כיצד להתמודד עם ה- SMS ?

ה- SMS הוא כלי חשוב מאין כמוהו לתקשורת בין אישית והוא היום ללא ספק חלק חשוב ובלתי נפרד מהחיים האישיים והעסקיים שלנו ( שימו לב שגם האכילה כיום הינה חלק בלתי נפרד מהוויה האנושית שלנו ולמרות זאת רובנו או לפחות חלקנו מנסים להפטר מהחסרונות של האכילה באלף סוגים של דיאטות ומכוני כושר ) . אז פעם היינו בוכים על האי-מייל והיום הגיע זמנו של ה- SMS שהפך להיות צרכן זמן ובעיקר גונב זמן ותשומת לב מהיכולת שלנו לעבוד ולנהל. אז לכל מי שמרגיש שה- SMS גונב לו את תשומת הלב שהוא היה רגיל לקבל בדיוני הנהלה או סתם בשיחה רומנטית עם האישה מצ"ב 5 טיפים של עשה ואל תעשה במסגרת החיים שלנו עם ה- SMS.


SMS – מי גנב לי את העובדים שלי ? : פעם שהיינו יושבים בישיבה כל דיון היה דיון כולל ויכוחים , ( ובלהט הדברים אפילו צעקות ) וכולם היו משתתפים בדיון ( חוץ מכמה מנהלים מעצבנים שהיו מביאים את הניירות שלהם וקוראים דואר נכנס …) . אח"כ התחילו להיכנס הלפטופים לישיבות והישיבות והדיונים הפכו להיות יותר רגועות כי כל אחד עסק באי-מייל שלו עם הלפטופים ( למעט הדובר שלצערו הרב היה צריך לדבר ….). אח"כ התקבלה החלטה שאין יותר לפטופים בישיבות ( נוהל שהיה חשוב במיוחד לגבי הגברים שהשתתפו בדיון כי כידוע , גברים לא ממש יודעים לעשות מספר דברים במקביל) אבל אז הופיע ה- SMS ככלי המשחית של תשומת הלב. לפתע למדנו כולם לתקתק SMS בכתיבה העיוורת כאשר כל המשתתפים בדיונים עם הידיים למטה מתחת לשולחן והראש בעננים כי חושבים מה לכתוב ולמי לכתוב את ה- SMS הבא. רמת ההקשבה בישיבות יורדת פלאים ובדרך השאלה הפופולארית הינה : אתה יוכל לחזור שנית ? . בקיצור הגיע הזמן להתחיל כל ישיבה באיסוף הסלולאר בקופסא בצד ובמידה ויש מקרה חרום ( הילד לבד , הבעל/האישה נסעה לחו"ל ) תן את המכשיר למישהו מחוץ לישיבה שיוכל להיכנס במידה ויקרה מקרה חרום.


SMS – בתחרות עם הזמן : אין ספק שלמי שאין SMARTPHONE כתיבת ה- SMS הינה עבודה קשה וטרחנית. לוח המקשים שכולל מעט מדי מקשים, חייב את ממציאי ה- SMS להמציא את הרעיון של הקשה כפולה והקשה משולשת על מנת לכתוב את האותיות השונות …. רב המשתמשים ( וזה די מפתיע) לא משתמים באופציה של איות אוטומטי ( הרב לא מכירים ורבים מבין אילו שמכירים הדבר לא נוח להם כי הם לא התרגלו ותרגלו). ההמלצה שלי – אם אתה רוצה לשפר את יכולת ומהירות הכתיבה שלך – אלא תהסס ותשמש באופציית האיות האוטומטי. אם זה לא נוח לך על תתייאש כי אחרי קצת תרגול ויום של עבודה אתה תראה שאתה כותב הרבה יותר מהר …..


SMS – מי זה דופק על הדלת שלי ? התופעה כמעט הכי מעצבנת בעולם ה- SMS הינו SMS שהגיע ממשהו שאתה לא מזהה. מכיוון שלכאורה כל החברים שלך צריכים להיות מזוהים ברמה שמית על בסיס מספר הטלפון שלהם , רבים שולחים את ה- SMS ללא ציון של שם. בפועל פעמים רבות המכשיר לא מזהה את המספר ( למשל בחלק מהמכשירים עם מספר הטלפון קוטלג תחת מספר שמות אז כאשר יכנס טלפון מאותו מספר הוא לא יזוהה). עכשיו אתה בדילמה. האם לא לענות כי אתה לא יודע מי כתב את ה- SMS ? האם לשאול מי זה ואז לקבל תגובה נעלבת ( האם יכול להיות שהמספר שלי לא מופיע אצלך בספר הטלפונים ???) או לנסות לנהל דיאלוג עם כותב ה- SMS מבלי לדעת על מי מדובר ( ולפעמים גם על מה מדובר ?). ההמלצה שלי : עדיף להיחשב 5 דקות טיפש ולשאול מי זה מאשר להישאר טיפש כל החיים ואם הצד השני נעלב תמיד אפשר להסביר ( גנבו לי את המכשיר , המכשיר התקלקל , אתה מופיע אצלי תחת הרבה שמות כי אני אוהב אותך ולכן המכשיר לא מזהה אותך ועוד ..)


SMS – יש לי יום יום חג …. אין ספק שהתופעה הכי מעצבנת בעולם ה- SMS הינה הקלות הבלתי נסבלת שאנשים שולחים לך ברכת שנה טובה או חג שמח. רבים מאתנו כחלק משמירת הקשר נכנסים לספר הטלפונים , מסמנים את כל הטלפונים ובלחיצת מקש שולחים "כאילו" ברכה אישית כל הרשומים בספר הטלפונים ( כולל כאלה שדברנו איתם אולי פעם אחת בחיים). ההפצצה של הברכות שאתה מקבל במהלך החג מאוד מעצבנת ( כולנו מכירים את התופעה של רצף הצילצולים של כניסת ה- SMS בארוחות הערב של ראש השנה וליל הסדר שמגיעה לכל מי שמשתתף בארוחה). הדבר בעייתי במיוחד עם אתה "יקה" ומרגיש צורך לענות לכל אחד ואחד … או שההפצצה גורמת למילוי הזיכרון של המכשיר עד תום. בנוסף כשחושבים על כך מהצד של הארגון מדובר גם בהוצאה מאוד כבדה לחברה מכיוון שהעובדים שיש להם מכשירים סולאלרים נוהגים לבצע את ההפצה בשם חשיבות הקשר עם הלקוחות והעמיתים לעבודה. בפועל כיום אף אחד לא מעריך את הברכות הסטנדרטיות והסדרתיות ( ויש אפילו שכועסים על כך ) וכך יצא שכרנו בהפסדנו. ההמלצה שלי : להוציא נוהל שאוסר על הוצאת SMS לכל רשימת התפוצה ולשוח רענון הנוהל לפני כל חג ( אפשר גם ב- SMS).


SMS – דברים נוספים שאפשר לעשות איתו… למרות כל האמור בסעיפים הקודמים ה- SMS הוא גם כלי חשוב ומועיל ואם יודעים לעבוד איתו נכון הוא יכול לשפר לך את העבודה ואת איכות החיים. מספר טיפים ושימושים נוספים שאני עושה עם ה- SMS. ברמת הנוהל אני מקבל ב- SMS את תאריכי הימי הולדת של לקוחות ועובדים על מנת שאוכל להרים להם טלפון. אני מקבל את כל ההודעות שנכנסות אלי למשרד ב- SMS ואני גם משתמש בשירות של חברות הסלולאר שמאפשרות לך לקבל ב- SMS הודעה על כל טלפון שנכנס למכשיר כאשר המכשיר היה סגור.


* הכותב הינו מנכ"ל משותף ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל

אולי יעניין אותך

''ד אביחי יהוסף
נקיון
 בגג

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח