כיצד מודדים הצלחת פרסום באינטרנט ?

תורת הפרסום באינטרנט נמצאת בחיתוליה בארץ והקריטריונים למדידת הצלחה או כשלון של קמפיין ברשת לא התגבשו עדיין. המצב העגום השורר בעולם הפרסום הישראלי מבחינת היערכותו לחדירת מדית האינטרנט מקשה על קביעת סטנדרטים, שכן קיים מחסור חריף באנשי פרסום שהתמקצעו בנושא האינטרנט ומסוגלים לתת פתרונות.

קיימים כיום משרדי פרסום ספורים בלבד המסוגלים להרים ולנהל בכוחות עצמם קמפיין אינטרנט, שינוהל בצורה מקצועית מבחינת בחירת הקונספט, ההפקה ופריסת המדיה.

המדד המקובל כיום בקרב המפרסמים הינו CTR (אחוזי הקלקה) המודד את אחוז הגולשים המקליקים על הבאנר מבין כלל הנחשפים אליו. אולם נתון זה אינו בהכרח החשוב ביותר, ואינו מבטא תמיד הצלחת קמפיין. ישנם מדדים רבים אחרים שעל-פיהם ניתן לבחון את הצלחת הפרסום ברשת: כמות נרשמים ומשאירי פרטים, דפים נצפים לאלף חשיפות, הגברת המכירות, זמן שהייה בעמוד הפרסומי ועוד.

כאשר מטרת הפרסום ברשת למשל, היא להגביר את רמת הזכירות למותג והבאנר עוצב כדי להשיג מטרה זו, הרי של-CTR אין כמעט משמעות. אם מטרת הקמפיין ברשת היא ליצור מאגר נתונים של נרשמים, אחוז הקלקה גבוה אינו מבטא בהכרח הצלחה, אלא כמה מבין כל אותם "מקליקים" גם מילאו את שאלון הפרטים לאחר ההקלקה.

בסופו של דבר, הנתון שעל פיו תמדד הצלחת הפרסום ברשת צריך להקבע נקודתית עבור כל קמפיין וקמפיין לאור מטרתו של הקמפיין הספציפי.

* הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי בחברת E-Dologic המתמחה בפרסום באינטרנט.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח