כיצד וידאו יכול להפוך את המייל השיווקי לאפקטיבי יותר

גם היום, בעידן הרשתות החברתיות והערוצים הדיגיטליים, הדואר האלקטרוני נותר עדיין אחד מערוצי השיווק הפופולאריים ביותר לקשר עם לקוחות. אך עדיין האתגר הגדול הוא לגרום לכך שקהל היעד שלכם יפתח את המייל ולא יעשה delete מיד. מחקרים מצביעים על כך שהוספת וידאו יכולה לשפר את סיכוי הפתיחה בשיעור של 50% אך עדיין יש מספר כללים שחשוב ליישם כדי לייצר קמפיין שיווקי אפקטיבי במייל.


התממשקות למערכות שיווקיות קיימות


שליחת המייל היא חלק ממכלול פעולות שיווקיות ואינה פעולה נפרדת ולכן חשוב שתהיה אינטגרציה עם אפליקציות ארגוניות דוגמת CRM, Marketing Automation ועוד. בצורה כזו ניתן לתזמן את שליחת הדואר האלקטרוני לפי מועדים שונים, להתאים את המייל לפי הלקוח והצרכים העסקיים שלו ועוד.


התאמה בין התוכן לווידאו


הווידאו חייב להיות בהלימה עם התוכן במייל וגם רלוונטי לקהל היעד מה שמוביל לשאלה איזה וידאו הוא אפקטיבי. תפקיד הווידאו הוא להעשיר או לספק דוגמא לתוכן המובא במייל למשל סיפור לקוח שמציג את יישום המוצר או הצגת היכולות שלו.



שימוש בכלי אנליטקס


ניתוח הווידאו חשוב כדי להכיר את קהל היעד שלכם וללמוד מה התגובה אליהם, האם נוצרה הפעולה המבוקשת ואיזה תכנים היו עדיפים ואפקטיביים יותר. כלי ניתוח מאפשרים לקבל מידע שימוש ובעל ערך. מעקב אחר הרגלי הצפייה מאפשר לדעת האם המשתמשים נטשו את הסרטון ובאיזה חלק ואז גם לערוך אותו שוב בהתאם או להפיק לקחים לסרטונים הבאים, איזה תכנים יצרו תגובה טובה יותר ומה המרכיבים שיצרו את התמהיל הנכון. רצוי לבצע מבדקי A/B Testing עם סרטוני וידאו שונים וכך להבין מי מהם אפקטיבי יותר ולאילו קהלים.


הכניסו כתוביות


יתכן וזה נשמע טריוויאלי אך בפועל סרטונים שיווקיים רבים אינם מלווים בכתוביות וזו טעות משום שמדובר בדרך מצויינת ליצור קשר עם הצופה ומאפשרות לו לעקוב אחר התוכן בכל מצב וזמן. למשל, רבים צופים בווידאו בסביבה רועשת כמו בית קפה למשל או במשרד ולכן הם אינם יכולים לשמוע ועלולים לנטוש את הצפייה בשלב מוקדם.


יצירת הנעה לפעולה


השימוש בוידאו יכולה להיות דרך מצוינת להניע אנשים לפעולה במיוחד משום שמדובר באפיק פניה אמין ומעורר רגש והזדהות (כמובן באמצעות תוכן נכון) שיכול לייצר את המוטיבציה המבוקשת ולקבל מידע נוסף. בנקודה הזו חשוב להעניק לצופים כלים נגישים ומיידים כדי לבצע פעולה כמו מילוי פרטים אישיים כדי לייצר אינטראקציה. חשוב להכניס בסוף הסרטון אמצעי להנעה לפעולה (call-to-action) או הערות קליקלביליות בגוף הסרטון (annotation)– פנייה באמצעות מייל, הזמנה לבקר באתר,


הכותב משמש מנכ"ל חברת Cincopa המספקת פלטפורמה ליצירת סרטוני ווידאו חכמים

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח