כיצד להפוך את הגולש לרוכש?

היום בעידן בו האתרים בנויים היטב, ידידותיים למנועי החיפוש ומעוצבים להפליא, חברות השיווק יודעות להביא את קהל המטרה שלי לאתר, שם המשחק הוא יחס ההמרה באתר, בין מבקר לבין מבצע.


נראה ששני השלבים הללו בשיווק ברשת מטופלים היטב- יש בארץ אתרים עשויים היטב וחברות לבניית אתרים ברמה גבוהה, כמו גם התייחסות יותר ויותר נכונה לשיווק האתר.

אבל ראינו שיש גם שלב נוסף, שלישי, שלב ביניים בין השיווק לאתר- שלב ההנעה לפעולה או
call-to-action:



  • האם הגולש שמגיע לאתר אכן מבצע את מה שהשיווק התכוון שיבצע?
  • ואם כן, איזה אחוז מהמבקרים עושה זאת.
  • ואז, מה ה- ROI? כלומר כמה עלה לנו כל מבקר שאכן ביצע?

במילים אחרות, כיצד לגרום לכמה שיותר גולשים מבקרים באתר, גם לבצע את הפעולה המבוקשת- קניה, השארת פרטים, רישום למועדון או הורדת ברושור.

התברר לנו שיש פער, יש סדק לא סגור בין האתר לשיווק.
במהלך השנה אנחנו נפגשים הרבה חברות שבנו אתר טוב ומושקע, השקיעו גם בשיווק ומצליחות להביא גולשים לאתר, אבל הגולשים מגיעים וממשיכים הלאה. גם כאשר השיווק הביא גולשים 'איכותיים' המהווים קהל מטרה ממוקד ואמיתי, במקרים רבים יחס ההמרה בין מבקר למבצע היה נמוך, אחוז נמוך מדי של גולשים הפך לרוכשים.


מנהל/ת שיווק- הוצאת כבר משאבים על בניית אתר, ועוד תקציב לא מועט על קידום האתר, עכשיו נותר המאמץ האחרון, כיצד להוציא את המקסימום משני אלה.

זה המקום לציין, שבעבר היה נהוג ליחס חשיבה מסוג זה רק לחברות של מוצרי צריכה, וחברות המציעות
e-commerse מלא.
היום ההתיחסות היא שלכל חברה וארגון, גם כאלה הפונים לשוק העסקי
B-to-B יש מטרות ויעדים מוגדרים, בניתנים לניתור ומדידה, והשואפים להגיע ל- ROI חיובי ככל האפשר בכל יעד. 'הרוכש' אינו בהכרח מוגדר כ-קונה, אלא מבצע את הפעולה הנדרשת, כמו: הורדת תוכנה, רישום למועדון חברים, השארת פרטים על מנת שנצתיג חברה יחזור אליך, הורדת ברושור של המוצר החדש, קריאת מאמר או white paper וכו'.


שיפור יחס ההמרה הינו חלק מתחום רחב יותר- 'הכנת האתר לשיווק', הכולל נושאים נוספים כמו:



  • הכנת האתר לקידום במנועי החיפוש
  • איסוף רשומות לדיוור
  • בנייה נכונה של שרשראות ההמרה
  • בנייה נכונה של דפי הנחיתה
  • הכנת האתר לניתוח התנועה.

יש טענה שיווקית האומרת כי אתר אינטרנט, דינמי וחדשני ככל שיהיה, עדיין נשאר קר ומנוכר, ואינו מניע לפעולה.

אחד הנושאים בתחום שיפור יחס ההמרה, הינו הפיכת האתר לדף נחיתה 'חם ואנושי'.
איך עושים זאת באתר אינטרנט..? אחת האפשרויות היא על-ידי
on-site person


השירות של 'המענה האנושי' כולל בחירת שחקן, בימוי, כתיבת תסריט וטקסט, צילום ועריכה, 'ושידור' של ה- presentor המוגמר לגולשים באתר.
המענה האנושי-אישי הזה תופס את הגולש בשניות הראשונות של הביקור שהן קריטיות אם הגולש יישאר או יעבור למתחרה, פונה לגולש באופן רב מימדי הכולל ויז'ואל, סאונד, תמונה וטקסט, ומנחה את הגולש לכיוון ה-
call-to-action הרצוי.


ראו למשל מה עשה דילר של חברת מרצדס בבוורלי-הילס https://www.bhbenz.com/
לדבריהם שירות זה הגדיל להם את יחס ההמרה באתר בעשרות אחוזים.


טיפול מסוג אחר בהפיכת הגולש לרוכש נעשה ע"י כלי יחסית חדש של גוגל- Google website optimizer


גם מטרתו של הכלי הזה הינה שיפור יחס ההמרה בין כמות המבקרים באתר לכמות מבצעי היעד הרצוי.
כפי שאמרנו, חשוב לזכור – בכל אתר (גם באתרי תדמית) מומלץ בחום לקבוע יעדים לשיווק. יעד אינו רק מכירה בפועל.


גוגל זיהה ש- ארבעה איזורים ראשיים באתר או בדף הנחיתה משפיעים על אחוז ההמרנ לשלב הבא:



  • כותרת עליונה
  • תמונה מרכזית
  • מספר שורות המתארות את המוצר
  • וכפתור הפעולה ( למשל כפתור – add to cart באתרים מסחריים).

ה- website optimizer מחלק את העמוד באתר לארבעה אזורים אסטרטגיים אילו, ובעל האתר מעלה מספר וריאציות לכל אחד מהאזורים:



  • מספר כותרות אופציונאליות.
  • מבחר תמונות.
  • טקסט שונה בכמה גרסאות
  • מספר כפתורים שונים

ה-website optimizer משקלל את הנתונים ובודק את אחוזי ההמרה המושגים עבור כל אחת מהקומבינציות האפשריות של הצלבת הפרמטרים לעיל, ומספק דו"ח המסכם ומציג את התוצאות.
לאחר זמן מה בו מצטבר מאגר נתונים, ניתן לדעת ברמה וודאית מהי הקומבינציה המניבה את אחוז ההמרה הגבוה ביותר, ואפשר לבצע שינויים באתר בהתאם.


הקישור לכלי – https://services.google.com/websiteoptimizer/



טיפים לסיכום:

– יש להכין את האתר לשיווק לפני הוצאת כספי השיווק
– יחס עלות / תועלת
(ROI) הוא שם המשחק בשיווק
– באינטרנט הכל מדיד, אפשר וצריך למדוד יחסי המרה
– יש לבצע טיוב מתמיד ואופטימיזציה של הפעילויות השיווקיות כדי להגיע ל-
ROI חיובי ככל האפשר

בהצלחה!

*הכותב הינו מנכל ומייסד חברת A-2-Z.

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח