגע ובכל מקום. יתרון נוסף שנובע לארגון הוא חיסכון עצום בכח אדם, במוקדי השירות ובסניפים השונים של הארגון. גם העובדה שלקוח בוחר למקם יישום של חברה מסויימת על גבי שולחן העבודה שלו, בטלפון הסלולארי, מעניקה לחברה תועלת שיווקית לא מבוטלת.



המילכוד של חברות האשראי


להלן חמישה יישומים מעוררי השראה, חלקם כבר פעילים בעולם והאחרים קרובים מאד למימוש. מרביתם דורשים מן הלקוח תהליכי שימוש קצרים, שניתן לבצעם תוך כדי תנועה, במעלית, בדרך למכונית או במקביל לפעילות אחרת, בשעה שלא עומד לרשותו מחשב נגיש.



כרטיס אשראי סלולארי – יש היום לא מעט חברות, כדוגמת חברות טלקום, חברות ביטוח ואחרות ששוקלות ברצינות להמיר את כרטיס האשראי בטלפון סלולארי ולאפשר ללקוחותיהם לשלם בעבור השירותים שהם מקבלים באמצעות המכשיר הנייד.



האפשרות הזאת מציבה את חברות האשראי בפני מילכוד: בדומה לחברות האחרות גם הן מודעות לתרומה של הטלפון הסלולארי בפיתוח הפעילות העסקית שלהן, אך מאידך הן חוששות כי דווקא הוא עומד היום לנגוס בעסקיהן ולהציע לציבור מסגרות אשראי ואמצעי תשלום חליפיים.



החשש הזה עורר את הצורך לייצר הרגלים חדשים בקרב הלקוחות, והוא זה שמדרבן היום את חברות האשראי להוסיף שימושים חדשים לכרטיס האשראי דווקא באמצעות הערוץ הסלולארי. חלק מן החברות כבר מציעות ללקוחות יישומי מידע שונים ומערך התראות באמצעות הטלפון הסלולארי. המכשיר עצמו גם משמש את הלקוחות כפלטפורמה להצגת דרישות ובקשות שונות מחברת האשראי, כגון: הגדלת מסגרת האשראי, פריסת תשלומים וכו'. בהמשך, מתעתדות חברות האשראי להציע ללקוחותיהן יישומים מתקדמים לביצוע עסקאות אשראי בפועל.



כרטוס אלקטרוני – עוד עולם שהשתנה לבלי הכר בעקבות מהפכת האינטרנט והסלולאר הוא עולם התעופה. אחד הטרנדים המובילים כיום בתחום זה הוא ביצוע תהליך Check In מרוחק באמצעות אתר האינטרנט של חברת התעופה, או לעיניננו, ישירות מן הטלפון הסלולארי בעודנו בדרך אל שדה התעופה. היישום מאפשר לנוסע לבחור מושב במטוס ואפילו לקבל את כרטיס הטיסה עצמו אל הטלפון. כרטיס הטיסה הסלולארי ניתן לזיהוי בשער העלייה למטוס באמצעות בר קוד.



יישום סלולארי מסוג זה כבר עובד היום בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, ולהערכתי בשנתיים הקרובות, חברות תעופה רבות יאמצו יישומים דומים.



בידור ותקשורת – אם נסתמך על הניסיון המוצלח שיש כבר בתחום של ניצול הטלפון הנייד לשליחת הודעות
SMS מאת הצופים, לקידום תוכניות ריאליטי, אזי גם בתחום זה השמים הם הגבול.


עוד אפליקציה בתחום הבידור והתקשורת היא זו המאפשרת לחברות כבלים ולוויין, ערוצי שידור וגופי תוכן בידורי להציע באמצעות הטלפון הנייד, שירותים, כגון: צפייה בלוחות משדרים מעודכנים, קבלת תזכורות על תוכניות מועדפות, הזמנת סרטים או חבילות שידור, ואפילו הזמנת כרטיסים לבתי קולנוע, לתאטרון, לקונצרטים וכו'. השאיפה היא להרחיב את השירות לחבילות תוכן נוספות הכוללות ביקורות תרבות, ותכנים מקוריים אחרים מפי הצופים.




שירותיים רפואיים – הרופא אמנם לא יכול לטפל פיזית בפציינט מרחוק, באמצעות הטלפון הנייד אבל הפציינט בהחלט כבר יכול להשתמש ביישום סלולארי המאפשר לחפש ספקי שירות רפואיים על פי קטגוריות שונות, כמו: מעבדה לביצוע בדיקה, רופא מומחה וכו'. היישום מאפשר איתור חלונות זמן פנויים ותאום תור, הוא נותן לפציינט תזכורת בסמוך למועד התור שנקבע ומוסר לו מידע חשוב שיש לדעת לקראת הגעה למפגש עם הרופא או ביצוע הבדיקה. בעתיד יש כוונה לשלב גם תזכורת על הגעת תוצאות הבדיקות, תזכורת לתיאום תור לביקורת וכו'.



שירותים בנקאיים – בדומה לערוץ האינטרנטי שתפס היטב בקרב לקוחות הבנקים היישום הסלולארי הטבעי והמובן ביותר הוא כמובן זה המאפשר צפייה בנתוני חשבון הבנק, לרבות מצב חשבון, פעילות בכרטיסי אשראי וכו'. בדומה לאתר האינטרנט כך גם היישום בסלולאר מאפשר גם ביצוע בפועל של פעולות בחשבון הבנק, כגון: העברת כספים בין חשבונות, ביצוע תשלומים, הזמנת פנקסי צ'קים ואפילו מסחר בניירות ערך בזמן אמת.



זה התחיל עם אלכסנדר גראהם בל, אך זה לבטח לא יסתיים עם הטלפון הסלולארי. אנחנו נמשיך לנווט בין המהפכות: המהפכה הטכנולוגית, המהפכה הכלכלית – עסקית ועד המהפכה החברתית – תרבותית, ונהנה מעוד הרבה פיתוחים טכנולוגיים, יישומים יחודיים ושימושים מקוריים, במימשקים הרבים והמגוונים בין ענף התקשורת לכל ענפי המשק והמגזרים האחרים.



* הכותב הינו מנהל מרכז התמחות מובייל, מטריקס

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח