כיצד לשפר את שיעור הנטישה מאתר אינטרנט?


דף אינטרנט אפקטיבי מושך מבקרים דרך מנועי חיפוש. השלב הבא הוא לדעת איך גם לשמור אותם באתר. הגולש המודרני כבר לא נשאר לבקר בכל אתר שהוא מגיע אליו מתוך אמפטיה, הוא יודע מה הוא מחפש ומצפה למצוא זאת במהירות. אם הם לא ימצאו את מבוקשם בעמוד אליו הם הגיעו, או במרחק קליק אחד ממנו, הם יעדיפו לחזור למנוע החיפוש לצורך מציאת התאמה טובה יותר.

מהו שיעור הנטישה?
"
שיעור הנטישה" (BOUNCE RATE) הוא מונח המודד את שיעור הגולשים שבוחרים לעזוב את האתר לאחר מספר שניות קצר של ביקור שיעור נטישה מחושב לפי מספר המבקרים בעמוד מסוים שבוחרים לעזוב את העמוד בתוך מספר שניות בלי להמשיך לעמודים אחרים באתר ומחולק במספר הכולל של המבקרים בעמוד.
אם שיעור הנטישה הוא גבוה (מעל 50%) , ככל הנראה ישנה בעיה בעיצוב או בתכנים של האתר.

איך אפשר לשפר את שיעור הנטישה?
.1
טעינת עמודים מהירה- אתר אינטרנט איטי, עלול לגרום לגולש לחשוב כי מדובר בתקלה, ולכן הוא עלול לסגור את החלון הפעיל – דבר שנחשב כנטישה.

2. עיצוב מקצועי – עיצוב מקצועי משדר רצינות ומקנה לעסק חזות מקצועית. עיצוב טוב מושך את העין מבחינת תמונות וצבעים , עימוד אסטטי וכן שימוש בפונטים קריאים . העיצוב המודרני של אתרים שם דגש גם על שימושיות ויכולת ניווט טובה. גולש שיוכל להגיע בקלות למידע מקצועי נוסף ו/או ישירות למידע הוא מחפש מהעמוד אליו הוא הגיע , ימשיך את הגלישה באתר שלך לפני שהוא סוגר ומדפדף הלאה.

3. חידוד המסר – כל עמוד באתר שלך צריך לתת כבר במבט הראשון תשובות ל-3 שאלות בסיסיות: "מה יש בעמוד הזה?", "האם זה בשבילי?" ו – "למה אני צריך להיות כאן?"
גולש שלא ירגיש מיד שהוא "בבית", באיזה חדר הוא מצא, ואיך להגיע לסלון בקלות, לא ימשיך להתארח אצלך.

כדאי לתכנן מראש מסלולי ניווט נבחרים, כך שבכל עמוד מלבד יכולת ניווט באמצעות תפריט, יהיו גם קישורים בולטים למאמרים מקצועיים רלוונטיים, קישור לעמוד עם המוצר/שירות עיקרי שאתם מציעים, הפניה לשירות לקוחות והצגת מספר טלפון בולטת למקרה שהלקוח מעדיף להמשיך את האינטראקציה עם סיוע אישי יותר.

לסיכום
הסיבה העיקרית לנטישה מהירה יחסית, היא תחושת חוסר בהירות אצל המבקרים לגבי איכות ומקצועיות התוכן שקיימים בעמוד בו הם נמצאים. הדרך הטובה לטפל בכך היא שדרוג התכנים והעיצוב של האתר על מנת שישדרו מקצועיות ברמה הנהוגה בענף בו אתה עוסק וכן הוספה של הפניות לתוכן נוסף שיעזור לגולש למצוא את דרכו באתר בנתיב שישכנע אותו כי הוא הגיע לחברה רצינית ומקצועית שאיתה הוא רוצה לעשות עסקים.


*הכותב הינו מנכ"ל חברת "Dreamview " החברה לבנייה וקידום אתרים באינטרנט


אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח