כיצד להיות אפקטיבי בתערוכות בסין ?

אין חדש בכך שהשוק הסיני מהווה נקודת משיכה ליצואנים מכל העולם כמו גם לחברות מישראל, במיוחד בשנים האחרונות. כך, לאור חולשת שווקי אירופה והדשדוש המתמשך של ארה"ב, לא מפתיע שאפילו יצואנים ישראלים זהירים פועלים במרץ לגיוון שווקי היעד שלהם ולנסות להיכנס לסין, הפעם בהצלחה. בהתאם נתוני הלמ"ס, שהתפרסמו לאחרונה, מראים על המשך מגמת העלייה ביצוא לאסיה. היצוא לסין בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם במעל שני מיליארד דולר והציג גידול של כ- 15% לעומת התקופה המקבילה, שנת 2011. גידול יצוא שנתי של כ- 400 מיליון דולר, אינו דבר של מה בכך.



תערוכות מקצועיות הינן מרכיב חשוב בתמהיל התקשורת השיווקית הבינלאומית של כל חברה ועשויות לתרום להשגת יעדים שיווקיות שונים, כתלות בשלב בו מצויה החברה ובאסטרטגיה השיווקית שלה. איתור לקוחות ומפיצים, חשיפת מוצר חדש, חיזוק המותג והיחסים עם שותפים קיימים, הן רק כמה דוגמאות. הדבר נכון במידה זו או אחרת לשווקים שונים ברחבי העולם, אך נכון במיוחד לסין.



הממשלה בסין רואה בתעשיית התערוכות ממריץ חשוב למסחר ולתעסוקה ועושה מאמץ גדול מאוד לקדמו. מאמץ זה בא לידי ביטוי בחשיפה התקשורתית של התערוכות, לביקור של מקבלי החלטות חשובים, כמו גם במגוון הפעילות המשלימה המתרחשת סביב התערוכות. פעילות זו כוללת כנסים, סמינרים והרצאות ומפגשים עסקיים חשובים עם מובילי דעה, שבמסגרות אחרות אינם נגישים בקלות. ברחבי סין מתרחשות אלפי תערוכות בשנה, העוסקות במגוון עצום של נושאים והתמחויות ומתפרסות על שטח תצוגה של מיליוני מטרים רבועים. בבייג'ינג לבדה כ- 500 תערוכות בשנה. כמות המבקרים בתערוכות אלו עצומה. במיוחד כשמנסים לחדור לאזור חדש בסין (כגון בערים מהשכבה השלישית – 3rd Tier), תערוכה יכולה להיות נקודת פתיחה טובה.



יחד עם זאת, הדרך לנצל בחוכמה את ערוץ השיווק הזה אינה פשוטה. בחירת האירוע הנכון, ושילובו בשאר הפעילויות השיווקיות, כך שהיעדים השיווקים אכן יושגו ובעלות סבירה, דורשים חשיבה והכנה. גם השקעה בביתן יקר שבו עברו מאות מבקרים ביום בתערוכה (נפוץ למדי בסין) אין משמעותה הצלחה עסקית מיידית.



בהנחה ונעשתה בחירה מתאימה של האירוע כחלק מתוכנית שיווקית סדורה, אזי עדיין ישנם (לפחות) שני גורמים קריטיים עיקריים להצלחת התערוכה: הראשון – ביקורם של מבקרים רלוונטיים, והשני – יצירת קשר ראשוני משמעותי ברגע האמת, כך שתיווצר עילה מספקה להמשכיות לאחר התערוכה. מבקרים לא רלוונטיים, או פספוס רגע האמת, משמעותם השקעה שיווקית מיותרת.



מסיבה זו, לשיפור ההחזר על ההשקעה, הכינה חברת 'לימפיד' את 'המדריך למציגים בתערוכות בסין'. המדריך מכיל מידע פרקטי היכול לסייע הן בשלב ההכנה והן בשלב הביצוע של התערוכה. המדריך ניתן להורדה בחינם מהלינק הבא: https://limpid.co.il/downloads/exhibitors-guide/



בהצלחה 好运 !



מוטי בלאו 鲍慕磾, מנכ"ל חברת פרוקסי מרקטינג סולושינס בע"מ (www.proxy-ms.co.il), עוסק מעל 20 שנה בשיווק ובפיתוח עסקי בינלאומי ומתמחה באסטרטגיה שיווקית ובניהול ערוצי שיווק בינלאומיים. Chartered Marketer מטעם המכון להסמכה שיווקית של בריטניה (CIM) ומרצה בארץ ובעולם בתחומי התמחותו. motib@proxy-ms.co.il .


אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח