כיצד לבצע שיווק תוכן ולהביא לגידול בכמות הגולשים?

באגף הוירטואלי נרשמת לאחרונה עלייה בפעילות הייצוא של אתרים מסחריים. יותר ויותר חברות מסחריות שלהן אתר תדמיתי שוקק ומושקע בוחרות לייצר תוכן בלעדי ומקורי, בהתאמה אישית ולפי דרישה, עבור אתרים אחרים חינם אין כסף.


טוב, לא חינם לגמרי. התמורה בעד התוכן היא שני לינקים ויותר המסתתרים במילות המפתח ומפנים לאתר שממנו נלקח החומר או ללקוח שעומד מאחורי הלינק.


עד כה נשמע פשוט ומוכר, אלא שהעידן הוירטואלי בורא בקצב מסחרר מקצועות חדשים והמשלחים של התוכן השיווקי הם משווקי תוכן. האנשים האלה מועסקים על ידי חברות ה-SEO, חברות התוכן ואתרים מסחריים, הם נמרצים וכישרוניים, טאלנטים אמיתיים, והם יודעים למכור תוכן וירטואלי ובכמויות מסחריות. רק תנו להם לשווק אייטמים, להציע כותרות ראשיות, להביא רעיונות והעמידו לרשותם צוות כותבים פורה והרי לכם עוד ייצוא מוצלח של לינקים.



שיווק תוכן – כולם מרוויחים



הרעיון הוא שאתרים רבים מבקשים לעצמם תוכן איכותי ובצורה מעודכנת ודינאמית, אך חסרים בכלים ואמצעים לספק תוכן בלעדי שגוגל כל כך אוהב, תוכן הרלוונטי למהות האתר שלהם. הפיתרון האולטימטיבי, כיאה לעידן המידע והשיתוף בו אנו חיים, הוא סחר חליפין בטקסטים. האתרים המקבלים תוכן מוכנים לייבא תוכן בלעדי ומקורי עבור האתר שלהם ולהעניק בתמורה לינקים בגוף הטקסטים. כך שני הצדדים יוצאים מרווחים מהעסק ואם התוכן אכן עומד בסטנדרטים המחמירים של איכות הטקסט הרי שגם הגולש מרוויח. נשמע פשוט לתפעול? לא תמיד.


בעוד האתרים שמקבלים ונהנים מתכנים חינם דורשים תוכן איכותי, והכוונה באיכותי הוא לתחקיר מקצועי, מדריכי טיפים וכולי, בהתאמה מושלמת לאתר שלהם, הרי שמשווקי התוכן נאלצים להתמודד עם ניהולה של מיני מערכת, שכוללת כתבים, עורכים ואפילו מעצבים גראפיים (לאחרונה האתרים המקבלים דורשים גם תמונות נלוות לטקסטים). כמו כן, עליהם להנפיק תוכן רלוונטי לאתר היעד, הם מקבלים עליהם לקדם את המילה, לדוגמא, גינון ועליהם לשווק אותה לדוגמא לאתר הורות. כעת עליהם למצוא את הקונטקסט ולייצר תוכן איכותי רלוונטי גם כשמילות המפתח שלהם לא רלוונטיות כלל לאותו אתר, פחות טוב אולי מבחינת גוגל, אבל כשיש לך לשווק את המילה הזו חמישים פעם בחודש, לפעמים עליך להתפשר על הקונטקסט.


התמורה לשיווק תוכן היא עצומה – נוכחות אינטרנטית ברחבי הרשת, לינקים המגיעים לאתרי הלקוח מאתרים איכותיים, גולשים פוטנציאליים מתחומים שונים שעוברים בין אתרים ולכן, שווה להזיע בשביל כל טקסט וטקסט.



שיווק תוכן – איך מתחילים ומה עושים?



מי מכם שבחר לשווק תוכן בעצמו, הנה מספר כללים להצלחה בענף הייצוא החדש:



  1. אספו את כל מילות המפתח הרלוונטיות שעליכם לקדם בחודש הקרוב ובמקביל, אספו כתבים מתחומים הרלוונטיים למילות המפתח או לאתרים ייעודיים, רצוי כתבי אינטרנט בעלי רקע בכתיבה ל-SEO, שידעו לעבוד על צפיפות מילים נכונה ועדיין לייצר טקסט ראוי לפרסום ולקריאה.

  2. לאחר גיבוש הרשימות, ערכו רשימה של אתרים רלוונטיים לתחומי המילים המקודמות ואתרים חזקים נוספים שתרצו לשווק להם תוכן. עברו על כל אתר ואתר וסרקו אותו בצורה מעמיקה, כדי שתדעו אילו רעיונות להציע לבעל/מנהל/עורך האתר. לעיתים, כך תשימו לב, יש תחומים שהאתר עוסק בהם ובוודאי ירצה להרחיב בנושא או תחומים שחסרים לו ויתאימו לו.

  3. חשוב למצוא את ההקשר ולהציע רעיונות רלוונטיים לאותו אתר, שישרתו את האינטרסים שלו בתחום התוכן ואת האינטרסים שלך בלינקים.

  4. אל תשלחו לאתרים הצעה לתוכן עם המאמרים מוכנים מראש. הכינו רשימת רעיונות למאמרים ותנו לאיש הקשר שלכם באתר לבחור מתוך הרשימה רעיונות רלוונטיים. הסבירו מראש שהתמורה לתוכן היא לינקים בגוף המאמר.

  5. תנו לכתב או כתבו בעצמכם לפי הרעיון שאושר טקסט. חשוב לא לזלזל ולזכור שמדובר בטקסט מגזיני לכל דבר, מאמר מקצועי או כתבה מעניינת שגולש שיפגוש בה לא בהכרח יבין את התהליך שהיא עברה עד הגיעה הלום. חשוב מאוד לתת במאמר ערך מוסף כדי לבלוט מתוך כל המאמרים או הטקסטים באתר ועם זאת, לקחת בחשבון את מילת המפתח המבוקשת עמה תרצו לעלות במנוע החיפוש של גוגל ולשלבה גם בכותרת ולא רק בגוף הטקסט. כאן נדרשים פתרונות יצירתיים וזו הסיבה שכדאי לתת לכתבים מנוסים לעשות את העבודה. כמובן שהם יכולים לשאוב השראה מתוך האתר אותו מקדמים ומבעלי הידע באתר זה כדי לשווק בצורה הטובה ביותר את התוכן, אך לא תמיד כאמור יהיה קשר בין מילת המפתח המקודמת לתוכן שייכתב בגלל אופיו השונה של האתר המקבל והאתגר הוא לשזור את מילות המפתח בצורה טבעית בטקסט.

  6. אל תשכחו לשתול בטקסט את הלינקים במילות המפתח ולפי הכמות שהוסכמה על שני הצדדים.

  7. חשוב לפתח מערכת יחסים עם האתרים להם אתם משווקים תוכן, להציע להם מראש סדרת מאמרים או כתבות נוספות, כיוון שמדי חודש תתחייבו לייצא מאמרים. אגב, לרוב הלקוח/האתר אותו אתם מייצגים מתחייב לשלם לכם, משווקי התוכן, על כל מאמר בין אם הוא השתלב באתר או לא, אבל כמובן שיש לחתור לכמה שיותר פרסומים של מאמרים כדי למנף את האתר אותו אתם מייצגים.


שיווק תוכן נולד כצורך לייצא החוצה לינקים בצורה יצירתית ולענות לביקוש לתוכן איכותי. אחד העקרונות החשובים בשיווק תוכן החוצה הוא שיתוף – היכולת לאתר מכנה משותף בין התוכן שאתה מוציא לאתר המקבל ולעניין את הגולשים כדי שהם ירצו ללחוץ על הלינק ולהגיע מהטקסט בו הם פוגשים לאתר שיזם את הטקסט.



* הכותבת הינה עורכת וכתבת תוכן שיווקי ותוכן לקידום אתר בגוגל
SEO, עוסקת בייעוץ תוכן שיווקי לחברות מסחריות ובאפיון ושדרוג אתרי חברה ממותגים ומכירתיים. לפרטים נוספים – korendor@013.net

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

326829521_575297084091424_2739254424070645283_n_1736148176872
davidocvich-monkeytech
עודד טהורי צילמה אפרת קופר