כיצד לכתוב טקסט משכנע?

איך בכלל ניגשים לכתיבת תוכן? איך יודעים מה להוסיף? מה מדגישים? כל התשובות לשאלות האלה מתחילות בשאלות חדשות…קחו דף נייר ועט לפני שאתם ניגשים למלאכת הכתיבה ותתחילו למפות את הטקסט שלכם.


מה המטרת הטקסט?


טקסט בלי מטרה מוגדרת נשאר טקסט ללא הבנה מוגדרת. טקסטים מסוימים באים להציג את החברה ואת היתרונות שלה, טקסטים אחרים הם יותר מכירתיים באופיים ומטרתם להניע לפעולה מיידית. לפעמים, המטרות משתלבות זו בזו. כשיש מטרות מוגדרות ניתן גם לייצר הירארכיה נכונה בטקסט, לדעת עם איזה נושא לפתוח ובאיזה דרך אפשר לקדם את הפעולה הרצויה.


מה אתם מוכרים ומה אתם מציעים?


חשוב להבחין שמה שאתם מוכרים הוא לא בהכרח מה שאתם מציעים. אתם אולי מוכרים ביטוח, אבל למעשה אתם מעניקים ללקוח שקט נפשי ותחושת אחריות. אתם אולי מוכרים וילונות אבל מעניקים ללקוח שלכם פתרון עיצובי ואווירתי. אני למשל, קופירייטר שכותב מילים ויוצר רעיונות, אבל התוצאה עבור הלקוח היא מסרים עסקיים ופתרונות שיווקיים. כלומר, בשלב הזה המטרה היא לצאת מתפקיד נותן השירות, להיכנס לנעליו של הלקוח ולהבין אלו תועלות השירות שלכם מגלם. זה שלב מאוד חשוב בביסוס המסרים שלכם. תכינו רשימה של כמה שיותר מסרים שכאלה. פרקטיים ורגשיים כאחד.


למה אתם עושים את זה טוב יותר מאחרים?


היתרון שלכם צריך להיות ברור ומוחשי. במיוחד כשמדובר במדיה מקוונת, שבה המתחרים שלכם רחוקים מכם מספר הקלקות עכבר. הבידול שלכם צריך להיות ברור ולהשתמע באופן מפורש וגם באופן עקיף. כלומר, פעם אחת אפשר לספר באופן מפורש מה היתרונות שלכם, לתמוך זאת בנתונים מספריים, עדויות של לקוחות, הישגים בולטים או הסמכות, אך חשוב לזרוע את המסרים האלה בצורה מעניינת באופן שיצור הבנה, אישוש לבידול ותחושה תומכת. כך, היתרונות יקלטו הן באופן מפורש והן ברובד עקיף.


מה התוצאות של כל זה?


אם עד עכשיו דיברנו שיווק, עכשיו הגיע הזמן לדבר מכירות. זה השלב שבו צריך לשים את הקלפים על השולחן ולומר – מה אתה מקבל תמורת הכסף שלך. הנקודה הזאת כל כך חשובה ולצערי טקסטים רבים מידי מתעלמים ממנה. תהיו פשוטים, ענייניים ומדויקים. טכניקה נפוצה ויעילה לספר את התוצאות היא לדרג אותם בתבליטים (Bullets).


איך אתם עושים את זה?


אם הקורא הגיע לסעיף הזה הצלחתם בגדול. הוא הבין מה אתם נותנים לו ומעוניין לגלות איך בעצם אתם עושים את זה. זה המקום לרדת לעומקן של טכניקות, שיטות, תפיסות שירות ולתאר את מרכיבי הפתרון או המוצר. חשוב להקפיד שלא לפרט יתר על המידה. פעמים רבות קהל היעד הראשי שלכם יהיו דווקא מקבלי ההחלטות ולא הגורם המקצועי מולו תעבדו, ולכן חשוב לספק מידע בשפה שתהיה ברורה גם לדרג הניהולי וגם לדרג המקצועי.


מייק אן אופר דיי קאנט ריפיוז


גנגסטרים זה אחלה לטקסטים שיווקיים. המשפטים שלהם גורמים לעסקאות להיסגר מעצמן. קחו למשל את זה "I have a proposition for you" – תשומת הלב שהוא מושך ורמת העניין שהוא מייצר מדהימים. עם אותה נחישות ואסרטיביות גם כדי לסיים טקסט. הרשמה לניוזלטר, הגעה לערב מבוא או כניסה לאתר לצורך בירור פרטים נוספים הן דוגמאות פשוטות למטרות שיווקיות חשובות. בהצעה השיווקית שווה להשקיע מחשבה ולהשחיז מספר משפטים שימקדו ויגישו את ההצעה בצורה אפקטיבית.


לסיום, כלל הזהב: לפני שאתם כותבים טקסט תתרחקו מהמחשב. לא משם מגיעות התשובות ולא שם נוצרת התוכנית. קחו דף ועט, תענו על השאלות, תדרגו את התשובות לפי רמת חשיבות ותראו שפתאום נותר לכם להשלים כמה כותרות (ראשיות וביניים), מספר משפטי קישור והטקסט שכתבתם – עובד לא רע בכלל.


*הכותב מספק שירותי קופירייטינג ופתרונות שיווקים. פרטים נוספים באתר: www.filin.co.il

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח