כיצד להצליח בשיווק באמצעות כלים מעולם המשחק?


איריס גולני, מנהלת פרויקט מפגש תרבות לעסקים של עמותת שח"ם – איגוד שחקני המסך מראיינת את דרור קרן ואבי גרייניק ומציגה דרך מקורית וחוויתית לרכוש מגוון מיומנויות ניהול, פרזנטציה ותקשורת מעולם המשחק. הממשק בין עולם המשחק ועולם הניהול מסייע למנהלי השיווק והמכירות למנף את ההצלחה המקצועית, השיווקית והעסקית.

שוב זה קרה, יצאתי מעוד פרזנטציה חשובה, אולי החשובה מכולן, והרגשתי שמשהו חסר, זה לא שלא הייתי מקצועית, המצגת הייתה מאוד רלוונטית, המוצר שהצעתי למכירה מאוד חדשני, פונקציונלי ואופנתי, אבל הם ישבו שם מולי- קבוצה של קונים פוטנציאליים, חברי הנהלה של אחת החברות המשגשגות והידועות בתחומן ופשוט "ניפנפו" אותי בנימוס לאחר 10 דקות.



בכל הפעמים בהם ניסיתי למכור את המוצר, הן למשקיעים והן לצרכנים, הבנתי שמשהו חסר. למרות שהמוצר הוא טוב, ואני בטוחה שהייתי מאוד מקצועית עדיין הייתה בי תחושה שלא העברתי את המסרים החשובים בצורה משכנעת וקולעת, שלא הצלחתי לסחוף ולרתק את הקהל, שלא שידרתי מספיק בטחון עצמי, התלהבות וכאריזמה. ולא אחת חלפה במוחי המחשבה עד כמה כישורים תיאטרליים וטכניקות מעולם המשחק והתיאטרון היו יכולים לסייע לי ולכל מנהל עסקים, איש מכירות, מנהל צוות ועובד בארגון, לעשות את ההבדל הקטן בין להיות טוב ללהיות מצטיין, בין להצליח למכור לבין להצטיין במכירות, בין להרשים בראיון עבודה להתקבל לתפקיד החלומות. בעצם מה שעושה את כל ההבדל זה ההצגה, ההצגה הנכונה. הדרך הטובה ביותר ללמוד הצגה נכונה היא בעצם ללמוד משחקנים מצליחים, מעולם התיאטרון והמסך. נכון שאפשר להגיד שכישורים תיאטרליים הינם תכונה מולדת, שקיימת או לא קיימת בנו, אך לדברי דרור קרן, שחקן ויוצר: "ניתן לשפר תכונות אלו ע"י אימון חוויתי ולמידה מעשית."



דרור קרן מנחה ומאמן סדנאות להצגת פרזנטציה ועמידה מול קהל המיועדות למנהלים ועובדים במגזר העסקי.


בסדנאות דרור משלב מהניסיון הרב שרכש במהלך שנים במקצוע המשחק ובפרט בהצגת מופע היחיד שלו "מצד שני.. לדבריו, "במופע היחיד למדתי שהדקות הראשונות שלך מול הקהל, לבדך, הן שיכריעו את ההצלחה של ההצגה, באותן דקות צריך לדעת "לתפוס" את הקהל, לרתק את הקהל לרגש ולסקרן אותו. כאמור,אם ניגש אל פרזנטציה חשובה, פגישת עסקים או ראיון עבודה כאילו אנו שחקנים העולים על הבמה, נבין שטכניקות ותרגילים מעולם המשחק עשויים להעניק לנו כלים משמעותיים להצלחה".




דרור קרן. צילום: אילן בשור


בסדנא מציג דרור כמה נקודות חשובות לתרגול: "איך אתה נראה לפני הפגישה, איך אתה נושא את הגוף שלך, איך אתה מתנסח, איך אתה לוחץ את היד ואיך אתה בונה מתח נכון לרתק ולסחוף את הקהל על מנת להצליח "לכבוש" אותו במהלך הדקות הראשונות של ההצגה".



ההצגה הנכונה של הדברים לא מתמצה בהתעסקות בתפאורה או בהגשה. הצגת התוכן והעברת המסרים מהוות חלק חשוב ממנה.



לדברי אבי גרייניק, שחקן ויוצר מנחה הסדנא "האם אני ברור?":


"לא מעט פעמים יש לנו צורך להיות בהירים כדי להעביר אינפורמציה או חזון לאנשים המקשיבים לנו. לפעמים מרוב שהדברים בהירים לנו, ואנחנו נלהבים להעביר אותם הלאה, או נרגשים מדי כדי להסביר אותם בבהירות לקהל בחדר או באולם, אנחנו שוכחים שאולי יש דרך טובה יותר להסביר, לחדד, ואולי אפילו לרגש ולסחוף את הקהל.




אבי גרייניק. צילום: עדי אורני

הומור?רצינות? השילוב
ביניהם?מה חשוב יותר או פחות כשמדברים?האם יש צורך להבין מיהו הקהל שלנו?האם פרזנטציה זאת "הצגה"? ואם כן,האם היא יכולה להיות כנה ונוגעת ללב?"
כאמן במה ומסך,חשוב לו לגעת בלבם ובמחשבתם של אחרים,משתף אבי גרייניק את משתתפי הסדנא בהגיגים שונים שדרכם יוכלו להפעיל את היכולת "לשלח" את המטען החשיבתי והרגשי בדרך ששואפת להוציא מעצמם את המיטב.



לסיכום, זוהי דרך מקורית , מקצועית ומעשית שדרכה כל אחד יכול לקבל ערכים מוספים וכלים מעשיים, מגוונים, יצירתיים תוך כדי שחרור פנימי, התמודדות עם קיבעונות, התבוננות וחשיבה אחרת על עצמנו ועל העולם בו אנו מנסים ליצור ולהצליח.



פרויקט "מפגש תרבות לעסקים", של עמותת שח"ם הינו פרויקט המציע, בין היתר, קשת רחבה של סדנאות ניהול המפתחות: מיומנויות וטכניקות אשר מסייעות לאנשי עולם העסקים להצליח בהצגה הגדולה לה הם נדרשים בעולם העסקים ובחיים.


את הסדנאות מנחים מגוון רחב של שחקנים בעלי ניסיון רב במשחק, בהנחייה ובהדרכה, ביניהם שחקנים ידועים ומוכרים כמו: אסתי זקהיים, דרור קרן, אבי גרייניק, אורי גבריאל, לימור גולדשטיין, דליה שימקו, מתי סרי, יונתן צ'רצי ועוד.



www.shaham.org.il


mifgash@shaham.org.il

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

mao-43-oo-pm-making-ai-a-key-part-content-tab-2-virtual-twin-712x402
יואב בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
רשת-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_