כיצד לבחור חברה לבנייה וקידום אתר ?

חברה קטנה תגיד לך שאצל החברה הגדולה אתה משלם על המשרדים, הפקידות והרכבים. חברה בינונית תגיד לך שהחב' הקטנה לא תוכל לעמוד בצרכים ובדרישות העתידיות שיהיו לכם. חברה גדולה תגיד לך שהחברה הקטנה זולה מדי ולכן היא לא תחזיק מעמד. החברה הקטנה, תדגיש שאצלה תהיה לקוח מספר 1 ושאצל החב' הגדולה תהיה קטן וחסר חשיבות. החברה הבינונית, תאמר לך שדווקא בגלל שהיא עדיין לא גדולה, היא משתדלת יותר. החברה הגדולה תציין שלא סתם היא גדולה יותר מהחברה הבינונית, כנראה שיש סיבה, היא יותר טובה… וכן הלאה וכן הלאה.



ובכן, זה בסדר שזה מה שהם אומרים… הם צריכים למכור לא…?!



לאחר 10 שנות ניסיון בתחום המכירות של שירותי בנייה וקידום אתרים וכמי שגדלה בחברה קטנה שהפכה לבינונית והיום נחשבת לחברה גדולה, ריכזתי כאן את עשרת הדיברות לבחירת חברה לבנייה וקידום אתר…



1. וותק


חברות לבנייה וקידום אתרים צצות וקמות כמו פטריות לאחר הגשם. הבעיה היא, שכמו שהן קמות כך גם הן נעלמות: אתם ממש לא רוצים להרים טלפון לקבלת תמיכה או ייעוץ ולגלות שהקו נותק… לא כל כך פשוט למצוא ספק אחר שיסכים לתחזק אתר שמישהו אחר בנה ולהמשיך מאותה נקודה. אתם צריכים להבטיח לעצמכם שאתם עובדים ומתנהלים מול חברה יציבה, בעלת איתנות פיננסית, שכבר הוכיחה יכולת שרידות בתקופות קשות (להזכירכם: אוקטובר 2000 והמיתון שבא אחריו). במילים אחרות אני מדברת על וותק: חברה הקיימת 10 שנים תהיה פה גם מחר בבוקר וגם ב- 10 השנים הבאות!



2. הוכחות בשטח – אם הסנדלר הולך יחף זה טוב או רע?


חברה שעוסקת בקידום בגוגל לא מופיעה בעמוד הראשון בגוגל כאשר מחפשים בגוגל "קידום אתרים" – זה טוב או רע? תשובה: זה כלל לא רלוונטי!!! סביר להניח שהחברה מעדיפה להקצות את משאבי הקידום שלה לטובת הלקוחות מאשר עבורה. האם הלקוחות שלה נמצאים בגוגל בעמוד הראשון בביטויים שבחרו? זה כבר כן קובע! ואת זה אפשר לבדוק בשטח!



3. לוחות זמנים – כל האמת!


עם יד על הלב: מעולם לא נתקלתי באתר שעלה לאוויר בזמן היעד המקורי שלו. מרבית העיכובים אומנם נגרמים מצד הלקוח (עדיין לא החליט על סקיצה, עדיין לא בחר תמונות, עדיין לא שלח תכנים וכו') אבל, אם חברה מבטיחה לך אתר או תוצאות בגוגל תוך חודש ימים כדאי שתידלק לך נורה אדומה! קידום בגוגל תוך חודש ניתן להשגה, אך השיטות המניבות תוצאות כאלו אסורות מבחינת גוגל ואינן יציבות. תוך פרק זמן לא רב,
גוגל יגלה את השיטות האסורות ויעניש את האתר וכל השקעתך תרד לטמיון. קידום חוקי בגוגל לוקח כחצי שנה עד שנה ומניב תוצאות יציבות לטווח ארוך. פרק זמן סביר לבניית אתר איכותי שישרת את צרכיך הוא כשלושה חודשים.



4. שירותי OSSי (One Stop Shop)


הדבר הכי גרוע לעשות הוא לבנות את האתר במקום א', לאחסן את האתר במקום ב' ולקדם את האתר במקום ג'. עם התקלה הראשונה באתר תהיו עדים לחלופי האשמות הדדיות בין הספקים ואתם באמצע, נופלים בין הכיסאות. דוגמא נוספת – מחר תצטרכו לבנות טופס הזמנה לרכישה מאובטחת און ליין – ברגע שהאתר שלכם יושב על שרת שכבר יש בו אתר אחר שעבר את כל אישורי האבטחה של חברות האשראי, התהליך שלכם מולם יהיה יותר פשוט, קל ומהיר. לכן, הכי טוב זה לעבוד עם חברה שמספקת לכם את כל סל הפתרונות במקום אחד.



5. מחירים – זול, יקר או משתלם?


מההיבט הפיננסי: צריך לדעת להבחין בין מחיר לבין עלות. המחיר הוא בעצם תג המחיר אותו צריכה החברה לשלם על מנת שיבנו ויקדמו את האתר שלה. העלות לעומת זאת מתייחסת גם להכנסות שהאתר מניב. לדוגמא: מחירו של אתר מחברה א' הוא 100 ₪ ומחברה ב' הוא 1000 ₪. איזה מחיר עדיף?
אם נוסיף נתון: האתר של חברה א' ייצר לכם 1 ₪ בחודש והאתר של חברה ב' ייצר לכם 200 ₪ בחודש. איזה מחיר עדיף כעת? כלומר, יכול להיות שעדיף לשלם תג מחיר גבוה לאתר, אבל לקבל אתר תקין ללא תקלות


שיתפקד כראוי וייצר לקוחות או הכנסה בקצב גבוה יותר מאשר האלטרנטיבה עם תג המחיר הזול.



6. לקוחות


רשימת הלקוחות של החברה מאוד חשובה: חברה שיודעת ומספקת מענה באופן מוכח, לארגונים מכל הסוגים ובכל הגדלים היא החברה הטובה ביותר עבורכם. גם אם היום אתם לקוחות קטנים, אי אפשר לדעת מה יקרה מחר. אם תגדלו (ואני מאחלת שזה יקרה לכם) הצרכים והדרישות שלכם ישתנו – עדיף יהיה אם החברה שבנתה וקידמה את האתר תוכל לספק לכם שירות כנדרש לצרכיכם החדשים. נקודה נוספת: כמה שיותר לקוחות לחברה, כך יותר טוב לכם – הסיבה: תשתית רחבה לשת"פ ולקידום בגוגל.



7. מתן הקוד – תנאי לביצוע העסקה!


אל תעבדו עם חברה לבניית אתרים שלא מספקת לכם את קוד המקור של האתר. קבלת הקוד מאפשרת לכם לקום ולעזוב ובמילים אחרות, נותנת לכם כח צרכני לגיטימי ביד.



8. טכנולוגיה


אין תחום שמתפתח מהר יותר מתחום האינטרנט – היום זה web2 מחר זה web3… וכן הלאה. על החברה הבונה את האתר שלכם להיות בחזית הטכנולוגיה על מנת לאפשר לכם התממשקות קלה לשירותים אינטרנטיים מתקדמים ולא להגיע למצב שכאשר אתם רוצים להוסיף מודול חדש, צריך לבנות את כל האתר מחדש.



9. יכולת פיתוח


חברות רבות של בניית אתרים משתמשות בתבניות מוכנות. פירושו של דבר הוא, שלא תהיה לכם הרבה גמישות (אם בכלל) בכל הנוגע לדרישות מיוחדות או הוספת מודולים בהתאמה אישית בהמשך הדרך. רק חברה לבניית אתרים שהיא גם בית תוכנה תהיה מסוגלת לבצע עבורכם כל מה שתדרשו (ושהוא בר ביצוע מבחינה טכנולוגית כמובן).



10. האנשים


בסופו של יום – עסקים עושים עם אנשים! אם התחברת לאנשים שפגשת זה לא סתם… הם החברה לבניית אתרים בשבילך!




*כותבת המאמר משמשת כמנהלת תיקי לקוחות בחברת "נירוקס" haya@nirox.co.il


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח