כיצד מסייע מחקר שוק להפיק את המקסימום מהפרסום?

כמה פעמים בעבר פרסמת מודעה בעיתון, פרסומת ברדיו, או ששלחת מסרים בדיוור ישיר ושאלת את עצמך: "האם זה באמת הביא למכירות או השפיע על דעתו של מישהו?" אם שאלת את עצמך את השאלה הזו, אז אינך לבד. רוב בעלי העסקים שואלים את עצמם בקביעות האם פרסום עובד ואם הוא עובד כיצד הם יכולים למקסם את תוצאותיו ולהקטין עלויות.

משמעות המילה פרסום במובן הפשוט ביותר היא העברת מסר מקבוצה אחת לקבוצה אחרת. קיימים ערוצים רבים בהם ניתן להעביר את המסר הזה: טלויזיה, רדיו, עיתון, מגזין, לוחות מודעות, דיוור ישיר, עלונים פרסומיים, אנשי מכירות, אינטרנט ועוד ועוד. הטעות הגדולה ביותר שארגונים עושים כאשר מדובר בפרסום היא שהם בוחרים את הערוץ הלא מתאים כדי להעביר מסר ללקוחות פוטנציאליים. לדוגמא, יצרן מכונות לייצור בדים לא ישתמש בטלויזיה לפרסום משום שמספר הלקוחות הפוטנציאליים למוצרים אלה הוא קטן מאוד והעלות של פרסום בטלויזיה גבוהה ביותר. לעומת זאת, יהיה זה מתאים עבור בעל עסק זה להשתמש באנשי מכירות, עלונים פרסומיים ודיוור ישיר כדי להעביר את המסר ביעילות לקהל המטרה.

על מנת לקבוע באיזה ערוץ פרסום להשתמש, זקוקים עסקים לקבוע מיהו קהל המטרה שלהם. כיצד עושים זאת? באמצעות מחקר.

מיהם לקוחותיך הפוטנציאליים? מה הם קונים? מהו היקף הקניה הממוצע שהם מבצעים בכל פעם? האם הם קונים את המוצר או השירות באופן יומי, שבועי או חודשי? באיזה עונה של השנה הם קונים את המוצר או השירות? היכן גרים הלקוחות? מהי ההכנסה הממוצעת שלהם? באילו מקצועות הם עובדים? האם יש להם ילדים? כמה מכוניות ואילו מכוניות ברשותם? האם יש בבעלותם בית או שהם שוכרים? מהו הגיל הממוצע של הלקוחות? מהו מינם של הלקוחות? האם הם חוזרים וקונים שוב? כיצד שמעו על המוצר או השירות? מאילו אמצעי תקשורת הם ניזונים?

כל השאלות הללו מספקות תשובות אשר יסייעו לעסק שלך לקבוע באיזה ערוץ פרסום להשתמש, באיזה מסר להשתמש ומתי להשתמש בו.

אם תוכל ללמוד כל מה שניתן אודות לקוחותיך: גיל, מין, תעסוקה, הרגלי קניה וכדומה, אזי תוכל לפרסם בערוצים המגיעים באופן אפקטיבי אל קהל המטרה שלך. כך תוכל למקד את מסריך, לחסוך כסף, ולהגדיל את המכירות.

איזה מחקר שוק יסייע לך? אין זה מסובך מדי לדעת; סקר פשוט בקרב לקוחותיך יהיה לעיתים קרובות מספיק על מנת לסייע לך לצעוד בכיוון הנכון. המפתח הוא כמובן לאפיין את הלקוחות מידי תקופת זמן על מנת למצוא שינויים בהרגלי קניה, מצב סוציואקונומי של לקוחותיך וכדומה.

מתוך: The Business Research Lab

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח