כיצד לעשות לעצמך יחסי ציבור?

הרעיון מאחורי יח"צ הוא לייצר אייטם שיעניין את המדיה לפרסם, מבלי לגבות מכם כסף. אבל כמה באמת מעניין שהשקתם קו חדש לתחתוני ילדים ללא תפר? מאמר זה מלמד כיצד לייצר אייטם כמעט מכלום.


קיימות שתי אפשרויות לייצר אייטם מכלום:
1.
ליזום אירוע או פעילות אשר תהיה מעניינת.
2.
לזהות משהו בחברה כיום "ולהוציא ממנו את המיץ" שיעניין את התקשורת


תחת הכותרת הראשונה נופלות האפשרויות הבאות:


הפקת סקר או דוחיצרו סקר בין הלקוחות או הספקים שלכם ואשר עשוי לעניין את התקשורת. סקר שנעשה עם מכון סקרים מוביל, יקבל יותר אמינות בעיני התקשורת. בסקר מעבר לשאלה "מי החברה הטובה ביותר" שבה אתם תופיעו בתקווה ראשונים, שאלו על העדפות הצרכן לפני הקנייה, מספר המוצרים שיש לו בבית וכדומה. סקרים כאלו מוצאים דרכם לרוב למדורי הכלכלה, אך ניתן להגיע גם למדורים אחרים אם הנושאים מעניינים מספיק וקולעים לתקופה רלוונטית (סקר "מתי הכי טוב להביא ילדים לעולם" (מטרנה, האם מישהו מנוי על ניוזטלר זה?) למשל או דוח על התאונות הנפוצות בחורף וכיצד להימנע מהן (משרד התחבורה? אין מצב. אולי מישהו מעמותת "אור ירוק" מקשיב.


הפקת אירוע זה יכול להיות אירוע השקה אליו מוזמנים סלברטיס (הופך לנדוש יותר ויותר) או קהל הלקוחות אם הקהל רחב מספיק ורלוונטי לעיתון (הזמינו את הכתבים הרלוונטים כמובן). גבינות תנובה הגדילו לפני מספר שנים ושכרו מפגינים שתבעו ברחובות הערים גבינה צהובה יותר, או משהו דומה. וכך הפכו לאירוע חדשותי של ממש.


תחת הכותרת השנייה נופלות האפשרויות הבאות:


זהו תאריך רלוונטי וצרו סביבו סיפור למשל 100 שנים ליד שרה (מצריך שיהיו 100 שנים לארגון, אבל פעמים רבות לשיקולכם ניתן לבחור מספר תאריכים ממתי לספור). וכעת שתפו תמונות נוסטלגיות וכדומה. גם מאה שנים לשוקולד פרה של עלית זה סיפור שיעניין צרכנים רבים במיוחד אם יורדים לארכיון ומוצאים סיפורים על הפרה שהייתה הדוגמנית לעטיפה הראשונה, שהייתה ידועה בקיבוץ כפרה המניבה ביותר (המצאה שלנו כמובן). אז מה אתם יכולים לחגוג בקרוב?


שתפו את העיתונאים עם נתוניםהמדורים הכלכליים אוהבים לדעת מה ההכנסות שלכם ושל השוק כולו. מהם הסגמנטים של הלקוחות בשוק, מי צומח ומי לא וכו'. מדורים אחרים גם יתעניינו לנתונים פיקנטיים שונים: הלקוח הכי מוזר שהיה לכם, הפנייה הכי מרגשת שקיבלתם, השיא ששברתם באפייה לתוך הלילה וכו'. גם כאן, נסו להתאים זאת תקופה (שיא אפיית המצות לפני פסח, הסטטיסטיקה על משתתפי קורס הפסיכומטרי שמתחתנים, לקראת טו באב וכדומה).


כעת לאחר שזיהיתם את האייטם, עליכם לוודא שהוא כתוב היטב ומוגש לכתבים הרלוונטים. בין אם אתם כותבים קומוניקט בעצמכם או עוברים על קומוניקט (הודעה לעיתונות) של חברת יחסי ציבור.


*הכותב הינו מנהל אתר אסטרטגיה שיווקית המהווה אנציקלופדיה בעברית לתחומי האסטרטגיה והשיווק

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח