כיצד לעודד לקוחות לקנות בחנות המקוונת שלך?

כל בעל עסק שיש בבעלותו אתר עם חנות מקוונת צריך לקחת בחשבון את נושא האבטחה. לתוקפים הווירטואליים ברשת יש עניין רב בפרטים אישיים, סיסמאות ובמיוחד בפרטים פיננסיים למגוון מטרות, החל מהונאות כרטיסי אשראי ועד לגניבת זהות. וכשתשומת הלב מתמקדת בכסף הם יעשו כל מאמץ כדי להישאר בסביבה או יותר נכון, על הרשת. הגולשים שמודעים לסכנות, נעשים יותר ויותר בררנים לגבי האתרים שבהם הם מוכנים לבצע רכישות.



לכן, אבטחה היא לא רק שרות לקוחות עם רמת אחריות גבוהה או יחסי ציבור טובים לעסק – אבטחה היא גם גורם שמקדם מכירות!



לקנות או לא לקנות?


גולש שלא ירגיש בטוח לגבי קנייה באתר, יעזוב מבלי לבצע רכישה, לא יחזור לאתר וגם עלול לכתוב על זה באחת מהרשתות החברתיות, דבר שמעביר מסר שלילי שקשה אחר כך לתקן. לכן, שווה להקדיש לנושא החשוב הזה תשומת לב ראויה.



בין אם אתה עומד להקים חנות מקוונת ובין אם כבר יש לך חנות פעילה, בדוק את הנקודות הבאות:



1. SSL (Secure Sockets Layer) – זהו הסטנדרט המקובל להעברת מידע מאובטח באינטרנט. פרוטוקול SSL מאפשר לדפדפן של הגולש לתקשר עם האתר שלך ולהקים ערוץ תקשורת מוצפן. באופן כזה מידע פיננסי עובר בצורה מאובטחת בין הגולש (הקונה) לבין האפליקציה (החנות) באתר. הצפנה זו יכולה להתבצע עם SSL שיתופי או פרטי. SSL שיתופי הוא אמנם זול יותר אבל יש לו חסרון משמעותי: במקרה שמפילים את השרת, כל המידע של כל הלקוחות, נחשף בבת אחת. כך שגם אם אף אחד לא התכוון לגנוב נתונים דווקא מהעסק שלך, הם ייחשפו בכל מקרה. לעומת זאת, SSL פרטי מאפשר אבטחה ברמה גבוהה יותר וללא "שותפים" בלתי רצויים.



2. שמירת נתונים רגישים במערכת ניהול תוכן – תקן
PCI DSS (Security Standards Council Payment Card Industry), קובע את דרישות אבטחת המידע לנתוני כרטיס אשראי, שנמצאים ברשותו של בית העסק. התקן חל על כל הגורמים הקשורים למערכות התשלומים בכרטיסי אשראי, והוא מגדיר את כללי הטיפול, האחסון, וההגנה על הנתונים הרגישים של כרטיסי האשראי – מספר הכרטיס, תאריך תוקף, מספר בטחון ומספר זהות. חברות האשראי אוסרות על אתרים שבהם מתנהלות עסקאות אונליין, שמירה של נתוני אשראי מלאים במערכת ניהול תוכן. לדוגמה, שמירה בטוחה של מספר כרטיס אשראי מפצלת באופן אוטומטי את המספר כך שמחציתו נשלחת למערכת ניהול התוכן, ואילו החצי השני נשלח באימייל למנהל המערכת. כתוצאה מכך, כדי לחשוף את מספר הכרטיס המלא, צריך לפרוץ גם לאתר וגם לאימייל וזה כבר הרבה יותר מסובך.



כדי לוודא כיצד מתבצעת שמירת נתונים במערכת, בעלי אתרים פונים בדרך כלל לחברה לבניית אתרים או לחברה שמספקת אותם כשירות תמורת דמי מנוי חודשיים, ומקבלים את המידע הרלוונטי.



יחד עם זאת, פה ושם יש חברות שמבטיחות ללקוח שמירת נתונים תקנית בעוד שבפועל הנתונים נשמרים במערכת ניהול התוכן במלואם ועלולים להיחשף לגורם שלישי. כך קורה שבעלי אתרים חותמים על טופס התחייבות לחברת האשראי, בתום לב כמובן, בעוד שבפועל המערכת שלהם לא עומדת בדרישות.



איך תוכל לבדוק את זה? אם החברה מאפשרת תקופת ניסיון, זו הזדמנות מצוינת עבורך לבדוק את האתר המוצע, ולבצע כמה עסקאות אונליין כהדמיה. לאחר מכן, כנס למערכת ניהול התוכן ובדוק כיצד נשמרו הנתונים הרגישים. אם הם נשמרו במלואם זה אומר שהמערכת אינה בטוחה, מפני שבמקרה של פריצה לאתר, כל מי שקנה דרכו נחשף למעשי מרמה. במידה והחברה אינה מציעה תקופת ניסיון, לא תוכל לבדוק את שמירת הנתונים ולכן הפתרון הוא לעבוד עם חברה מומלצת בעלת מוניטין עם רשימת לקוחות ידועה.



מספר הולך וגדל של מקרי הונאות כרטיסי אשראי מחייבים בעלי עסקים להקפיד על עקרונות אבטחה בלתי מתפשרים.


ארגון APW (Anti-Phishing Working Group) דיווחה על "Avalanche" כינוי לכנופיית ההונאות המקוונות הפעילה ביותר בעולם. ל-Avalanche יש תשתית מתקדמת והיא אחראית לשני שליש מכל התקפות ההונאה שתועדו במהלך 2009. במשך אותו זמן, היא פגעה ביותר מ-40 מוסדות פיננסיים, בשירותי אונליין ובאתרים של מחפשי עבודה. זאת ממש מלחמה – ככל שהתעצמו ההתקפות, כך השתכללו גם אמצעי ההגנה ונעשו יעילים יותר. ולאחר שהתשתית של הכנופיה נפגעה בסוף 2009, פחתה פעילותה בצורה משמעותית במהלך 2010.



האינטרנט היא מערכת ציבורית שבה ניתן לעקוב ולאתר כל עסקה – לכן פרטיות, הגנה ואמינות הם כה חשובים. כשהלקוח שלך ישאל את עצמו "לקנות – או לא לקנות?" עליך לתת לו את כל הסיבות המצוינות להישאר באתר ו-לקנות!



הכותבת הינה מנכ"לית פרומו ומנהלת פרויקט GetID – אתרים מעוצבים בבניה מקצועית, בדמי מנוי חודשיים. מערכת ניהול התוכן של GetID מיישמת את תקן PCI DSS.

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח