כיצד הפך מקצוע יחסי ציבור מאנדרדוג אל קידמת הבמה בתהליך הקריאייטיב של האסטרטגיה השיווקית ?

כיצד הפך מקצוע יחסי ציבור מאנדרדוג אל קידמת הבמה בתהליך הקריאייטיב של האסטרטגיה השיווקית ? בעידן בו ערוצי התקשורת צצים כפטריות אחרי הגשם, המשחק גדול יותר והיכולות הקריאייטיביות יכולות להרקיע שחקים. חברות יחסי ציבור גדלות בקצב מסחרר והמקצוע תופס יותר ויותר את מקומו הטבעי בראש הפירמידה השיווקית.


עד לא מזמן הקריאייטיב היה נחלתם של משרדי הפרסום, ואילו כיום בחברות יחסי ציבור יש מחלקות קריאייטיב, שנועדו לייצר תוכן ייחודי, בולט ושניתן לזכור אותו. קמפיין יחסי ציבור יצליח ככל שרמת הקריאייטיב שלו תגדל.


כיום אין שלב טרום שיווקי בסיסי ללא יחסי ציבור, ואין יחסי ציבור ראויים, ללא תפיסה מקפת של המוצר. חברת יחסי ציבור מעודכנת מובילה את המסר ובונה את התוכן באמצעות מחקר והתוויית אסטרטגיה. מתוך הצרכים החדשים של שוק התקשורת ושל מפרסמים המתחרים קיימת תחרות אכזרית על תשומת ליבו של הצרכן ההמום, הדבר החשוב ביותר בתחום הוא ללא ספק הקריאייטיב. אנשי יחסי ציבור היום הם אסטרטגים תדמיתיים, מומחים בתקשורת בינאישית ובמדיה לסוגיה.


כדי להשיג את החשיפה המתבקשת, כזאת שתבנה מוניטין חיובי, הלקוח צריך שיהיה לו קריאייטיב מיוחד. הקריאייטיב הוא היכולת להיות ראשון ושונה. מדובר ברעיונות אשר יבדלו את הלקוח מהמתחרים ויעטפו אותו אחרת בצורה שתגרום לו להיות חדש ושונה אך לא משונה. כולם רוצים לבלוט, כולם רוצים שיחשבו עליהם דברים טובים. חשוב לזכור שמסרים צריכים להיות מתקשרים, ברורים, אחידים ולא מוזרים, חשוב מאוד לתת מקום ליצירתיות אך לא לשכוח שהיא אמורה להעביר מסר מסוים. הקריאייטיב במהותו פורץ גבולות, חדשני ומחדש. הוא נועז, צבעוני ואמנות לשמה.


בעידן הפרסומות של ימינו כאשר התחרות הולכת וגדלה וערוצי התקשורת מתרבים מיום ליום נדרש מאמץ עילאי על מנת לשמור על ייחודיות וסקרנות לגבי המוצר/חברה/אדם או רעיון. חברת יחסי ציבור תשכיל להדגיש ולהבליט את כל היתרונות שבמוצר תוך קידומו דרך רעיונות שונים. כאשר רוצים לקדם לקוח הקריאייטיב מחויב להתייחס לכל המרכיבים של המוצר ולהיוולד מתוכו. בתחילת כל קמפיין של יחסי ציבור צריך לזכור את נתוני הבסיס אשר רלוונטיים למוצר או ללקוח ולא להתחבא מאחורי סלוגן מפוצץ שמשאיר סימני שאלה רבים. יש להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין, ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או ייתפס כמוזר.


פעולות יחסי ציבור אינן מכוונות לרכישת מדיה בכסף, הן מבוססות על היכולת להיות יצירתי ושונה ובכך לעניין ולהניע את המדיה לכתוב על הנושא. כל אלה, ללא צורך לרכוש מדיה, באינצ'ים או בזמן אויר בכסף רב. כאשר הלקוח בא בין כותלי משרד יחסי הציבור, הוא מקבל למעשה "מטריית" שירותים מקיפה, הכוללת אסטרטגיה שיווקית, תדמיתית ותקשורתית וכמובן את יישומן. כי לא מספיק להיות כדי להיות צריך להיות כדי להישאר.


*המאמר נכתב ע"י יעל לוטן, מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
צילום מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח