כיצד למקסם את מספר הגולשים באינטרנט ובמובייל באמצעות פסיכולוגיה?

בימים בהם הטאבלטים והמכשירים הסלולריים הניידים הופכים לחלק בלתי נפרד מהרגלי הגלישה שלנו, נשאלת השאלה איך מנגישים את האתר וכיצד ניתן למקסם את רווחיותו בכל הפלטפורמות – המחשב, הסמארטפון והטאבלט. כידוע, גיבוש אתר המותאם ישירות לצרכי הקבוצה או המותג היא דרישת בסיס בעידן הדיגיטל הרב-ערוצי ודורשת הנדסת אנוש מפורטת – המותאמת לכל קהלי היעד ולהתפתחות הטכנולוגית המואצת.



נעים להכיר, קהלי יעד


אם אתם רוצים להגדיל את רווחיות האתר, כדאי לזכור כי בניית אתר עסקי נכון דורש קשת רחבה של מיומנויות, שיאפשרו לגשת ישירות לכל אחד מקהלי היעד ולנצל את הפלטפורמה להענקת שירות מהיר ומדויק. את התהליך יש לפתוח באפיון מדוקדק של האתר, כולל הגדרת קהלי היעד והמטרות שיובילו לאתר שלכם. לאחר ביצוע תחקיר שיווקי מקיף, הכולל גם אלמנטים של קידום ושיווק ליום שאחרי עליית האתר לאויר, יש לעבור לפיתוח תסריטי שימוש, שיבטיחו כי האתר יעניק מענה מדויק לכל אחת מדרישות הגולשים. רק בשלב זה נתפנה לעיצוב ונראות האתר, שעם עיצוב גרפי מדויק ועבודת תוכן נכונה יבטיחו שיווק וקידום במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. התאמת האתר לסביבת המובייל תגדיל עוד יותר את סיכוי הדירוג הגבוה של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, בעיקר כאשר מחפשים בגוגל דרך המובייל. יש לזכור כי הרחבת קהלי היעד דורשת מאתנו הנגשה של האתר גם לגולשים בעלי מוגבלות – מהלך המאפשר לנו ליהנות מקידום טוב יותר במנועי החיפוש, בראשם Google.



תחשבו כמה שנים קדימה


פעמים רבות נשאלתי על יתרונות הפיתוח בארכיטקטורת מונחית שירותים (SOAService Oriented Architecture) לעומת פיתוח ממשקים ישירים למערכות פנימיות. אז נכון שהאפשרות לפיתוח ממשקים ישירים קורץ מבחינה כלכלית, אך פיתוח בארכיטקטורה מונחית שירותים הוא תנאי בסיס לאפקטיביות של האתר. פיתוח כזה יאפשר לכם ליהנות מאתר מודולרי בו שכבת הלוגיקה העסקית, התצוגה והאינטגרציה למערכות הפנימיות מופרדות זו מזו. יתרון זה מאפשר עדכונים דחופים, ריענון פשוט של מיתוג ותכני האתר והתאמת הפלטפורמות לחידושים בערוצים השונים ביניהם המובייל. כיום האתר יכול לזהות מהיכן מגיע הגולש (אינטרנט או סלולר) ולהתאים את חוויית הגלישה למכשירים השונים. התאמה זו מבוססת על תשתית טכנולוגית לצד גיבוש של תכנים ועיצוב בהתאמה לסלולר – בו הגולשים מבלים פחות זמן באתר ויעדיפו אתרים פשוטים, מהירים ונגישים.



מה שהסלולר לימד את הרשת


את חשיבות המהלך המחיש לנו סטיב ג'ובס, מייסד Apple, שעשה מהפכה בהנדסת האנוש הממוחשבת – אנו נדרשים להמשיך ולפתח את השיח בין האינטרנט לפלטפורמות המובייל השונות – כך שכל גולש ייהנה מחוויית גלישה מהנה, מספקת ונגישה. כך, לדוגמה, אתר המבקש להגדיל את החשיפה ברשת צריך לבצע התאמות: בגרסה הסלולרית מומלץ לספק לגולשים טקסטים קצרים יותר, בטבלט להעלות מאמרי מגזין ערוכים בקצרה וברשתות החברתיות להפיץ פוסטים יומיים עם מידע על האטרקציות, בנוסף לכך יש לקשר את האתר עם הרשתות החברתיות המובילות, ולהציע מענה מורחב יותר לתכנים המופיעים ברשתות – זאת במטרה ליצור טראפיק לאתר. פעילות זו תאפשר להגדיל את חשיפת המותג ולהעלות את הרווחיות באתר בזכות התאמת התכנים לכל אחד מהמכשירים הניידים. שכן, בעולם מרובה הערוצים: גמישות ונגישות היא שם המשחק.



יאיר ששון – סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת פיונט טכנולוגיות

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח