כיצד להשתמש באפליקציה להפיכת לקוח חד פעמי לקוח חוזר

אז יש לעסק שלכם אפליקציה וחלק ניכר מהלקוחות שלכם אפילו הוריד אותו לסמאטרפון אך השאלה היא כיצד להפיק מהאפליקציה את המקסימום כדי שתוכלו לשמר את הקשר עם הלקוחות בצורה טובה יותר, לתת להם ערך מהשימוש באפליקציה וכמובן להגדיל את ההכנסות של העסק.


באם אתם רוצים לשמור על קשר קבוע עם הלקוח, הרי שאפליקציה למובייל הופכת לכלי שיווקי אפקטיבי ביותר. אפליקציה מאפשרת ללקוח להגן על פרטיותו באמצעות הגדרות המכשיר והיא מעניקה חווית מובייל נוחה יותר ומסודרת יותר (חשוב כמובן להשקיע בממשק נוח וקריא). יחד עם זאת, חשוב להישאר רלוונטי ומעניין ללקוח כדי שלא יעלה על דעתו למחוק אותה מהמכשיר.



הכלל הראשון הוא להעניק ללקוח את התחושה כי האפליקציה מעניקה לו ערך כבר מהרגע בו החליט להוריד את האפליקציה. למשל, כאשר הלקוח מקבל את עדכון ה"דחיפה" הראשון מיד לאחר מכן שמאשר את הצטרפותו, יש לנצל שטח פרסום יקר זה כדי להציע לו הצעה שיווקית מפתה וחד-פעמית כהטבה על שהוריד את האפליקציה, כגון הנחה על מוצר מסוים או תוספת לארוחה (במקרה ומדובר במסעדה או בית קפה).



השלב השני הוא לרכוש את אמונו של הלקוח וכי המשמעות של הורדת האפליקציה היא לא לקבל הודעות מכירתיות ללא קשר אליו אלא באמצעות פנייה אישית המיועדת רק אליו ולא לעוד עשרות אלפי לקוחות אחרים. כדי לעשות זאת, חשוב לפלח את הרגלי הקנייה של הלקוח – אילו מוצרים רכש בעבר, מהן העדפות הקנייה, אירועים אישיים וכמובן משתנים כגון גיל, מין, אזור מגורים ועוד. נתונים אלה יכולים לסייע מאוד בשליחת הודעות אישיות המותאמות ללקוח הספציפי ויעודדו אותו לבצע רכישות נוספות בעסק.



אפשרות נוספות היא באמצעות יצירת מועדוני לקוחות המבוססים על האפליקציה. גם אם יש כבר לעסק מועדון לקוחות, תוכלו לעודד את הלקוחות הרשומים כבר להוריד את האפליקציה ולבצע את ניהול החברות דרכה, למשל, הכנסת פיצ'ר שמאפשר צבירת נקודות באפליקציה (ולא בכרטיס ניקוב, למשל, כפי שבתי קפה ורשתות נוהגות לעשות), בדיקה של מצב החשבון, קבלת הודעות על מבצעים לחברים ועוד.


הפעלת מועדון לקוחות מאפשרת לבצע פעולות שלא קיימות בכלים שיווקיים קיימים. לדוגמא, אחד מלקוחותינו, בעל חנות מותגי אופנה, מחזיק עמוד פייסבוק של עשרות אלפי חברים אך עד שהקים אפליקציה לחנות, הוא לא הצליח לשמור על קשר אישי וישיר מול מועדון הלקוחות. באמצעות האפליקציה הוא יכול להציע לחברי המועדון הצעות אישיות בהתאם למעקב אחר הרגלי הלקוח והעדפות וכן להציע הצעות במועדים אישיים כגון ימי הולדת.



לאחר שכבר יצרתם בסיס של לקוחות נאמנים חשוב למנף את האפליקציה לקידום המותג וחשיפה ללקוחות פוטנציאליים נוספים. כאן הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פייסבוק. באמצעות הרשת החברתית תוכלו להפוך את הלקוח לשגריר שלכם שיפיץ את ההמלצה אודותיכם הלאה. מחקרים מצביעים על כך שהגורם המשפיע ביותר על ההחלטה האם לרכוש מוצר או שירות היא ההמלצה של חבר או בן משפחה ולכן כדאי להתבסס על כך ולבצע קמפיין קידום מכירות המשלב בין האפליקציה לבין הפייסבוק. למשל, לשלוח הודעה באמצעות האפליקציה אל הלקוחות ולהציע להם לשתף את חבריהם ברשת החברתית על הרכישה שביצעו תמורת קבלת הטבה מסוימת. חשוב מאוד כמובן לשמור על מינון נכון שלא יעמיס על הלקוח ויגרום לו תחושה של כעס ומרמור בשל הצפת הודעות.



שנת 2015 בפתח ואתם נדרשים לתכנן את הפעילות השיווקית ולהגדיר את המטרות המכירתיות. אפליקציה היא בהחלט דרך מצויינת לעמוד ביעדים אלה בהצלחה. אנחנו כאן כדי לסייע לכם.



הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת BitFix, המתמחה בפיתוח ואספקת אפליקציות לעסקים קטנים-בינוניים

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח