60 שניות זוז…
יש לך 60 שניות בממוצע לספר את הסיפור העסקי שלך אם בפגישה אקראית, אם בפיסבוק, באינטרנט. האדם המודרני מוקף ב – 4,500 מסרים /פניות/פרסומות ביום אחד
האם אתה יודע לספר את סיפור העסק שלך? לשכנע, לייצר זכירות? הבנת מסר?
מהו הסיפור השיווקי של העסק שלך?
סיפורים יוצרים תמונת במח של קהל היעד, דימויים ומיצוב. העסק שלך זה רק מקור פרנסה, עסק זה יעד, אתגר, עניין, מגוון, שליחות וסיפור – במקרים רבים עסק הוא חלום שהוגשם.
איך אתה מתרגם סיפור אישי לתועלת עסקית?
שאלה חשובה בסיפור עסקי הוא איך בא לידי ביטוי "האני הייחודי שלך אל מול קהל היעד הספציפי שלך". כיצד מתורגם הסיפור השיווקי מהחזון האישי להיגיון.
לסיפור עסקי טוב יש מבנה עם התחלה, אמצע וסוף
לסיפור העסקי יעיל יש מכלול מרכיבים:
הנקודה אישית – מה היה החלום שלך? מה המקור שהניע לפיתוח את העסק? למה אני עושה את מה שאני עושה?
קונפליקט -בסיפור עסקי טוב יש קונפליקט עם רצונות, מעצורים והתגברות על מכשולים.
הימנעות מסופרלטיבים -סיפור עסקי טוב מסופר שהוא אותנטי, ענייני, אמין ללא סופרלטיבים.
מחשבה והזדהות -סיפור עסקי טוב מביא את השומע או הקורא / גולש לחשוב… לצפות למה שיקרה… מה התפתח, ולזהות.
הגדרות– כיצד אתה מגדיר את עצמך, את השירותים שאתה נותן ומהם היעדים.
תועלות –-מהם התועלות שהלקוח – קהל היעד יקבל מקניית המוצרים או השירותים שלך?.
בידול – מהו הבידול שלך, מהו היתרון היחסי?
השראה, יצירתיות, תוכן ומחקר -סיפור טוב נולד מתוך מחקר, הבנת שוק, צרכים והתאמת הסיפור האישי ומרחב הזמן, העניין ואקטואליה.
הסיפור האותנטי היצירתי הוא הסיפור של העסק שלך ואם אתה יודע לספר אותו באופן מדויק, נכון ומקצועי. קהל יעד ירצה לשמוע את המשך העלילה, יפנה את חבריו, ישתף פוסטים, יעניק לך עוד ועוד במות.
היכן תספר את הסיפור השיווקי של העסק שלך?
סיפור חם:
– שיחת נטוורקינג אקראית.
– שיחת הצגה קצרה בכנס.
– פגישה מוגדרת עם לקוח פוטנציאלי.
– פגישה עם שותפים פוטנציאלים.
– פגישה עם ספק/בנק/נותן שירות.
סיפור מותגי:
– זכור, יש לך 60 שניות במקרה הטוב לתפוס את העין של קהל היעד.
– אתר האינטרנט עם מגוון הלשוניות.
– דף פיסבוק החל מדף אודות ועד פוסטים.
– ניוז לטר
– פולדר.
– טוויטר.
– אינסטגרם.
– מאמרים.
יש סיפור אחד – מגוון עם התאמות
לכל כלי יש את הגרסה משלו מה עושים בשיחות נטוורקינג של 2 דקות לא מיישמים בפרופיל
החברה/דף אודות באינטרנט ומה שמיישמים באינטרנט לא כותבים בפוסט וכו'. חשוב לבנות סיפור אחר אותנטי מדויק אמין ולבנות במספר "התבנית השיוקיות הפרסומיות".
סיפור עסקי יעיל מחבר בין נושאים
סיפור עסקי, יעיל וטוב מחבר בין נושאים סיפור עסקי הוא יותר ממשחק מילים.
סיפור עסקי טוב מחבר בין החזון האישי דרך היעדים והמטרות ועד מה התועלת והערך שאותה מייצר ללקוחות ולמה כדאי להם לקנות דווקא ממך ולא מהמתחרה כולל תכנון אופן ההצגה באמצעים שונים שיחה, פגישה, מצגת, אתר, פייסבוק ומגון האמצעים הפרסומיים והתדמיתיים.
רלוונטיות, אותנטיות ושינוי
סיפור עסקי דורש התאמות, התחושות, שינויים על מנת שלא יהיה משעמם ולא "העתק הדבק אוטומט".
מיקוד כסיפור שיווקי – סיפור שיווקי צריך להיות ממוקד כי אם תרצה לתפוס שתי ציפורים במכה אתה תפסיד את שתיהם.
* הכותב הינו יועץ אסטרטגי שיווקי ומומחה בניהול מערכי מיתוג עסקיים מנכ"ל צמיחה פיתוח עסקי המלווה חברות ועסקים ליצירת מנועי הזדמנויות, www.tzmiha.net.